نوشته شده توسط : heyvatech

افرادی که دارای حساب کاربری ثنا باشند، از طریق پیامک ابلاغیه الکترونیکی در جریان کلیه مراحل دادرسی پرونده خود قرار می گیرند. گاها به دلایل مختلف کاربران از عدم دریافت اس ام سامانه ثنا و نیامدن پیامک ابلاغیه شکایت دارند. این موضوع ممکن است به دلایل مختلف اتفاق بیفتد که در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اطلاع از شماره پیامک سامانه ثنا و محتوای اس ام اس ابلاغیه و متن پیامک ابلاغیه دادگاه می تواند از سوء استفاده های احتمالی به وسیله پیامک های جعلی ابلاغ جلوگیری نماید به همین دلیل در این مطلب مفصلا به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

 

همانطور که می‌دانید در حال حاضر خدمات مختلف قوه قضاییه به صورت اینترنتی و از طریق سایت عدل ایران انجام می‌گیرد. قوه قضاییه برای صدور ابلاغیه‌های مربوط به پرونده‌های قضایی، سامانه ثنا را ایجاد نموده است. بدین ترتیب صدور ابلاغیه که در گذشته به صورت حضوری و توسط مامور انجام می‌شد امروزه از طریق سامانه ثنا انجام می‌گیرد.
افراد مختلف برای استفاده از خدمات مختلف سامانه ثنا و دریافت پیامک ابلاغیه الکترونیکی می‌بایست ثبت نام اولیه را در سامانه ثنا انجام دهند که این کار در حال حاضر از دو طریق مراجعه به دفاتر خدمات قضایی و همچنین به صورت اینترنتی از طریق سایت "عدل ایران" امکان‌پذیر است.
ابلاغیه‌های صادر شده توسط قوه قضاییه در صفحه کاربری افراد بارگذاری می‌شود و افراد می‌توانند بعد از بارگذاری ابلاغیه‌ها با مراجعه به سامانه ثنا، متن ابلاغیه‌های صادر شده را مشاهده نمایند. اما برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر و همچنین اطلاع دقیق افراد از زمان صدور ابلاغیه، قوه قضاییه با ارسال اس ام اس ابلاغیه افراد را از صدور ابلاغیه در مورد پرونده‌های قضایی آگاه می‌نماید.
در زمان ثبت نام در سامانه ثنا افراد می‌بایست یک شماره موبایل معتبر که سیم کارت آن به نام فرد ثبت شده باشد را به سامانه معرفی کنند زیرا پیامک‌ قوه قضاییه از طریق این شماره برای کاربران ارسال می‌گردد. هرکاربری که با مشکل نیامدن پیامک سامانه ثنا در مورد پرونده‌های قضایی خود مواجه می‌شود می‌بایست با پیگیری این موضوع از دلیل عدم دریافت پیامک سامانه ثنا آگاهی پیدا نماید و با رفع مشکل امکان دریافت پیامک ابلاغیه الکترونیکی را پیدا نماید. در این مقاله شما را با متن پیامک ابلاغیه دادگاه، پیامک ابلاغیه وقت رسیدگی، پیامک ابلاغیه وقت رسیدگی و سرشماره پیامک قوه قضاییه آشنا می‌کنیم تا شناخت مناسبی از نحوه اطلاع‌رسانی این سامانه از طریق پیامک بدست آورید.

پیامک ابلاغیه الکترونیکی



پیامک ابلاغیه الکترونیکی چیست

افرادی که درگیر پرونده‌های قضایی هستند این روزها عبارت پیامک ابلاغیه الکترونیکی را بسیار زیاد می‌شنوند و البته افرادی هستند که درک مطلوبی از اینکه پیامک ابلاغیه الکترونیکی چیست ندارند؛ پیامک ابلاغیه الکترونیکی یا همان اس ام اس ابلاغیه زمانی برای افراد ارسال می‌شود که دادسرا در مورد پرونده قضایی آنها ابلاغیه‌ای را صادر و در سامانه ثنا بارگذاری نموده باشد.
اهمیت اس ام اس قوه قضاییه به این دلیل است که در اغلب موارد زمانی که ابلاغیه‌ای صادر می‌گردد، ضرب‌الاجل زمانی مشخصی برای افراد درگیر در پرونده مشخص شده تا در مواردی همچون تکمیل نمودن مدارک پرونده اقدام نمایند؛ همچنین معمولاً در ابلاغیه زمان برگزاری جلسه دادگاه و یا مدت زمان لازم در خصوص اعتراض به احکام صادره لحاظ می‍شود و بنابراین ضروری است تا کاربران به اس ام اس ابلاغیه توجه خاصی داشته باشند. افراد پس از دریافت پیامک ابلاغیه الکترونیکی و مطالعه متن پیامک ابلاغیه دادگاه می‌توانند به صفحه کاربری خود در سامانه ثنا مراجعه نمایند و متن کامل ابلاغیه را مشاهده نمایند.
توجه داشته باشید که ورود به سامانه ثنا به دلیل افزایش امنیت اطلاعات کاربران به صورت دو مرحله‌ای می‌باشد و هر فردی برای ورود به سامانه ثنا پس از وارد نمودن کد ملی و رمز عبور شخصی، در مرحله دوم پیامکی را که حاوی رمز موقت است از طرف سامانه دریافت می‌کند که می‌بایست رمز عددی موجود در پیامک را برای ورود به سامانه وارد نماید؛ این پیامک فقط حاوی رمز موقت است و با پیامک ابلاغیه الکترونیکی متفاوت است.
در برخی موارد مشاهده شده است که به دلیل عدم آگاهی افراد از سرشماره‌های قوه قضاییه، گاهی به منظور سوء استفاده، پیامک جعلی برای افراد ارسال می‌شود، بنابراین لازم است تا افراد با آگاهی از شماره پیامک سامانه ثنا که به عنوان شماره پیامک قوه قضاییه نیز از آن نام برده می‌شود در این مورد شناخت کامل پیدا نمایند. در ادامه این مقاله هم شما عزیزان را با سرشماره‌های مختلف سامانه ثنا آشنا می‌کنیم و هم راه‌کارهای لازم برای افرادی که با مشکل نیامدن پیامک سامانه ثنا مواجه هستند را بیان می‌کنیم.

