نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

محبوبیت روز افزون شبکه اجتماعی اینستاگرام توجهات را به خود جلب کرده است ، تعداد کاربران این شبکه اجتماعی دردنیا بیش از یک میلیارد نفر و در ایران بیش از سی میلیون کاربر می باشد که می توان گفت حداقل از هر سه ایرانی ، یک نفر از این شبکه اجتماعی استفاده می نمایند. این میزان محبوبیت به دلیل اهمیت دادن موسسان اینستاگرام به نظرات کاربران خود و کنترل به موقع در هنگام بروز اتفاقات ناخوشایند می باشد. ویژگی پین کردن یکی از قابلیت های به روز این شبکه اجتماعی بوده و این قابلیت برای کاربرانی که مایل به اظهار نظرهای مثبت در پست خود هستند ، مفید خواهد بود. نظرات مثبت را می توان در بالای بخش نظرات درج کنند و در صورت وجود نظرات منفی یا نامناسب آن نظرات حذف شوند. بنابراین پین کردن به معنای بالاتر و اولویت دار کردن نظرات مورد علاقه از سوی مخاطبان شما می باشد ، در واقع شما با پین کردن یک کامنت آن را به اولین کامنت خود تبدیل می نمایید. در مقاله امروز هیواتک قصد داریم شما را با این قابلیت جدید اینستاگرام یعنی پین کردن نظرات آشنا نماییم.

همانطور که مشاهده می فرمایید اینستاگرام سعی کرده با گسترش امکانات خود در نسخه های به روز به علاقه مندان این شبکه اجتماعی توجه ویژی ای نماید. بنابراین در گروه مشاوران هیواتک تصمیم گرفتیم مقاله ای در خصوص قابلیت پین کردن نظرات در اینستاگرام منتشر نماییم. در مقالات قبلی هیواتک به تفصیل در خصوص ترفند های این شبکه اجتماعی محبوب صحبت کرده ایم که برخی از آن ها را در ذیل مشاهده می فرمایید. با مطالعه این مقاله نیز با ما همراه باشید تا با پین کردن نظرات بیشتر آشنا شوید.

نحوه پست گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر

بازگردانی اکانت اینستاگرام

حل مشکل وصل نشدن اینستاگرام​



پین کردن نظرات در اینستاگرام به چه معناست ؟

همانطور که در مقدمه این مقاله بیان کردیم قابلیت جدید اینستاگرام این است که کاربران اینستاگرام می‌توانند کامنت‌های مورد علاقه در پست‌هایشان را با استفاده از قابلیت فیلتر و پین کردن کامنت اینستاگرام در بالای لیست قرار دهند. هر کاربر می‌تواند سه کامنت را در پست خود پین کرده و با این کار به دیده شدن بیشتر آن کمک کند. هدف از اضافه کردن این ویژگی دادن کنترل بیشتر به کاربران برای مدیریت جو حاکم بر کامنت‌های زیر پست‌هایشان است. با توجه به این که در شرایط کنونی رسانه‌های اجتماعی به خصوص در ایران خشونت و نفرت زیادی از طرف برخی از کاربران در این شبکه ها منتشر می‌شود، این ویژگی به کاربران کمک می‌کند که کامنت‌های مثبت را در صدر لیست کامنت‌ها قرار دهند و به بیشتر دیده شده آن‌ها کمک کنند.  

 

پین کردن نظرات

اینستاگرام در چند سال گذشته با معرفی ابزارها و قابلیت‌های جدید به دنبال مبارزه با نفرات پراکنی و انتشار اخبار جعلی بوده است. اینستاگرام به کمک هوش مصنوعی به طور خودکار نظرات اهانت آمیز را حذف کرده و به کمک ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به کاربر پیش از ارسال نظرات اهانت آمیز یا آسیب زننده هشدار می‌دهد. قابلیت پین کردن نظرات همانند دیگر ابزارهای بازدارنده اینستاگرام سودمند نیست، اما همچنان کمک زیادی به کسب و کارها، تولیدکنندگان محتوا و کاربران معمولی برای مدیریت نظارت خواهد کرد. پین کردن تا پیش از این در شبکه های اجتماعی بسیاری نظیر تلگرام ، واتساپ و ... استفاده شده است که در مقالات پین کردن در واتساپ و پین کردن در تلگرام به آموزش نحوه انجام این کار پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود.

