نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

شاید شما هم در مکان های مختلف ، رادیو و تلویزیون و ... در خصوص سایت عدل ایران چیزهایی شنیده باشید ، یا ممکن است از آن دسته افرادی باشید که هیچ اطلاعی در خصوص سایت Adliran.ir ندارید و برای اولین بار است که دارید نام این سایت را می شنوید. ما در این مقاله می خواهیم در خصوص این سایت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

پیش از این مقالاتی نظیر دفتر خدمات الکترونیک قضایی تهران ، نحوه دریافت ابلاغیه ، راهنمای سامانه ثنا و ... منتشر کرده ایم.

حال این بار در گروه مشاوره هیواتک تصمیم داریم تا با تولید و انتشار مقاله ای دیگر به معرفی سایت عدل ایران و امکانات آن بپردازیم.



آشنایی با سایت Adliran.ir

از آنجایی که دسترسی و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بیشتر افراد تسهیل شده است ، لذا بیشتر افراد ترجیح می دهند که به صورت الکترونیکی و از طریق سایت اقدام به ثبت نام ، انجام امور و بررسی و مشاهده نتیجه بپردازند از این رو مراجعه به دادسرا و ... جهت ثبت شکایت و مطرح کردن دعوا و ... هم کاهش چشم گیری می یابد. اگر گذر شما به دادسراها و شعب دادگستری افتاده باشد حتما ازدحام و شلوغی ، کند بودن روند کار به دلیل ازدحام ، سخت بودن دریافت ابلاغیه های خود و خدمات دیگر قضایی را تجربه کرده اید ، از طرفی متاسفانه این آمار رو به افزایش بوده و افراد زیادی روزانه برای طرح دعوا خود مراجعه می کنند ، اما جهت رفاه حال مراجعه کنندگان ، قوه قضاییه اقدام به راه اندازی و معرفی سایت عدل ایران ، با آدرس الکترونیکی Adliran.ir کرده است. این سایت درگاه خدمات الکترونیک قضایی است و از آنجایی که بر اساس ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری ، قوه قضاییه وظیفه دارد اوراق قضایی را با استفاده از این سامانه ابلاغ کند ، لذا افراد با مراجعه به این سامانه می توانند دادخواست ، اظهارنامه ، شکواییه و ... را ارائه داده و پیگیری نمایند.

 

سایت عدل ایران

 

برای انجام امور از طریق این سایت کافیست وارد سایت سامانه ثنا شوید و شاکی ، وکیل یا نماینده قانونی وی از طریق اینترنت و در اسرع وقت شکایت را تنظیم و تحویل دادگاه دهد.

 

 

 



امکانات سایت Adliran.ir

در نظر داشته باشید ، سایت عدل ایران ، تنها برای ثبت شکایت ایجاد نشده است و امکانات زیادی را برای مراجعه کنندگان فراهم کرده است تا از این طریق رفاه را برای این افراد فراهم کند و از طرفی هم در وقت صرفه جویی شود. از جمله امکانات سایت Adliran.ir می توان موارد زیر را برشمرد :

1.ارائه و پیگیری دادخواست

2.ارائه و پیگیری اظهارنامه

3. ارائه و پیگیری شکواییه

4. ارایه مدارک و مستندات پرونده

5. ارایه لایحه

6. محاسبه هزینه دادرسی

7. اطلاع رسانی پرونده

 

سایت adliran.ir

 

در خصوص اطلاع رسانی پرونده هم کاربران عزیز باید در نظر داشته باشند ، که موارد زیر امکان پذیر است :

رویت خلاصه موضوعات پرونده

اطلاع از آخرین وضعیت پرونده

مشاهده روند کار پرونده

مشاهده ردیف های فرعی پرونده 

از آنجایی که ممکن است پرونده ها از شعبه ای به شعبه دیگر منتقل شوند لذا علاوه بر شماره 16 رقمی پرونده ممکن است شماره ردیف نیز به آن اضافه شود ، که این شماره ها را ردیف های فرعی می نامند و در سایت عدل ایران قابل مشاهده خواهد بود. 