پیامک ابلاغیه الکترونیکی چیست

 

بیشتر بخوانید: سامانه ثنا

 

اس ام اس ابلاغیه چه محتوایی دارد؟

این سوال بارها برای افرادی که هنوز پیامک ابلاغیه الکترونیکی را دریافت نکرده‌اند پیش آمده که اس ام اس ابلاغیه چه محتوایی دارد؟ برای آگاهی از این موضوع و همچنین آگاهی از متن پیامک ابلاغیه دادگاه، باید گفت که محتوای این پیامک‌ها حاوی متنی است که کاربر را از صدور ابلاغیه در مورد پرونده مربوطه آگاه می‌کند تا فرد قادر باشد تا در سریعترین زمان ممکن به حساب کاربری خود در سامانه ثنا مراجعه کند و متن کامل ابلاغیه را مشاهده کند، پس همانطور که گفته شد اس ام اس ابلاغیه فقط به منظور آگاه‌سازی فرد از صدور ابلاغیه ارسال می‌شود و برای مشاهده کامل متن ابلاغیه فرد حتماً باید به سامانه اینترنتی ثنا مراجعه نماید.
 پیامک ابلاغیه وقت رسیدگی یکی از مواردی است که تحت عنوان پیامک ابلاغیه الکترونیکی برای کاربران ارسال می‌شود و به اطلاع کاربر می‌رساند که برای آگاهی از زمان رسیدگی به پرونده قضایی خود در دادسرا می‌تواند ابلاغیه‌ای که در صفحه کاربری او بارگذاری شده را مطالعه نماید؛ بهتر است در زمان مشاهده ابلاغیه در سامانه ثنا آن را چاپ نمایید و اگر دسترسی به چاپگر ندارید می‌توانید فایل پی‌دی‌اف ابلاغیه را به آسانی از سامانه دریافت نمایید.

اس ام اس ابلاغیه چه محتوایی دارد

 

بیشتر بخوانید: قطعی سامانه ثنا

 

متن پیامک ابلاغیه دادگاه

همانطور که در بخش‌های قبلی این مقاله گفته شده متن پیامک ابلاغیه دادگاه فقط اطلاعیه‌ای برای آگاهی مخاطب از بارگذاری ابلاغیه پرونده قضایی او در سامانه ثنا است. به محض بارگذاری ابلاغیه در سامانه ثنا برای کاربر پیامک ابلاغیه الکترونیکی از سرشماره پیامک قوه قضاییه ارسال می‌شود. متن پیامک ابلاغیه دادگاه معمولاً بدین شکل است:

" آقا یا خانم ..... ابلاغیه الکترونیک به شماره ..... در حساب کاربری شما در سامانه ابلاغ قرار گرفت."

کاربران پس از دریافت پیامکی مانند نمونه ذکر شده می‌توانند به سامانه ابلاغ مراجعه نمایند و متن کامل ابلاغیه را مشاهده و مطالعه نمایند. توجه داشته باشید که طبق اعلام مرکز آمار  چند سرشماره به عنوان شماره پیامک قوه قضاییه معتبر هستند و افرادی که مایل هستند از شماره پیامک سامانه ثنا  و یا شماره پیامک قوه قضاییه آگاهی پیدا نمایند بهتر است شماره‌های 100049، 1000490 تا 1000499 و البته سرشماره 500049 را به خاطر بسپارند.
توجه داشته باشید که در اس ام اس ابلاغیه که از طرف قوه قضاییه برای افراد ارسال می‌گردد به هیچ عنوان لینک ورود به درگاه پرداخت و مواردی اینچنین وجود ندارد و لازم استا تا در صورت دریافت چنین پیام‌هایی حتماً پلیس فتا را در جریان بگذارید. افرادی که تمایل دارند از خدمات پیامکی قوه قضاییه استفاده نمایند نیز می‌توانند با ارسال عدد 0 به شماره 50009699 فایل راهنمای استفاده از سامانه پیامکی را دریافت نمایند.