 

 

 



پین کردن نظرات از چه زمانی فعال شد ؟

همانطور که پیش از این گفته شد ایده پین کردن کامنت ها در اینستاگرام به منظور و در راستای مبارزه با نفرات پراکنی و انتشار اخبار جعلی بوده است که چند صباحیست در راس تصمیم گیری های مدیران اینستاگرام قرار گرفته است. در همین راستا قابلیت پین کردن نظرات در اینستاگرام ایجاد شده و از ابتدای مرداد ماه سال 99 در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است که با ز هم می تواند به کمک کاربران خود آمده و میزان رضایت از این شبکه اجتماعی را بالاتر ببرد. این قابلیت در ابتدای تیر ماه امسال به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت و پس از یک ماه در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است. لازمه استفاده از این قابلیت به روز بودن نسخه اینستاگرام گوشی می باشد ، بنابراین درنگ نکرده و برای استفاده از این قابلیت هر چه سریع تر اینستاگرام خود را به روز نمایید.  این ویژگی با هدف برجسته کردن مثبت‌ گرایی و تعدیل کامنت ‌های منفی طراحی شده تا افراد بتوانند بهتر از گذشته لحن کلی کامنت‌ها را مدیریت کنند. همچنین لازم است خاطرنشان کنیم اینستاگرام مدتی قبل قابلیت حذف دسته‌ جمعی کامنت ها را ارائه داد. این کنترل اینستاگرام بر روی کامنت ها هم می تواند باعث امنیت کاربران شود و هم گاهی با اشتباهاتی که کاربران به صورت غیر عمد انجام می دهند باعث دردسر شود. اما ترفندهایی وجود دارد که می توان این محدودیت های ناخواسته را برطرف نمود. برای آشنایی با علت محدود شدن کامنت اینستاگرام ، مطالعه مقاله رفع مشکل کامنت گذاشتن در اینستاگرام را به شما پیشنهاد می نماییم. در بخش پایانی این مقاله به نحوه پین کردن نظرات در اینستاگرام می پردازیم.

 

نحوه پین کردن نظرات در اینستاگرام

در بخش پایانی این مقاله با نحوه انجام قابلیت پین کردن نظرات در اینستاگرام در خدمت شما خواهیم بود. همچنین موارد جدیدی که در بخش نظرات به این شبکه اجتماعی افزوده شده را مرور خواهیم نمود. برای پین کردن پیام در اینستاگرام مراحل ذیل را دنبال کنید:

- انگشت خود را روی کامنت مورد نظر نگه داشته یا آن را به سمت چپ بکشید تا آیکون‌های پین، ریپورت، حذف و پاسخ دادن برای شما نمایش داده می‌شوند.

- آیکون پین را انتخاب کنید. پیام تا سقف سه کامنت را برای نمایش آن‌ها در بالای لیست کامنت‌های خود پین کنید و موارد مثبت را هایلایت کنید. زمانی که شما یک کامنت را پین کنید، به نویسنده آن اطلاع داده خواهد شد برای شما نمایش داده خواهد شد و کامنت مورد نظر پین خواهد شد.

قابلیت پین کردن نظرات در اینستاگرام

- همین مراحل برای unpin کردن کامنت انتخابی لازم است انجام شود.
اینستاگرام همچنین به کاربران خود اجازه می‌دهد که برخی کلمات خاص را فیلتر کرده و جلوی کامنت شدن آن‌ ها را بگیرند. برای فیلتر کردن کلمات خاص در اینستاگرام مراحل ذیل را دنبال کنید :

- به پروفایل خود رفته و وارد تنظیمات شوید ، مسیر Privacy > Comments را دنبال کنید و گزینه Manual Filter را فعال کنید.
- در مرحله آخر، کلمه، عبارت، شماره یا ایموجی مورد نظر خود که قصد فیلتر کردن آن را دارید وارد کنید. در قسمت Comments همچنین این قابلیت را خواهید داشت که افراد خاصی را در بخش کامنت‌ها بلاک کنید. با بلاک کردن هر شخص، کامنت او تنها برای خودش قابل مشاهده خواهد بود و سایر کاربران آن را نخواهند دید.

برای بلاک کردن کامنت افراد خاص نیز مراحل ذیل را دنبال کنید:

- به پروفایل خود رفته و وارد تنظیمات شوید. مسیر Privacy > Comments را دنبال کنید. بر روی Blocks Comment From بزنید و نام کاربری افرادی که می‌خواهید بلاک کنید را جستجو و آن‌ها را به لیست خود اضافه کنید.