رویت آخرین موضوع پرونده

 

روش های طرح دعوا و شکایت به صورت الکترونیکی

همانطور که در قسمت های قبل بیان شد ، امروزه برای طرح دعوا و شکایت نیاز به مراجعه حضوری شاکی ، وکیل یا نماینده قانونی وی برای انجام امور نیست ، حال از این پس برای طرح دعوا بدون مراجعه به دادسراها یا محاکم به دو روش می توان اقدام کرد :

1.دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

اگر جز افرادی هستید که تمایل دارید از این روش استفاده نمایید باید به نزدیک ترین دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و بعد از ارائه مدارک لازم دادخواست یا شکواییه را به متصدی تحویل می دهند. شخص متصدی نیز با توجه به مدارک ارائه شده ، مشخصات خواهان و خوانده ، وکیل یا نماینده ، موضوع شکایت و ... را ثبت و هزینه دادرسی را محاسبه می کند و سپس پرینت را تهیه کرده و به خواهان تحیول می دهد. پس از پرداخت هزینه های دادرسی ،  به مراجع قضاییی رسیدگی کننده ارسال می شود.

آدرس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تهران

 

سایت عدل ایران

 

2. درگاه خدمات الکترونیکی

در این روش افراد باید ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام کرده و وارد سایت عدل ایران شوند ، اگر رمز عبور را فراموش کرده اید ، مقاله فراموشی رمز عبور ثنا راهنمای خوبی برای بازیابی رمز عبور شماست آن را مطالعه فرمایید،  سپس شخص خواهان باید ثبت دادخواست یا شکواییه نماید و مشخصات فردی ، موضوع شکایت ، نوع جرم و مشروح آن را ارائه کرده و کد رهگیری را دریافت کند ، سپس به نزدیکترین دفتر خدمات قضایی مراجعه کرده و مدارک لازم را ارائه و عملیات بررسی و احراز هویت توسط دفتر انجام شود و پس از طی شدن مراحل فوق دادخواست یا شکواییه به مراجعه جهت رسیدگی ارسال می شود. 

اگر سوالی در خصوص ثبت نام ثنا یا سامانه ابلاغ الکترونیکی دارید ، مقالات مراحل ثبت ثنا و سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا را بررسی فرمایید.

منبع : عدل ایران



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

در مقاله امروز اینترنت کمک قصد داریم شما را با چگونگی مشاهده ابلاغیه دادگستری آشنا نماییم. یکی از ارکان مهم در دستگاه قضایی کشور ما، ابلاغیه ها هستند. همانطور که می دانید از دیرباز ابلاغیه ها و احضاریه های دادگستری به صورت سنتی و دستی به مردم ابلاغ می شد و این موضوع باعث می شد بسیاری از ابلاغیه ها به دست مخاطب نرسد و یا اینکه توسط اشخاص دیگر دریافت و خوانده شوند و مشکلاتی نظیر حضور مکرر مردم به مراجع دادگستری برای پیگیری پرونده ، طولانی شدن فرایندهای دادرسی‌های قضایی و شلوغی مراجع دادگستری و نبود امنیت کافی در فرآیند دادرسی را در پی داشت. به همین دلایل با توجه به حفظ حریم خصوصی و لزوم الکترونیکی شدن ابلاغیه ها، سامانه ابلاغ قضایی ( ثنا ) در سال 1395 به استناد ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری ، راه اندازی شد که قبلا به تفصیل در خصوص این سامانه در مقالات سامانه ثنا و ارائه خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه ، راهنمای ثبت نام سامانه ثنا ، مراکز ثبت نام سامانه ثنا در تهران و ... توضیحات لازم را ارائه کرده ایم. در این مقاله ابتدا به مفهوم ابلاغیه می پردازیم و در ادامه سعی خواهیم کرد نحوه مشاهده ابلاغیه بصورت اینترنتی را برای شما شرح دهیم. 