متن پیامک ابلاغیه دادگاه

 

بیشتر بخوانید: مشاهده ابلاغیه با کد ملی

 

عدم دریافت پیامک دادگاه

تمام امور مرتبط با پرونده‌های قضایی هر کاربر در دادگاه و دادسرا از طریق پیامک ابلاغیه الکترونیکی به او اطلاع‌رسانی می‌شود. این پیامک می‌تواند در مورد صدور حکم و یا قرار نهایی، ابلاغیه تکمیل مدارک پرونده و یا پیامک ابلاغیه وقت رسیدگی باشد. توجه کنید که برای دریافت اس ام اس ابلاغیه افراد حتماً باید در سامانه ثنا ثبت نام و شماره موبایل معتبر خود را وارد سایت کرده باشند.
 عدم دریافت پیامک سامانه ثنا یکی از مشکلاتی است که افراد با آن سروکار دارند و بعضاً موجب بروز مشکلات بزرگی می‌شود. نیامدن پیامک سامانه ثنا می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که این امر قطعاً باعث عدم آگاهی کاربر از روند اجرایی پرونده قضایی خواهد شد. توصیه می‌شود در صورت نیامدن پیامک سامانه ثنا این امر را نادیده نگرفته و با مراجعه به دفاتر ارائه دهنده خدمات قضایی این مشکل را حل نمایید. این امر معمولاً به دلیل اشتباه در وارد نمودن شماره موبایل فرد در سامانه و یا به نام نبودن سند سیم کارت به نام کاربر پیش می‌آید، بنابراین توصیه اکید ما این است که در زمان وارد نمودن شماره همراه در سامانه ثنا از به نام بودن سند آن به نام خود کاربر و همچنین وارد نمودن صحیح شماره، اطمینان حاصل کنید.
توجه داشته باشید که اگر اس ام اس قوه قضاییه را دریافت نکنید احتمالاً امکان ورود به سامانه ثنا را نیز نخواهید داشت زیرا رمز موقت ورود به سامانه از طریقه پیامک به کاربران ارسال می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: فراموشی رمز سامانه ثنا

 

اگر در خصوص پیامک ابلاغیه الکترونیکی سوالی دارید

 

 

با اعلام ابلاغیه‌های دادگستری در سامانه ثنا و اطلاع‌رسانی از طریق پیامک به افراد، توجه به پیامک ابلاغیه الکترونیکی بسیار ضروری است. افرادی که درگیر پرونده‌های قضایی هستند بهتر است تا با سرشماره‌های قوه قضاییه آشنایی کامل داشته باشند و از دریافت اس ام اس ابلاغیه از سرشماره پیامک قوه قضاییه اطمینان حاصل نمایند. نیامدن پیامک سامانه ثنا برای افراد می‌تواند موجب بازدارندگی کاربران از رسیدگی صحیح به پرونده قضایی خود وحتی عدم شرکت در جلسات رسیدگی به پرونده در زمان مقرر و تعیین شده از سوی قوه قضاییه شود که این امر قطعاً موجب ضرر و زیان افراد خواهد شد.

منبع : پیامک ابلاغیه الکترونیکی



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

ثبت نام ایران خودرو از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو یعنی esale.ikco.ir انجام می شود. افرادی که تمایل به سفارش محصول و ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۰ را دارند باید از طریق سایت ثبت نام ایران خودرو اقدام نمایند و امکان سفارش حضوری محصولات ایران خودرو در سال 1400 به هیچ عنوان وجود ندارد. با توجه به ابهامات زیادی که در این خصوص برای کاربران وجود دارد موضوع این نوشتار را به نحوه ثبت نام ایران خودرو اختصاص  داده ایم. بنابراین اگر شما هم قصد سفارش محصولات ایران خودرو را دارید با ادامه این مطلب همراه باشید.

 

در سال‌های اخیر تحریم‌های گسترده‌ای که از سوی آمریکا و کشورهای غربی بر علیه کشورمان انجام گرفته است بر روی صنعت خودرو نیز تاثیر مستقیم گذاشته است. با پایین آمدن تولید خودرو در شرکت‌های تولید کننده، فروش خودروهای صفر با قیمت کارخانه به تمام متقاضیان امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل شرکت ایران خودرو در چند سال اخیر محصولات خود را از طریق ثبت نام اینترنتی و قرعه‌کشی به فروش می‌رساند.
ثبت نام ایران خودرو 1400 در حال حاضر تنها از طریق سایت ثبت نام ایران خودرو امکان‌پذیر است. این شرکت در طول سال طرح‌های مختلفی را به شکل پیش فروش‌های یک ساله و همچنین فروش فوق‌العاده که معمولاً به صورت تحویل سه ماهه است اعلام می‌کند که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت نام ایران خودرو ، اقدام به ثبت نام خودرو کنند.
ایران خودرو در طرح‌های پیش فروش و فروش فوق‌العاده خود شرایط عمومی و اختصاصی را در هر دوره اعلام می‌کند که افراد می‌بایست حتماً واجد این شرایط باشند؛ در صورت عدم رعایت شرایط اعلام شده از سوی کاربران حتی اگر فردی در قرعه‌کشی برنده شود، امکان تحویل خودرو به او وجود ندارد و افراد رزرو جایگزین او خواهند شد.
ایران خودرو در حال حاضر انواع خودروهای پژو پارس، پژو 206، پژو 207، سمند، دنا، رانا و تارا را از طریق سایت ثبت نام سایت ایران خودرو به فروش می‌رساند. 
در هر مرحله از ثبت نام ایران خودرو چند محصول خاص توسط شرکت برای فروش اعلام می‌شود که متقاضیان می‌توانند اقدام به انتخاب و ثبت نام برای خودروی مورد نظر خود کنند.
ذکر این نکته ضروری است که در هر مرحله از قرعه‌کشی برای هر فرد تنها امکان ثبت نام برای یک ماشین وجود دارد. ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۰ را هر فردی با دسترسی به اینترنت می‌تواند انجام دهد، پس با ما همراه باشید تا با نحوه ثبت نام ایران خودرو به صورت کامل آشنا شوید.