پین کردن نظرات

علاوه بر این‌ اینستاگرام قابلیت دیگری نیز به اپلیکیشن خود اضافه کرده که با استفاده از آن کاربران قادر خواهند بود تا سقف 25 کامنت را با هم حذف کنند. این گزینه می‌تواند برای افرادی که دنبال کننده‌های زیادی دارند و مورد هجوم اینستاگرامی قرار می‌گیرند گزینه بسیار مناسبی باشد. برای حذف کردن دسته‌ای کامنت مراحل زیر را دنبال کنید:

- به پستی که می‌خواهید کامنت‌های آن را به صورت دسته‌ای حذف کنید مراجعه کنید. کامنت‌هایی که می‌خواهید حذف کنید را تا سقف 25 کامنت انتخاب کنید و کامنت‌های انتخاب شده را با استفاده از علامت سطل آشغال حذف کنید.

در صورتی که با تمام تمهیدات لازم که اینستاگرام به کار بسته باز هم از این شبکه اجتماعی رضایت ندارید ، مطالعه مقاله دیلیت اکانت اینستاگرام می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

منبع : پین کردن نظرات در اینستاگرام



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

سال 1399 را می توان سالی با اتفاقات خاص در اقتصاد ایران نامید ، سالی که با فشار تحریم ها و شیوع ویروس کرونا و تاثیر ناخوشایند آن بر روی کسب و کارها آغاز و دولت نیز در سال پایانی عمر خود بسر می برد و سعی در تزریق مسکن بر روی اقتصاد بیمار این روز ها دارد. کسر بودجه دولت نیز امسال در بالاترین حد خود به سر می برد. راهکار هایی برای این وضعیت ارائه شده تا هم مردم تا حدودی از فشار سخت اقتصادی این روزها خلاص شوند هم دولت بتواند کسری بودجه خود را جبران نماید. رونق بورس از ماه پایانی سال گذشته تا مرداد ماه سال 99 یکی از راهکار های دولت جهت جبران کسری بودجه بود که البته برکاتی نیز داشت ، از جمله آشنایی بیشتر مردم با بازار سرمایه که البته باید امیدوار به حفظ سرمایه مردم در این بازار بود که در مقالات متعددی به آشنایی بیشتر شما با این بازرا و نحوه ورود به بازار سرمایه پرداختیم که می توان به مقالات ثبت نام در بورس و دریافت کد بورسی اشاره نمود، همچنین آزادسازی مرحله ای سهام عدالت که می تواند مسکنی برای فشار اقتصادی تحمیلی به مردم دانست که در مقالات متعددی مانند سامانه سهام عدالت و چگونه سهام عدالت خود را بفروشیم ؟ به این آزادسازی و نحوه فروش این سهام پرداختیم. اقدام دیگر دولت نیز عرضه سهام های دولتی به مردم تحت عناوین دارا اول ، دوم و سوم بود که تا پایان سال تکمیل خواهد شد و در سری مقالاتی مانند زمان فروش دارا یکم و صندوق دارا دوم به آشنایی با این سهام ها و نحوه خرید آن پرداختیم.

اما آخرین اقدام دولت که البته ابهامات بسیاری داشته و موافق و مخالفان سرسختی دارد فروش نفت به مردم می باشد. طرحی که مخالفان آینده فروشی منابع کشور و موافقان جمع آوری نقدینگی سرگردان و کاهش فشار تورمی بر روی دیگر بازارها مانند مسکن ، ارز و طلا می نامند. زمزمه های آن در اوایل مرداد امسال شنیده و با اعلام پیش فروش نفت به مردم از 26 مرداد جدیت بیشتری به خود گرفت. با مطالعه مقاله امروز هیواتک با ما همراه باشید تا شما را با نحوه فروش نفت به مردم بیشتر آشنا نماییم. ورود به بازار سرمایه نیاز به آموزش دارد ، از این رو و با توجه به تب و تاب این روز های بازار سرمایه با توجه به واگذاری های دولتی و رونق این روز های بورس و همچنین قابل فروش شدن سهام عدالت در بورس و در نهایت پیش فروش نفت به مردم سعی کردیم با انتشار مقالات متعدد شما را با مقوله سرمایه گذاری در بورس آشنا نماییم که برخی از آن ها را در ذیل مشاهده می فرمایید. با مطالعه مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه باشید تا با نحوه فروش نفت به مردم بیشتر آشنا شوید.