ابلاغیه دادگستری چیست ؟

ابتدا لازم است با مفهوم ابلاغیه قضایی آشنا شویم ، بعد از این که دعوایی در دادگستری مطرح شد، اولین دستور قضایی که در مورد آن صادر می‌شود، ابلاغ است. مدیر دفتر دادگاه بعد از صدور دستور ابلاغ یک نسخه از دادخواست و ضمایم آن را در پرونده بایگانی می‌کند و نسخه دیگر به انضمام سایر اوراق برای ابلاغ و تسلیم به خوانده ارسال می‌‌شود که این همان ابلاغ اوراق قضایی می باشد. ابلاغیه ها در حقیقت نامه های رسمی دادگستری هستند که برای احضار افراد به دادگاه، درخواست حضور در دادگاه، اعلام آرای نهایی و تجدید نظر و ... استفاده می شوند. در واقع ابلاغ همان تشریفات اعلام خواست مراجع قضایی به مخاطبان آن است که از مهمترین ارکان ابلاغ در دادرسی عادلانه محسوب می‌شود و اجرا نشدن صحیح تشریفات مربوط به آن، موجب تضییع حقوق افراد در دادرسی می‌شود ، پس تا زمانی که ابلاغ صحیحی در کار نباشد و دو طرف دعوا، از زمان و مکان ابلاغ در دادرسی اطلاع نداشته باشند، جلسه ابلاغ در دادرسی نیز تشکیل نخواهد شد. بنابراین می‌توان اجرای عدالت و احقاق حق در دادگاه‌ها را موکول به اجرای صحیح ابلاغ دادخواست و ضمایم آن به دو طرف دعوی دانست. در حقیقت شعب دادگستری با ابلاغ کردن دستورات به افراد، پرونده های قضایی را به جریان می اندازند و آن را پیگیری می کنند.

تا سال 1395 این ابلاغیه ها به صورت دستی به مخاطبین ارسال می شد که با مشکلات بسیاری که در مقدمه اشاره کردیم همراه بود ، از آن سال به بعد و با ایجاد سامانه ابلاغ ثنا این امر الکترونیکی شد. پس از ثبت شدن هر ابلاغیه در سامانه ابلاغ قوه قضاییه ، یک پیامک به فرد مخاطب ارسال می شود و از او می خواهد ابلاغیه خود را ظرف مدت زمان خاصی مطالعه و بر روی آن اقدامات لازم را صورت دهد که در ادامه به نحوه کار این فرآیند آشنا خواهید شد. در صورتی که در خصوص اپلیکیشن ثنا و نحوه کار آن سوالی دارید ، مطالعه مقاله معرفی اپلیکیشن ثنا را به شما پیشنهاد می نمایم.

 

نحوه مشاهده ابلاغیه در سامانه ثنا

برای مشاهده ابلاغیه در سامانه ثنا شما نیاز به ثبت نام در سامانه و دریافت رمز شخصی دارید . در صورتی که تا کنون در این سامانه ثبت نام نکرده اید ، لازم است ابتدا این کار را انجام دهید . به صورت کلی رمز شخصی بعد از ثبت نام در سایت ابلاغ به شما پیامک می شود و برای ثبت نام لازم است از طریق این لینک پیش ثبت نام خود را انجام و در مرحله بعد با مراجعه حضوری به یکی از دفاتر خدمات قضایی جهت فعال سازی حساب و دریافت رمز شخصی ثبت نام خود را کامل نمایید .در صورتی که رمز شخصی خود را فراموش کرده اید می توانید با مطالعه مقاله فراموشی رمز سامانه ثنا  آن را به آسانی بازیابی کنید.