ورود به سایت ثبت نام ایران خودرو



ورود به سایت ثبت نام ایران خودرو esale.ikco.ir

همانطور که گفته شد در سال 1400 افرادی که قصد خرید خودروی صفر از ایران خودرو به قیمت کارخانه را دارند حتماً باید از طریق سایت رسمی این شرکت اقدام به ثبت نام و شرکت در قرعه‌ کشی‌های این شرکت که به صورت مرحله‌ای و در طول سال انجام می‌گیرد اقدام نمایند.
آدرس اینترنتی و رسمی سایت ثبت نام ایران خودرو esale.ikco.ir می‌باشد. برای ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۰ و شرکت در طرح‌های مختلف پیش‌فروش و فروش فوق العاده این شرکت، لازم است افراد در سایت این شرکت ثبت نام اولیه خود را انجام دهند و اطلاعات لازم را در قسمت پروفایل خود وارد نمایند. 
یکی از مواردی که در سایت ثبت نام ایران خودرو باید به آن توجه ویژه داشت، رعایت شرایط و قوانینی است که در هر دوره از مراحل قرعه کشی ایران خودرو اعلام می‌شود. یکی از شرایط مهم ایران خودرو این است که در حال حاضر تنها افراد بالای 18 سال که دارای گواهینامه راهنمایی و رانندگی هستند می‌توانند برای ثبت نام ایران خودرو اقدام نمایند. سند  برخی از خودروهایی که در حال حاضر توسط این شرکت در قرعه‌کشی‌ها عرضه می‌شود تا یکسال در رهن شرکت می‌باشد و فردی که خودرو را دریافت می‌کند تا یکسال حق انتقال مالکیت خودرو را ندارد.
مبلغی که برای تکمیل وجه خودروهای پیش فروش باید توسط افراد پرداخته شود مطابق با قیمت کارخانه در زمان تحویل خودرو محاسبه می‌شود که معمولاً نسبت به زمان ثبت نام افزایش قیمت دارد، بنابراین توصیه می‌کنیم به این نکته توجه خاصی داشته باشید.
در سایت ثبت نام ایران خودرو افراد می‌توانند در هر زمان به ویرایش اطلاعات خود در صفحه پروفایل بپردازند، همچنین با مراجعه به سایت می‌توانند از آخرین اطلاعیه‌ها در مورد فروش خودرو به صورت فروش فوق‌العاده و یا پیش فروش و تمامی اطلاعات مربوط به هر مرحله اطلاع حاصل نمایند. توصیه می‌کنیم در زمان ثبت نام برای هردوره، اطلاعات لازم در مورد شرایط ثبت نام را با دقت مطالعه نمایید.

 

esale.ikco.ir

 

نحوه ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۰

افرادی که قصد خرید هرکدام از محصولات ایران خودرو را دارند برای این کار می‌بایست در بازه زمانی مشخصی که توسط این شرکت در هر مرحله از فروش خودرو اعلام می‌شود به سایت ثبت نام ایران خودرو مراجعه نمایند و مراحل ثبت نام را انجام دهند. با ما همراه باشید تا با راهنمای تصویری نحوه ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۰ به صورت گام به گام آشنا شوید.

  1. در ابتدا لازم است کاربران وارد سایت اصلی شرکت ایران خودور به نشانی esale.ikco.ir شوند و در قسمت بالایی صفحه بر روی گزینه "ورود کاربر" کلیک نمایند.

    نحوه ثبت نام ایران خودرو

  2. در این مرحله کاربر می‌بایست وارد حساب شخصی خود که قبلاً ساخته است وارد شود.( در قسمت بعدی مقاله شما را با فرم ثبت نام ایران خودرو و نحوه ساخت حساب کاربری آشنا خواهیم کرد.) کد ملی و رمز ورود خود را در کادرهای مشخص شده وارد نمایید و در آخر بر روی گزینه "ورود" کلیک نمایید.

    نحوه ثبت نام ایران خودرو 1400

  3. حال صفحه کاربری خود را مشاهده می‌کنید، در قسمت بالای صفحه دو گزینه "پیش فروش" و "فروش فوق العاده" را مشاهده می‌کنید که می‌توانید مطابق با طرح موجود و البته انتخاب خودتان، گزینه مورد نظر خود را انتخاب و بر روی آن کلیک نمایید.