ثبت نام اولیه کارگزاری مفید

فروش سهام عدالت کارگزاری آگاه

خرید ETF دولتی دارا دوم با آپ



طرح پیش فروش نفت به مردم چیست ؟

هفته‌ گذشته گشایش اقتصادی با طرحی که کلیات و جزئیات آن مشخص نبود از سوی رئیس جمهور به مردم وعده داده شد. گمانه زنی ‌های متفاوتی از سوی اصحاب رسانه و کارشناسان در این زمینه مطرح گردید. این پیش بینی ‌ها از راه اندازی سوئیفت جدید با کشور چین تا پذیرش FATF و آزاد سازی منابع ارزی بلوکه شده توسط سایر کشور‌ ها عنوان می ‌شد. اما در روز 20 مرداد ماه و با اظهار نظر برخی رسانه ‌ها و برخی مسئولین از جمله رئیس کل بانک مرکزی که طرح گشایش اقتصادی را در راستای مدیریت نقدینگی و تامین منابع مالی مطرح کرد مشخص شد طرحی که دولت مطرح و وعده‌ گشایش اقتصادی با اجرای آن را به مردم داده است طرح فروش نفت به مردم است و دولت قصد دارد برای مدیریت نقدینگی و همچنین تامین مالی خود برای جبران کسری بودجه نفت را به صورت پیش فروش و با سررسید دوساله از طریق بازار سرمایه به جامعه عرضه کند. طرحی که همانطور که گفته شد موافقان و مخالفان سرسختی دارد. این عرضه در بورس انرژی صورت خواهد پذیرفت .

 

فروش نفت به مردم

 

شرکت بورس انرژی بر اساس قانون بازار اوراق بهادار ایران در سال ۱۳۸۴ تاسیس و در سال ۱۳۹۱ در اداره کل ثبت شرکت‌ ها و موسسات غیر تجاری به ثبت رسید. فعالیت ‌های عملیاتی بورس انرژی در زمینه انجام معاملات نقدی، قرارداد سلف موازی استاندارد، قراردادهای آتی و اختیار معامله و به منظور مرتفع‌ سازی نیازهایی چون خرید و فروش منابع انرژی، تامین مالی برای تولیدکنندگان و تامین منابع انرژی برای توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان، از همان سال تصویب آغاز به فعالیت نمود. در این بازار معاملات فقط در حوزه انرژی اعم از نفت، گاز، برق و محصولات پتروشیمی و… انجام می پذیرد.

 

 

 



جزئیات طرح فروش نفت به مردم

جزییات پیش فروش نفت به مردم در تاریخ بیست و چهارم مرداد ماه اعلام شد و طی آن نخستین مرحله از فروش اوراق سلف نفتی با عرضه بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت یکشنبه آینده ۲۶ مرداد ماه در تالار بورس انرژی عرضه خواهد شد. شرایط عرضه آن که امروز اعلام شد عبارتند از :

- فروش اوراق سلف نفتی یک شنبه آینده ۲۶ مرداد در تالار بورس انرژی آغاز خواهد شد.

- ۵۲۹ هزار ۳۱۲ بشکه نفت خام سنگین ایران عرضه خواهد شد.

- قیمت هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان تعیین شده است.

- حداقل خرید برای هر نفر در این عرضه اولیه یک بشکه و حداکثر ۲۰ هزار بشکه است.

- حداکثر ۱۰ روز کاری پس از پایان دوره عرضه اولیه معاملات ثانویه این اوارق آغاز می‌شود.

- اوراق سلف نفتی دو ساله بوده و سر رسید قرارداد ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ است.

- ساعت معاملات ثانویه نیز از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز‌های کاری بورس تعیین شده است.

 

فروش نفت به مردم

قاعدتا داشتن کد بورسی برای ورود به بازار سرمایه نیاز است و اگر تا کنون اقدام به دریافت کد بورسی نکرده اید ، جای هیچ گونه نگرانی نیست و با ابزار های نوین می توانید به صورت غیر حضوری نسبت به احراز هویت و دریافت کد بورسی اقدام نمایید تا در صورت تمایل بتوانید در این طرح دولتی شرکت نمایید. مطالعه مقاله احراز هویت سجام با اپ سیگنال می تواند در این زمینه به شما کمک نماید.