در صورتی که موفق به ثبت نام و دریافت رمز شخصی شدید و یا از قبل در این سامانه ثبت نام کرده اید ، برای مشاهده ابلاغیه در سایت ثنا از طریق این لینک اقدام نمایید. توجه فرمایید در این صفحه چهار لینک دیگر قرار داده شده که در صورت اختلال یا کندی سایت بتوانید از آن ها استفاده نمایید. در این صفحه سه گزینه در بالای صفحه ملاحظه خواهید نمود که عبارتند از شخص حقیقی ، شخص حقوقی و سمت قضایی ، که چون شما یک شخصیت حقیقی هستید لازم است این گزینه فعال باشد و در صورتی که برای دیدن ابلاغیه های یک شرکت وارد این سامانه شده اید گزینه شخص حقوقی را انتخاب نمایید. سپس مطابق با تصویر زیر شماره ملی و رمز شخصی خود را که در هنگام ثبت نام دریافت کرده اید وارد کنید :

 

 

در صورت صحیح بودن اطلاعات، رمز موقت پیامک شده را نیز وارد می کنیم:

 

 

اکنون وارد صفحه شخصی خود در سامانه ابلاغ شده ایم. در قسمت ابلاغیه های جدید می توانیم ابلاغیه هایی که به تازگی برای ما ثبت شده اند باز کنیم و در قسمت ابلاغیه های مشاهده شده می توانیم آرشیوی از ابلاغیه ها را مشاهده کنیم:

 

 

توجه کنید که برای دریافت ابلاغیه ها به صورت PDF نیاز است یکی از نرم افزارهای مربوط به باز کردن فایل های PDF را روی سیستم خود نصب کرده باشید.

نکات مهم در هنگام مشاهده ابلاغیه :

- در محل های عمومی سعی کنید وارد سامانه نشوید.
- آدرس نامعتبر آدرس هایی غیر از URL سامانه ، نامعتبر هستند.
- هشدار عدم اعتبار گواهی در هنگام هشدار عدم اعتبار گواهی، از ادامه عملیات خودداری نمایید.
- مرورگرهای بروز از مرورگر مطمئن و بروز Google Chrome استفاده نمایید.
- کلمه کاربری کلمه ی کاربری و رمز خود را در جای امن ذخیره نمایید.
- خروج از سیستم پس از انجام و اتمام کار، حتما از سیستم خارج شوید.

منبع : مشاهده ابلاغیه



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

به عمل پاک کردن حساب کاربری تلگرام یا همان حذف اکانت تلگرام ، دیلیت اکانت تلگرام گفته می شود . امکان دیلیت اکانت تقریبا در همه شبکه های اجتماعی و همین طور تلگرام وجود دارد به این دلیل که گاهی برای بسیاری از کاربران پیش می آید که دیگر قصد ندارند در تلگرام فعالیت کنند و یا اینکه قصد فروش سیم کارت خود را دارند و بنابراین نیاز به دیلیت اکانت دارند تا خریدار سیم کارت نتواند به اکانت تلگرام آن ها دسترسی پیدا کند . در مقاله امروز اینترنت کمک قصد داریم در خصوص این موضوع کاربردی یعنی دیلیت اکانت تلگرام که در اصطلاح عامیانه به آن دلیت اکانت تلگرام هم گفته می شود صحبت کنیم . مقاله دیلیت اکانت اینستاگرام را نیز بخوانید .

 



مزایای حذف اکانت تلگرام

با دیلیت اکانت تلگرام دسترسی شما به اکانت تلگرام تان به طور کامل قطع می شود و کلیه گروه ها ، چت ها و کانال های شما به صورت کامل پاک می شود و امکان برگشت آن ها وجود ندارد . اما دلیت اکانت تلگرام مزایایی هم دارد . به عنوان مثال در صورتی که توسط یکی از دوستان خود بلاک شده اید و پیام های شما به او نمی رسد با حذف اکانت تلگرام می توانید از بلاک تلگرام خارج شوید و با ثبت نام مجدد با همان شماره مجددا با دوستی که شما را بلاک کرده بود گفتگو کنید . البته نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در صورتی که بیش از حد اقدام به دیلیت اکانت تلگرام کنید توسط تلگرام جریمه خواهید شد و اجازه دسترسی به حساب کاربری تان برای مدتی از شما سلب خواهد شد بنابراین در استفاده از دلیت اکانت تلگرام دقت لازم را به خرج دهید .