    ثبت نام ایران خودرو

  4. در صفحه انتخابی متناسب با اینکه چه طرحی توسط شرکت ایران خودرو اعلام شده باشد خودروهایی برای شما به نمایش درخواهد آمد که می‌توانید خودوری مورد نظر خود را انتخاب و سپس بر روی گزینه "سفارش" که در کنار هر خودرو قرار دارد کلیک نمایید.

    سایت فروش محصولات ایران خودرو

  5. در صفحه بعدی شرایط و اطلاعاتی بر روی صفحه قرار می‌گیرد که کاربر می‌بایست آنها را تایید نماید. توجه داشته باشید در هر مرحله از ثبت نام اگر شرکت ایران خودرو متوجه عدم صحت اطلاعات شما شود قرارداد فروش خودرو را فسخ خواهد نمود.
    در این صفحه همچنین اطلاعات خودرو، آپشن‌های مختلف و صورتحساب به نمایش درآمده است، در پایین صفحه کد عددی را در کادر مشخص شده وارد نمایید و سپس بر روی گزینه "ثبت درخواست" کلیک نمایید.

    سایت ایران خودرو

  6. در این مرحله کار ثبت نام ایران خودرو شما به پایان رسیده است و کاربران می‌توانند شماره پیگیری خود در قرعه کشی را مشاهده نمایند.

    تکمیل ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو

 

 

فرم ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۰

همانطور که گفته شد برای شرکت در ثبت نام ایران خودرو کاربران می‌بایست ابتدا در سایت ایران خودرو حساب کاربری خود را ایجاد نمایند. حال شما را با چگونگی ثبت نام اولیه و کامل کردن فرم ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۰ در سایت ایران خودرو که برای هر فرد متقاضی قبل از ثبت نام ماشین لازم است را به صورت کامل شرح خواهیم داد.

  1. به منظور ثبت نام اولیه در سایت ایران خودرو به لینک اصلی ایران خودرو esale.ikco.ir مراجعه و در صفحه اصلی این سایت بر روی گزینه "ثبت نام / تنظیم رمز " کلیک نمایید.

    ثبت نام در سایت ایران خودرو

  2. حال در صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

    روش ثبت نام در ایران خودرو

  3. در این مرحله لازم است تا کد ملی متقاضی را در کادر مشخص شده وارد نموده و سپس بر روی گزینه جستجو کلیک نمایید.

    فرم ثبت نام ایران خودرو

  4. در این مرحله کاربر می‌بایست تمام اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح وارد نماید و در انتها دکمه ثبت نهایی در قسمت پایین صفحه را کلیک نماید؛ حال کد تاییدی از طریق پیامک به شماره همراهی که در سایت ثبت نمودید ارسال می‌شود که باید آن را در کادر مربوطه وارد نمایید، توجه داشته باشید که شماره تلفن همراهی که در این صفحه وارد می‌کنید باید حتماً به نام متقاضی باشد؛ اکنون ثبت نام اولیه شما با موفقیت به پایان رسیده است.

    تکمیل ثبت نام در سایت ایران خودرو

توجه داشته باشید که ثبت نام اولیه در سایت با ثبت نام برای خودرو متفاوت است و ثبت نام اولیه در حقیقت لازمه ثبت نام برای شرکت در قرعه کشی فروش فوق‌العاده و یا پیش فروش خودرو می‌باشد.

 

پیگیری ثبت نام ایران خودرو

معمولاً اعلام نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو چندروز پس از پایان مهلت ثبت نام افراد متقاضی از سوی ایران خودرو اعلام می‌شود و افرادی که در ثبت نام ایران خودرو شرکت نموده‌اند از وضعیت برنده شدن و یا عدم برنده شدن خود آگاه می‌شوند. معمولاً از طرف ایران خودرو برای افراد برنده در هر مرحله از قرعه‌کشی پیامکی فرستاده خواهد شد تا کاربران را از این موضوع آگاه و در مورد زمان تکمیل وجه به آنها اطلاع‌رسانی شود.
اما کسانی که در ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۰ شرکت نموده‌اند بهتر است تا خود نیز از طریق سایت این شرکت اقدام به پیگیری ثبت نام ایران خودرو نمایند زیرا امکان عدم دریافت پیامک به دلایل مختلف نیز وجود دارد. در ادامه شما را گام به گام با نحوه پیگیری ثبت نام ایران خودرو آشنا خواهیم نمود.

  1. ابتدا وارد سایت ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir شوید و وارد حساب کاربری خود شوید، برای این کار بر روی گزینه "ورود کاربر" در قسمت بالایی صفحه کلیک نمایید.

    ورود به سایت ایران خودرو

  2. در این قسمت نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید.

    پیگیری ثبت نام ایران خودرو

  3. در این صفحه شما باید در منوی بالای صفحه قسمت "میز کار" را انتخاب نموده و از گزینه‌های مختلفی که در صفحه مشاهده می‌کنید بر روی گزینه "استعلام وضعیت قرعه‌کشی" کلیک نمایید.

    استعلام قرعه کشی ایران خودرو

  4. در این صفحه شما می‌توانید وضعیت برنده شدن یا نشدن خود در قرعه‌کشی را مشاهده نمایید.