 

نکات مربوط به فروش نفت به مردم

در پایان این مقاله لازم است نکاتی را در خصوص پیش فروش نفت به مردم به شما ارائه نماییم :

- در این طرح دولت سعی کرده در طراحی اوراق جدید ،  جذابیتی را برای خریداران آن ایجاد کند. مهم ‌ترین آن این است که این اوراق بدون ضرر است؛ یعنی خریداران در صورت پایین آمدن قیمت نفت یا دلار، هیچ ضرری متقبل نمی ‌شوند. چرا که دولت در نظر دارد نرخ سود اوراق سلف موازی را حداکثر معادل نرخ سود سپرده‌ های بلند مدت بانکی قرار دهد. در نتیجه در صورتی که اگر یک بشکه نفت در حال حاضر 944 هزار تومان قیمت دارد و دو سال بعد، ارزشش به 700 هزار تومان برسد، خریداران این ضرر را متقبل نمی‌ شوند و از نرخ سود بانکی نیز بهره‌ مند خواهند شد. در نتیجه می توان یک گزینه معقول برای کسانی باشد که خواهان نگهداری دو ساله سرمایه‌ خود در بازار هستند. زیرا در این حالت، می ‌توانند علاوه بر نرخ سود سپرده از افزایش قیمت دلار یا نفت نیز بهره‌ مند شوند. 

- فروش اوراق سلف موازی نفتی در مقایسه با فروش اوراق بدهی ریالی دارای بار مالی بسیار بیشتری است و به احتمال بسیار زیاد، دولت بعدی را با بحران بدهی مواجه خواهد کرد زیرادر حال حاضر، قیمت جهانی نفت به علت شیوع کرونا و کاهش مصرف انرژی در جهان در پایین‌ ترین سطح خود قرار دارد و به احتمال زیاد در آینده ای نزدیک و با کاهش اثرات کرونا بر اقتصاد جهانی، قیمت جهانی نفت افزایش یابد. همچنین با توجه به وضعیت تحریم‎ها، احتمال افزایش قیمت ارز در آینده نزدیک بالاست. در نتیجه، بار مالی این طرح برای دولت بعدی بسیار بالاست.

با ذکر این نکات می توان به جذابیت این طرح برای سرمایه گذاری پی برد که البته تصمیم با شما مخاطب محترم می باشد. مطالعه مقاله نحوه فروش نفت به مردم توسط دولت می تواند به شما در این تصمیم گیری کمک بیشتری نماید.

منبع : طرح فروش نفت به مردم



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

در مقاله پیش فروش نفت به مردم شما را تا حدود زیادی با نحوه خرید نفت از دولت آشنا کردیم. اما در این مقاله از زاویه دیگری شما را با نحوه فروش نفت به مردم توسط دولت آشنا خواهیم نمود. هفته‌ گذشته گشایش اقتصادی با طرحی که کلیات و جزئیات آن مشخص نبود از سوی رئیس جمهور به مردم وعده داده شد. گمانه زنی ‌های متفاوتی از سوی اصحاب رسانه و کارشناسان در این زمینه مطرح گردید. در نهایت در روز بیستم مرداد ماه و با اظهار نظر برخی رسانه ‌ها و برخی مسئولین از جمله رئیس کل بانک مرکزی که طرح گشایش اقتصادی را در راستای مدیریت نقدینگی و تامین منابع مالی مطرح کرد مشخص شد طرحی که دولت مطرح و وعده‌ گشایش اقتصادی با اجرای آن را به مردم داده است طرح فروش نفت به مردم است و دولت قصد دارد برای مدیریت نقدینگی و همچنین تامین مالی خود برای جبران کسری بودجه نفت را به صورت پیش فروش و با سررسید دو ساله از طریق بازار سرمایه به جامعه عرضه کند. طرحی که موافقان و مخالفان سرسختی دارد. طرحی که مخالفان آینده فروشی منابع کشور و موافقان جمع آوری نقدینگی سرگردان و کاهش فشار تورمی بر روی دیگر بازارها مانند مسکن ، ارز و طلا می نامند. زمزمه های این طرح در اوایل مرداد امسال شنیده و با اعلام پیش فروش نفت به مردم از 26 مرداد جدیت بیشتری به خود گرفت. با مطالعه مقاله امروز هیواتک با ما همراه باشید تا شما را با نحوه فروش نفت به مردم توسط دولت بیشتر آشنا نماییم.

این واگذاری در بورس انرژی انجام خواهد پذیرفت ، فعالیت ‌های عملیاتی بورس انرژی در زمینه انجام معاملات نقدی، قرارداد سلف موازی استاندارد، قرارداد های آتی و اختیار معامله و به منظور مرتفع‌ سازی نیازهایی چون خرید و فروش منابع انرژی، تامین مالی برای تولیدکنندگان و تامین منابع انرژی برای توزیع ‌کنندگان و مصرف‌ کنندگان آغاز به فعالیت نمود. در این بازار معاملات فقط در حوزه انرژی اعم از نفت، گاز، برق و محصولات پتروشیمی و… انجام می پذیرد . ورود به بازار سرمایه نیاز به آموزش دارد ، از این رو و با توجه به تب و تاب این روز های بازار سرمایه با توجه به واگذاری های دولتی و رونق این روز های بورس و همچنین قابل فروش شدن سهام عدالت در بورس و در نهایت پیش فروش نفت به مردم سعی کردیم با انتشار مقالات متعدد شما را با مقوله سرمایه گذاری در بورس آشنا نماییم که برخی از آن ها را در ذیل مشاهده می فرمایید. با مطالعه مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه باشید تا با نحوه خرید نفت از دولت بیشتر آشنا شوید.