 

 

چگونه اقدام به دلیت اکانت تلگرام کنیم ؟

امکان دیلیت اکانت تلگرام داخل نرم افزار تلگرام وجود ندارد و برای حذف اکانت تلگرام باید از طریق سایت اقدام نمایید . برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید :
1- وارد سایت https://my.telegram.org/deactivate شوید .
2- در صفحه ای که برای شما باز می شود باید شماره موبایل خود را وارد کنید . حتما اعداد را به صورت انگلیسی وارد کنید . شماره خود را با کد 98+ وارد کنید و بر روی دکمه Next کلیک کنید .

 

دلیت اکانت تلگرام


3- حال یک کد به تلگرام شما ارسال می شود که باید آن را در صفحه وارد کنید و بر روی دکمه sign in کلیک کنید و در صفحه بعدی دکمه Done را بزنید .

 


4- در مرحله بعد از شما تایید اینکه آیا از حذف اکانت خود اطمینان دارید یا خیر گرفته می شود که با تایید آن اکانت تلگرام شما به صورت کامل حذف خواهد شد و پیغام زیر را مشاهده خواهید کرد .

 

پیغام دلیت اکانت تلگرام


به این ترتیب سایر مخاطبان شما به جای اسم شما گزینه Delete Account را مشاهده خواهند کرد .

 

نکته 1 : برای ورود مجدد به تلگرام باید از تلگرام کد تایید دریافت کنید . در صورتی که این کد تایید را دریافت نمی کنید ممکن است به خاطر دیلیت اکانت مکرر جریمه شده باشید .


نکته 2: به این نکته توجه داشته باشید که دیلیت اکانت تلگرام اصلی با دیلیت اکانت موبوگرام ، دیلیت اکانت تلگرام پلاس و ... فرقی ندارد و برای همه آن ها باید مراحل بالا را انجام دهید .

منبع : دیلیت اکانت تلگرام



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

شاید شنیدن نام پرونده های قضایی تشکیل شده در قوه قضاییه برای همه ما ناخوشایند باشد ، اما گاهی برای پیگیری حقوق خود چاره ای جز پیگیری قضایی وجود ندارد ، آشنایی با اصطلاحات متداول قضایی و نحوه رسیدگی به پرونده ها می تواند به شما و دفاع درست از حقوق خود کمک شایانی کند ، به خصوص پس از شکل گیری سامانه ثنا قوه قضاییه که توانسته مراجعات بی مورد به دادگاه ها و مراجع قضایی را کاهش داده و بتوانید با استفاده از بستر اینترنتی از مراحل شکایت خود آگاه شوید. در سال 95 بود که این سامانه به بهره برداری رسید. از آن تاریخ تا کنون هر فردی که می خواست از از خدمات قضایی این قوه مانند ارایه دادخواست، اظهارنامه، پیگیری پرونده قضایی با کد ملی و ابلاغ اوراق قضایی استفاده کند ، می بایست در ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام کرده و شناسه ای که مانند کد ملی برای هر فرد یکتا و منحصر به فرد است را دریافت کند. از طریق سامانه ثنا، تمامی ابلاغ های صادر به اشخاص و پیوست های آن از طریق سامانه ثنا به حساب کاربری افراد بارگزاری می شود و کاربران پس از ثبت نام با کد کاربری و ر مز عبور می توانند به آن دسترسی داشته باشند. همچنین چگونگی روند پرونده را نیز میتوانید از طریق سامانه ثنا مشاهده نمایید و از مراجعه حضوری به دادگاه ها و اتلاف وقت خود جلوگیری نمایید. پیگیری به موقع پرونده های قضایی و اقدام به موقع مانند ارسال لوایح به دادگاه و ... می تواند در نتیجه مثبت پرونده به نفع شما نقش تعیین کننده ای داشته باشد. 