    قرعه کشی ایران خودرو

توجه داشته باشید که اگر از مکان‌های عمومی همچون کافی‌نت به حساب کاربری خود وارد شده‌اید در پایان کار حتماً از سیستم خارج شوید.

منبع : ثبت نام ایران خودرو



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

سایت ارزیابی سواد حرکتی به منظور سنجش سلامتی دانش آموزان توسط وزارت آموزش و پرورش در سامانه پادا انجام می شود و دانش آموزان باید فرم پرسشنامه ورزش و سواد حرکتی را تکمیل کرده و در سامانه ارزیابی سواد حرکتی ارسال نمایند. اگر برای تکمیل سوالات ارزیابی حرکتی پادا با ابهام مواجه اید با نوشتار امروز همراه باشید. 

 

سایت ارزیابی سواد حرکتی یکی از سامانه های جدیدی است که وزارت آموزش و پرورش جهت سنجش سلامت دانش آموزان راه اندازی کرده است. همان طور که می دانید، تنها مسولیت آموزش و پرورش تعلیم دانش آموزان نیست، بلکه باید سلامتی جسمی و روانی آن ها را هم تامین کند. زیرا دانش آموزان از پایه اول تا دوازدهم یعنی یکی از مهم ترین برهه های زمانی از عمر خود را به تحصیل در مدارس مشغولند. بنابراین وزارت آموزش و پرورش باید اطلاعات کاملی در مورد شرایط دانش آموزان و وضعیت جسمی و روانی آن ها داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد. سایت ارزیابی سواد حرکتی دانش آموز به خوبی این کار را انجام داده و آمار مناسبی از وضعیت جسمی و روحی دانش اموزان در اختیار این سازمان قرار می دهد. به همین دلیل لازم است عموم دانش آموزان به این سایت وارد شده و اطلاعات درخواستی را وارد نمایند.

ورود به سایت ارزیابی سواد حرکتی

البته باید توجه داشت که در هنگام حضور دانش آموزان در مدارس، امکان شناخت آن ها و بررسی وضعیت شان از نظر روحی و جسمی کار بسیار ساده تری است نسبت به زمانی که به صورت آنلاین در حال تحصیل هستند. از طرف دیگر در زمان حضور در مدارس، مربیان سعی می کنند شرایط مناسبی را برای دانش آموز فراهم نمایند. حال که در دوره آموزش آنلاین این موضوع بیش تر به دقت والدین وابسته است. به هر حال، نقش مهم سامانه ارزیابی سواد حرکتی این جا مشخص می شود. زیرا این سامانه امکان دریافت اطلاعات دانش آموزان به صورت آنلاین را فراهم نموده است. هم چنین محرکی است برای انجام برخی اقدامات توسط دانش آموزان که در نهایت منجر به سلامتی روحی و جسمی آن ها خواهد شد. با توجه به اهمیت این موضوع، در این جا قصد داریم توضیحات کاملی در مورد نحوه ورود به سایت ارزیابی سواد حرکتی و چگونگی کارکرد آن برای شما ارائه دهیم.



سایت ارزیابی سواد حرکتی چیست؟

همان گونه که اشاره کردیم، از جمله مهم ترین وظایف آموزش و پرورش در کنار تعلیم و تربیت دانش آموزان، توجه به وضعیت سلامت آن ها و کمک به این موضوع می باشد. سایت ارزیابی سواد حرکتی هم به همین منظور توسط این سازمان ایجاد گریده است. با توجه به این که در سال های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، آموزش ها در مدارس به صورت آنلاین و غیر حضوری دنبال شده اند، مربیان و معلمان هم ارتباط حضوری کم تری با دانش آموزان داشته اند. پس امکان بررسی سلامت روحی و جسمی آن ها یا ملزم نمودن شان به انجام فعالیت های فیزیکی مناسب هم کاهش یافته است. در نتیجه، آموزش و پرورش نیاز به آگاهی از وضعیت روحی و روانی دانش آموزان و دریافت اطلاعات آن ها دارد تا بتواند یک برنامه ریزی مناسب برای بهبود این شرایط در حال و آینده داشته باشد. سامانه ارزیابی سواد حرکتی این امکان را به خوبی برای اآموزش و پرورش فراهم می کند.

سایت ارزیابی سواد حرکتی چیست

از طرف دیگر، در این سایت برنامه هایی برای انجام فعالیت های فیزیکی و ورزشی مناسب به دانش آموزان ارائه می شود که هم به سلامتی جسمی و هم به سلامتی روانی آن ها کمک می کند. در واقع می توان گفت که سایت ارزیابی سواد حرکتی دانش آموز دارای دو وظیفه اصلی و مهم می باشد که یکی دریافت اطلاعات لازم از وضعیت سلامت دانش آموزان بوده و دیگری ارائه برنامه های لازم برای انجام ورزش ها و حرکات مناسبی است که سلامت شان را تامین می کند. البته این سامانه تنها به ارائه برنامه کفایت نمی کند و در ادامه پرسشنامه هایی را هم در اختیار دانش آموزان قرار می دهد که باید آن ها را پاسخ دهند. جهت پاسخ دهی به این پرسشنامه ها هم لازم است اقدامات مذکور به خوبی توسط دانش اموز انجام گرفته باشد. پس دانش آموزان باید در اسرع وقت با ورود به سایت ارزیابی سواد حرکتی ، اقدامات لازم در آن را انجام داده و به پرسشنامه ها پاسخ دهند.