دریافت کد بورسی

سامانه سجام

ثبت نام کارگزاری مفید



کلیات طرح فروش نفت به مردم توسط دولت

ابتدا لازم است کلیاتی در خصوص این طرح ارائه نماییم . بدون هیچ گونه تردیدی ارائه این طرح به منظور تامین کسری بودجه خواهد بود ، دولت قصد دارد در این طرح ۲۲۰ میلیون بشکه نفت را ظرف مدت یک سال و در قالب عرضه اوراق سلف موازی نفتی که قیمتش براساس نرخ ارز سامانه سنا مشخص می شود، پیش ‌فروش کند ، این رقم معادل فروش روزانه ۶۰۰ هزار بشکه در یک سال و حدود شش برابر میزان فروش نفت ایران در پنج ماه ابتدایی سال جاری است.اوراق سلف نشان ‌دهنده قرارداد پیش‌ فروش میان فروشنده و خریداران است. وقتی صفت موازی در کنار اوراق سلف قرار می ‌گیرد نشان می ‌دهد این اوراق قابلیت خرید و فروش خواهند داشت یعنی دولت برای اوراق جدید، بازار ثانویه در نظر گرفته است. در این اوراق، شرکت ملی نفت ایران قاعدتا باید متعهد به تحویل نفت به دارنده اوراق، ظرف ۲ سال آینده باشد یا اینکه دارنده اوراق این وکالت را به شرکت ملی نفت ایران بدهد که نفت پیش خرید شده را به‌ فروش برساند. همچنین دولت قصد دارد نرخ سود اوراق سلف موازی نفتی را حداقل معادل نرخ سود سپرده‌ های بلند مدت بانکی قرار دهد تا در بدترین حالت ممکن از لحاظ قیمت نفت و قیمت ارز، خریدار این اوراق نه تنها ضرری کند بلکه همچنان از نرخ سود سپرده بلند مدت بانکی بهره مند شود.

نحوه فروش نفت به مردم توسط دولت

همانطور که ملاحظه می فرمایید تا اینجای توضیحات می توانید متقاعد به سرمایه گذاری در این طرح شوید. حتی با در نظر گرفتن این که قیمت جهانی نفت به علت شیوع کرونا و کاهش مصرف انرژی در جهان در پایین‌ ترین سطح خود قرار دارد و به احتمال زیاد در آینده ای نزدیک و با کاهش اثرات کرونا بر اقتصاد جهانی، قیمت جهانی نفت افزایش یابد. همچنین با توجه به وضعیت تحریم‎ها، احتمال افزایش قیمت ارز در آینده نزدیک بالاست. بنابراین صرفنظر از معایب اقتصادی این طرح به خصوص برای دولت آینده می توانید از مزایای مهمی که اشاره شد بهره مند شوید. در ادامه به نحوه خرید نفت از دولت خواهیم پرداخت.

 

 

 



نحوه خرید نفت از دولت ( خرید نفت در بورس )

حال که با کلیات این طرح آشنا شدیم نوبت به آشنایی با نحوه فروش نفت به مردم توسط دولت فرا می رسد. در مرحله اول این طرح که در روز بیست و چهارم مرداد اعلام شد ، در نخستین مرحله از فروش اوراق سلف نفتی با عرضه بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت یکشنبه آینده ۲۶ مرداد ماه در تالار بورس انرژی عرضه خواهد شد. شرایط عرضه عبارتند از اینکه فروش اوراق سلف نفتی یک شنبه آینده ۲۶ مرداد در تالار بورس انرژی آغاز خواهد شد. و ۵۲۹ هزار ۳۱۲ بشکه نفت خام سنگین ایران عرضه خواهد شد. قیمت هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان تعیین شده است و حداقل خرید برای هر نفر در این عرضه اولیه یک بشکه و حداکثر ۲۰ هزار بشکه است. همچنین حداکثر ۱۰ روز کاری پس از پایان دوره عرضه اولیه معاملات ثانویه این اوارق آغاز می‌شود. اوراق سلف نفتی دو ساله بوده و سر رسید قرارداد ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ است. ساعت معاملات ثانویه نیز از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز‌های کاری بورس تعیین شده است. به طور مشخص دولت به منظور ایجاد جذابیت برای مردم در خرید اوراق، نفت را با استفاده از ابزار بازار سرمایه و با سررسید دو ساله به قیمت امروز و با نرخ دلار سامانه سنا عرضه کرده و سود حداقلی خریداران در موعد سررسید را به میزان سود سپرده ‌های بانکی یکساله تضمین می‌کند. بدین شکل در صورتی که قیمت نفت افزایش نیافته و یا حتی کاهش یابد خریدار به میزان ۲۰ درصد سود بانکی دریافت می‌کند، اما در صورتی که قیمت نفت و نرخ ارز یکسال بعد افزایش بیابد و به هر میزانی برسد خریدار طبق قرارداد سود حاصله را دریافت می‌کند.