خوشبختانه شما با استفاده از کد ملی خود می توانید با مراجعه به سامانه مربوط به قوه قضاییه پیگیری پرونده خود فقط با کد ملی را انجام دهید که در مقاله امروز هیواتک قصد داریم شما را با نحوه پیگیری پرونده فقط با کد ملی آشنا نماییم. مقالات متعددی در خصوص سامانه ثنا قوه قضاییه به دلیل اهمیت آن در هیواتک منتشر شده که برخی از آن ها را در ذیل مشاهده می فرمایید. با مطالعه مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه باشید تا با پیگیری پرونده فقط با کد ملی آشنا شوید.

مشاهده ابلاغیه در سامانه ثنا

نرم افزار اندروید سامانه ثنا

فراموشی رمز سامانه ثنا



ثبت نام ثنا به منظور پیگیری پرونده فقط با کد ملی

همانطور که در مقدمه این مقاله بیان کردیم ، شما برای هر اقدامی در موارد قضایی نیاز به ثبت نام در سامانه ثنا دارید ، بنابراین برای پیگیری موارد قضایی خود حتی پیگیری پرونده با کد ملی لازم است در سامانه ثنا ثبت نام کنید. در صورتی که کد شخصی ثنا را قبلا دریافت کرده اید این مرحله را نادیده گرفته و به بخش بعدی مراجعه نمایید و در غیر این صورت قبل از شروع موضوع اصلی این مقاله که پیگیری پرونده قضایی با کد ملی می باشد به اختصار به نحوه ثبت نام در این سامانه خواهیم پرداخت ، تا با نحوه ثبت نام در سامانه ثنا بیشتر آشنا شوید . نحوه ثبت نام و ثبت شماره تلفن همراه به این شکل است :

-  ابتدا از طریق این لینک‌ وارد سامانه ثبت نام الکترونیک قوه قضاییه شوید. در صورتی که شخص حقیقی هستید، بر روی ثبت نام شخص حقیقی و در صورتی که شخص حقوقی هستید برروی ثبت نام شخص حقوقی کلیک کنید.

 

 

پیگیری پرونده فقط با کد ملی

 

 

- در این مرحله می بایست اطلاعات خود را که شامل کد ملی، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه وارد کنید. عدد تصویر را که بصورت تصادفی تغییر می کند وارد کرده و برروی دکمه‌ ادامه کلیک کنید.

- در صفحه بعد پیامی جهت نحوه اطلاع رسانی به شما نشان داده می ‌شود که لازم است در پایین صفحه بر روی تایید کلیک کنید و در مرحله بعد اطلاعات مشخص شده شامل دین ، محل تولد و وضعیت تاهل را تکمیل و برروی مرحله‌ بعدی کلیک کنید.

 

 

- در این قسمت شما ثبت شماره تلفن همراه در در سامانه ثنا را انجام می دهید. تلفن ثابت را با پیش شماره و همپنین شماره تلفن همراه خود را به دقت وارد کنید و برروی مرحله‌ بعد کلیک کنید.

- در مرحله بعد یکی از گزینه ‌های شهر یا روستا را انتخاب نمایید و تمامی موارد خواسته شده را بصورت کامل وارد نمایید و توجه داشته باشید که وارد کردن کدپستی و آدرس کامل پستی الزامی است. پس از تکمیل تمامی موارد، برروی مرحله‌ی بعدی کلیک کنید.