 

بیشتر بخوانید: سامانه پادا

 

ورود به سایت ارزیابی سواد حرکتی

همان طور که گفتیم، وزارت آموزش و پرورش با هدف بررسی شرایط دانش آموزان و دریافت اطلاعات ضروری در مورد سلامت آن ها اقدام به راه اندازی سامانه ارزیابی سواد حرکتی نموده است. به این ترتیب، هم می تواند برای انجام اقدامات راهبردی برای افزایش سلامتی جسمانی و روحی آن ها در آینده بهتر برنامه ریزی کند و هم می تواند با ارائه برنامه های ورزشی و حرکتی به آن ها، سلامت حال شان را تامین نماید. به هر حال لازمه عملکرد مناسب این سامانه، ورود دانش آموزان و تکمیل نمودن اطلاعات درخواستی می باشد. پس همه دانش آموزان باید به این سامانه وارد شده و فرم های مربوطه را با دقت تکمیل کنند. با توجه به اهمیت این موضوع و این که ممکن است تعدادی از دانش آموزان با روش ورود به سایت ارزیابی سواد حرکتی آشنایی کافی نداشته باشند، در ادامه به طور مفصل این موضوع را برای شما بیان خواهیم کرد:

جهت وارد شدن به سایت ارزیابی سواد حرکتی و تکمیل فرم های قرار داده شده در این سامانه لازم است یک سری اقدمات را به طور پیوسته انجام دهید.این موارد به شرح زیر می باشند:

  1. ابتدا باید نشانی اینترنتی این سامانه یعنی pada.medu.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو نمایید. شما برای ورود به این سایت می توانید از سیستم های کامپیوتری استفاده کرده یا این که با گوشی تلفن همراه خود به ان وارد شوید. به عبارت دیگر، از این نظر محدودیتی برای ورود به سایت ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان وجود ندارد.

    ورود به سایت ارزیابی سواد حرکتی

  2. بعد از این که نتیجه جست و جوی شما نمایش داده شد، باید اولین سایت در لیست نتایج با همین آدرس را انتخاب نمایید.
  3. در ادامه وارد صفحه ای مانند شکل زیر می شوید. اکنون شما در صفحه اصلی این سامانه قرار دارید و می توانید از این طریق نسبت به تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنید.

    ورود به سامانه ارزیابی حرکتی

در این بخش نحوه ورود به سامانه ارزیابی سواد حرکتی که به منظور بررسی سلامت جسمی و روحی دانش آموزان ایجاد شده است را بیان کردیم. در ادامه روش تکمیل فرم های موجود در این سامانه را هم توضیح خواهیم داد و به سوالات موجود در این فرم ها می پردازیم.

 

بیشتر بخوانید: سامانه سیدا

 

نحوه تکمیل فرم در سایت ارزیابی سواد حرکتی

حال که اطلاعات لازم جهت ورود به سایت ارزیابی سواد حرکتی را در اختیار دارید، به روش تکمیل فرم های موجود در این سامانه می پردازیم. همان طور که در بخش های قبل هم گفتیم، این فرم ها شامل پرسشنامه هایی می باشند که سوالات مختلفی را ارائه می کنند. این سوالات هم در حوزه ورزش و فعالیت های بدنی دانش آموز و هم در حوزه تغذیه و سلامت غذایی آن می باشند. باید با دقت به این سوال ها پاسخ داده شود تا اطلاعات صحیحی از وضعیت سلامت جسمی و روانی شما به دست آید. با توجه به اهمیت این موضوع یعنی پر کردن فرم های سلامت در سامانه ارزیابی سواد حرکتی ، در این جا نحوه انجام این کار را به طور کامل برای شما بیان می کنیم. جهت این امر هم لازم است یک سری مراحل را به صورت گام به گام انجام دهید که این مراحل شامل موارد زیر می شوند:

  1. در اولین مرحله لازم است به سایت ارزیابی سواد حرکتی دانش آموز وارد شوید که روش انجام این کار را در بخش قبل برای شما بیان کرده ایم.
  2. بعد از وارد شدن به این سایت، گزینه های مختلفی را در صفحه اصلی آن مشاهده می کنید. باید در میان آن ها بر روی گزینه « ارزیابی سواد حرکتی دانش آموز » کلیک کنید.
  3. سپس وارد صفحه دیگری می شوید که از شما کد دانش آموزی را درخواست می کند. کد دانش آموزی خود را در کادر مربوطه قرار داده و گزینه «جستجو» را بزنید.

    وارد کردن کد ملی دانش آموز در سامانه ارزیابی حرکتی

  4. در ادامه فرم پرسشنامه برای شما نمایش داده خواهد شد. اولین بند این فرم مربوط به رضایت نامه ای است که باید توسط ولی دانش آموز تکمیل شود. بعد از آن باید اطلاعات هویتی، تحصیلی و آدرس دانش آموز به طور کامل در کادرهای مربوطه وارد شوند. سرانجام با دقت به سوالاتی که در این فرم وجود دارد، پاسخ داده و گزینه «ثبت نهایی» در قسمت انتهایی صفحه را بزنید.