 

نحوه خرید نفت از دولت

 

 

داشتن کد بورسی برای ورود به بازار سرمایه و خرید نفت از دولت نیاز است و اگر تا کنون اقدام به دریافت کد بورسی نکرده اید می توانید به صورت غیر حضوری نسبت به احراز هویت و دریافت کد بورسی اقدام نمایید تا در صورت تمایل بتوانید در طرح دولتی خرید نفت در بورس شرکت نمایید. مطالعه مقاله احراز هویت غیرحضوری سامانه سجام می تواند در این زمینه به شما کمک نماید.

 

نکات مربوط به خرید نفت از دولت توسط مردم

در پایان این مقاله نکاتی را در خصوص نحوه خرید نفت در بورس به شما ارائه خواهیم کرد :

- داشتن کد بورسی برای مشارکت در این طرح لازم می باشد و خرید از طریق بورس انرژی خواهد بود.

- این واگذاری در چند مرحله انجام خواهد پذیرفت ، بنابراین در صورتی که به هر دلیلی از جمله نداشتن کد بورسی و یا کمبود نقدینگی موفق به خرید نشدید ، جای هیچ گونه نگرانی نبوده و می توانید در مراحل بعدی که اعلام خواهد شد اقدام به خرید نفت از دولت نمایید.

- در صورتی که طرح پیش فروش نفت با استقبال مردمی همراه شود و حدود دویست هزار میلیارد تومان نقدینگی را از سطح جامعه جمع آوری شده و علاوه بر جبران کسری بودجه در طرح‌های عمرانی کشور و زیرساخت‌های صنعت نفت سرمایه گذاری شود می ‌تواند به حدی از فشار تورمی و سفته بازی در بازار‌های موازی از جمله خودرو، مسکن، طلا و دلار کاهش دهد و به رشد اقتصادی کمک نماید.

منبع : خرید نفت در بورس



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

 سهام عدالت نوعی یارانه می باشد که از طریق شرکت ‌های تعاونی عدالت استانی در سال 1385 به مشمولان آن واگذار شده است. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌ است. این طرح بخشی از سهام شرکت‌ های دولتی می باشد که به قشرهای کم‌ درآمد تر فروخته می‌شود. بیش از 49 میلیون ایرانی دارای سهام عدالت می باشند که در ثبت نام اولیه این سهام را دریافت کرده اند ، البته ثبت نام جدیدی از آن سال تا کنون برای دریافت سهام عدالت برای متقاضیان جدید صورت نپذیرفته است. نهم اردیبهشت ماه سال 99 خبری خوشحال کننده برای دارندگان سهام عدالت منتشر شد که مقدمات آزاد شدن خرید و فروش سهام فراهم شده است که در مقاله خرید و فروش سهام عدالت 99 به تفصیل در این خصوص صحبت کردیم. ابتدا از سهامداران خواسته شد تا روش مستقیم یا غیر مستقیم را برای فروش سهام خود انتخاب نمایند که در مقاله چگونه سهام عدالت خود را بفروشیم ؟ با آن آشنا شدید. برای سهامداران با روش مستقیم از چندی پیش فرصت فروش یک سوم آن فراهم شد که با توجه به ارزش روز افزون این سهام توصیه به نگهداری آن شد و خوشبختانه بسیاری از مردم فعلا آن را نگهداری نمودند که در مقاله قیمت سهام عدالت امروز به ارزش این سهام پرداختیم.