- در این صفحه از منوی باز شونده میزان تحصیلات و همچنین شغل خود را انتخاب کنید. سپس با کلیک برروی انتخاب فایل تصویر اسکن شده خود را بارگزاری نمایید. در نهایت برای ثبت اطلاعات خود بر روی اتمام ثبت اطلاعات اولیه کلیک کنید.

- پیام ثبت با موفقیت نشان داده می‌شود. برروی خروج کلیک کنید. ثبت اولیه اطلاعات یا همان پیش ثبت نام شما در سامانه ثنا با موفقیت انجام شده است. برای تکمیل ثبت نام، با در دست داشتن کارت ملی خود به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید.

حال که با نحوه ثبت شماره تلفن همراه در هنگام ثبت نام آشنا شدید در بخش بعدی به نحوه پیگیری پرونده قضایی با کد ملی خواهیم پرداخت.

 

 

 



پیگیری پرونده فقط با کد ملی

در صورتی که کد ثنا داشتید یا با استفاده از راهنمایی قسمت قبل ثبت نام را انجام دادید ، نوبت به نحوه پیگیری پرونده فقط با کد ملی فرا می رسد. سامانه خدمات قضایی یا عدل ایران ، سایت رسمی خدمات قوه قضاییه است که در آن دسترسی های مورد نظر به سامانه ثنا و سامانه های پیگیری پرونده قضایی برای اشخاص و وکلا قرار داده شده است و از طریق این لینک قابل دسترسی می باشد. از سمت راست این سایت ، می توانید امکانات و سامانه های مرتبط را به تفکیک مشاهده کنید. از سامانه های مورد مشاهد در این سایت می توان به سامانه ابلاغ الکترونیک ، اطلاع رسانی برای اشخاص ، اطلاع رسانی برای وکلا ، لیست دفاتر قضایی هر استان و غیره اشاره کرد. برای این کار مطابق روال زیر کار را انجام دهید :

- با وارد شدن به لینک اطلاع رسانی برای اشخاص پرونده قضایی خود را پیگیری کنید. همانطور که مشاهده می کنید ، می بایست کد ملی و رمز شخصی خود که قبلا از دفاتر قضایی دریافت کرده اید را وارد کنید.

نحوه پیگیری پرونده فقط با کد ملی

- پس از وارد کردن این دو قسمت ، در صورتی که اطلاعات صحیح باشد ، رمز موقت برای گوشی شما ارسال و صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد و با وارد کردن کد صحیح ، وارد پنل کاربری خود در سامانه خدمات الکترونیک قضایی خواهید شد.

- در این صفحه می توانید با کلیک بر روی دکمه بازیابی اطلاعات ، لیست همه پرونده های خود را مشاهده کنید. همچنین می توانید شماره پرونده خود را در قسمت مربوطه وارد کنید تا فقط اطلاعات همان پرونده نمایش داده شود. اگر پرونده ای برای شما وجود داشته باشد ، در زیر فرم مربوطه ، جدول پرونده ها نمایش داده می شود.

- توجه داشته باشید شما همچنین می توانید مشخص کنید پرونده ها بین چه تاریخ هایی نمایش داده شوند و یا این که مشخص کنید فقط پرونده های مختومه یا غیر مختومه نمایش داده شوند.

پیگیری پرونده فقط با کد ملی

- حال که لیست پرونده ها مشخص شده است ، بر روی پرونده دلخواه خود کلیک نمایید تا در صفحه جدید ، اطلاعات آن را مشاهده فرمایید.اکنون می توانید با کلیک بر روی دکمه خلاصه پرونده یا روند کار پرونده کلیه اقدامات ثبت شده برای پرونده خود را مشاهده کنید.

به همین شکل و به راحتی می توانید با استفاده از پیگیری پرونده فقط با کد ملی ، پرونده خود را پیگیری کنید. دریافت رمز پرونده خود می توانید از طریق پیامک ، کد ذیل را به شماره 50009699 ارسال کنید : 
شماره پرونده # 2

منبع : پیگیری پرونده قضایی با کد ملی



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()