    تکمیل فرم پرسشنامه ارزیابی سواد حرکتی

با انجام این مراحل فرآیند تکمیل فرم های مورد نیاز در سایت ارزیابی سواد حرکتی به پایان می رسد. در صورتی که اطلاعات خود را به درستی وارد کرده و فرم ها را هم دقیق و کامل پر کرده باشید، پیامی تحت عنوان «فرم های شما با موفقیت تکمیل شدند» را مشاهده خواهید کرد. 

 

سوالات پرسشنامه ارزیابی سواد حرکتی

موضوع دیگری که ممکن است دانش آموزان و یا حتی اولیای آن ها در این رابطه ابهام داشته باشند، سوالات پرسشنامه های موجود در سایت ارزیابی سواد حرکتی می باشند. در واقع ممکن است این افراد بخواهند بدانند که بعد از ورود به این سایت با چه سوالاتی رو به رو خواهند بود و ملزم به پاسخ دادن آن ها هستند. همان طور که اشاره کردیم، سامانه ارزیابی سواد حرکتی برای سنجش وضعیت سلامتی دانش اموزان از نظر جسمی و روانی ایجاد شده است. پس سوالات موجود در این پرسشنامه ها هم به گونه ای طرح می شوند که به درک این موضوع کمک کنند. در واقع می توان گفت اکثر این سوالات در مورد انجام ورزش و فعالیت های بدنی توسط دانش آموزان، وضعیت تغذیه و عادات غذایی و سایر موارد این چنینی است که بر روی سلامت جسمی و روحی آن ها تاثیر دارند. بنابراین، برای پاسخ دهی مناسب به این سوالات کافی است با دقت شرایط خود را بیان کنید.

سوالات پرسشنامه ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان
مشخصات هویتیسوالاتآزمون ها
نام و نام خانوادگی تعداد روزهای حضور دانش آموز در مدرسه تعادل ایستا روی یک پا
سال تولد 8 رقمی و بدون ممیز (مثلا: 13871025) زمان انجام فعالیت بدنی شدید در یک هفته (دویدن حداقل 10 دقیقه و یا سریع، دوچرخه سواری سریع و ...) تعادل پویا
استان و شهرستان محل سکونت زمان انجام فعالیت بدنی متوسط در یک هفته (دویدن آهسته حداقل 10 دقیقه، دوچرخه سواری آرام و ...) لی لی در مسیر مستقیم و زیک زاک
منطقه زمان راه رفتن در هر روز یک هفته استقامت عضلانی (پلانک)
دوره و پایه تحصیلی زمان انجام کارای بی تحرک (یکجا نشستن مثل تماشای تلویزیون و یا انجام تکالیف و ...) مهارت دریافت و پرتاپ
قد و وزن ثبت زمان خوابیدن هماهنگی / توان
تاریخ ارزیابی میزان خواب دانش آموز در یک شبانه روز استقامت قلبی تنفسی

البته شما در هنگام ورود به سایت ارزیابی سواد حرکتی ملزم به پاسخ دهی یک سری آزمون ها هم خواهید بود. برای موفقیت در این آزمون ها لازم است فیلم هایی را که از طریق شبکه شاد یا مربیان در اختیارتان قرار داده شده است را به خوبی مرورکرده و حرکاتی که از شما درخواست شده است را انجام داده باشید. به هر حال، جهت آشنایی بیش تر شما با سوالات فرم های پرسشنامه که در سایت ارزیابی سواد حرکتی ارائه می شوند، در ادامه مهم ترین آن ها را درقالب یک جدول برای تان آورده ایم. بنابراین یک دیدی کلی نسبت به این سوالات و آزمون ها خواهید داشت و می توانید به راحتی آن ها را پشت سر بگذارید. 

 

در صورتی که در خصوص سایت ارزیابی سواد حرکتی سوالی دارید

 

سایت ارزیابی سواد حرکتی دانش آموز یکی از سامانه های جدیدی است که توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی گردیده است. با توجه به این که در دوران کرونا دانش آموزان تحصیل خود را به صورت مجازی دنبال می کنند، امکان کنترل مدارس بر سلامتی جسمی و روانی ان ها کم تر است. در نتیجه، شاید به راحتی نتواند برنامه ریزی های مناسبی را در این زمینه برای آن ها انجام دهد. سامانه ارزیابی سواد حرکتی تلاش به رفع این مشکل با دریافت اطلاعات از دانش آموزان دارد. در واقع این سامانه هم اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت دانش آموزان را دریافت می کند و هم برنامه هایی برای انجام فعالیت های فیزیکی و ورزشی مناسب به آن ها ارائه می دهد. ما در این جا نحوه ورود به سایت ارزیابی سواد حرکتی و تکمیل فرم های موجود در این سامانه را به طور کامل برای شما بیان کرده ایم. بنابراین به راحتی می توانید به سایت ارزیابی سواد حرکتی مراجعه نموده و فرم های موجود را تکمیل نمایید.

منبع : سایت ارزیابی سواد حرکتی



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()