یکی دیگر از مشوق های در نظر گرفته شده برای نگهداری سهام عدالت اعطای وام اعتباری از سوی بانک ها می باشد که چند روزیست مطرح شده و مقدمات آن در حال آماده سازی می باشد. در واقع ضامن بانکی شما سهام شما می باشد که در مقاله امروز هیواتک شما را با وام سهام عدالت آشنا خواهیم نمود. در هیواتک نیز با توجه به اهمیت بحث سهام عدالت در مقالات قبلی که در ذیل مشاهده می نمایید به تفصیل در این خصوص صحبت کرده ایم که مطالعه آن را به عنوان پیش زمینه این مقاله برای شما مفید می دانیم. با مطالعه این مقاله نیز با ما همراه باشید تا با نحوه ثبت نام وام سهام عدالت بیشتر آشنا شوید.

سهام عدالت کارگزاری مفید

فروش سهام عدالت کارگزاری آگاه

سود سهام عدالت فوت شدگان



وام سهام عدالت چیست ؟

همانطور که در مقدمه این مقاله بیان کردیم ، سهام عدالت را می توان یکی از مهم ترین موضوعات حال حاضر جامعه دانست ، سهامی که پس از 15 سال و پس از کش و قوس های فراوان پس از واگذاری قابلیت فروش پیدا کرده و می تواند کمکی هر چند کوچک به دارندگان این سهام محسوب شود. شاید تا پیش از این درک درستی از مفهوم سهام عدالت و میزان ارزش و قیمت سهام عدالت امروز آن وجود نداشت ، اما از ابتدای امسال و با  شیوع ویروس کرونا در کشور و تحت تاثیر قرار گرفتن کسب و کار و تعطیلی های گسترده در مشاغل مختلف به منظور رعایت فاصله اجتماعی معیشت اغلب مردم مورد تهدید واقع شده و بسیاری درآمد خود را از دست داده یا با کاهش درآمد مواجه شده اند ، سهام عدالت و ارزش آن به صدر اخبار روزانه بازگشته است ، زیرا یکی از برنامه های دولت برای کمک به اقشار ضعیف آزادسازی تدریجی این سهام پس از این سال ها می باشد.

 

 

وام سهام عدالت

 

با آزادسازی این سهام توصیه فراوان به نگهداری آن به علت ارزشمند بودن آن از سوی کارشناسان مطرح شد. دولت به منظور تزریق نشدن نقدینگی این آزادسازی را تدریجی انجام داد. به عبارتی شما در ابتدا تنها می توانستید یک سوم سهام خود را بفروش برسانید و یک هفته دیگر یعنی عید غدیر خم یک سوم دیگر و باقیمانده سهام خود را در بیست و دو بهمن به فروش برسانید. یکی دیگر از مشوق های نگهداری این سهام که از ابتدای مرداد ماه امسال از سوی دولت مطرح شد اعطای وام سهام عدالت بود. وامی که در واقع به پشتوانه سهام هر فرد اعطا می شود. در خصوص این وام دو مورد قطعی به نظر می رسد ، یکی مبلغ آن که میزان 50 میلیون ریال خواهد بود و دیگری این که نیازی به هیچ گونه ضامن دیگری نمی باشد. البته گفته می شود مشمولان سهام عدالت می ‌توانند از طریق نظام بانکی تا سقف ۵۰ تا ۶۰ درصد از ارزش دارایی سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند و با استفاده از آن می توانند با مراجعه به مراکز خرید، به صورت اعتباری خرید کنند، براساس این طرح، مشمولان سهام عدالت تا یک سال فرصت دارند وجه را به بانک تسویه کنند. با ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه دریافت وام سهام عدالت بیشتر آشنا شوید.

 

 

 



شرایط دریافت وام سهام عدالت

قاعدتا اولین شرط استفاده از این وام نفروختن این سهام می باشد ! زیرا پشتوانه وام شما همین سهام خواهد بود و شما نیازی به ضامن دیگری نزد بانک نخواهید داشت. البته مشوق ها و توصیه کارشناسان راهگشا بوده زیرا تا کنون از مجموع ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر که سهام عدالت خود را آزاد سازی کرده اند فقط ۳۶۷ هزار نفر برای فروش ۳۰ درصد از سهام خود به بانک‌ها مراجعه نموده اند. دارندگان سهام عدالت علاوه بر بهره مندی از افزایش نرخ واقعی سهام عدالت مشمول دریافت سود سالانه مجمع شرکت‌های زیر مجموعه سهام عدالت نیز خواهند بود و از دیگر مزایای سهام عدالت، بهره مندی از کارت‌ های اعتباری بانکی خواهد بود به گونه ای که فرد، سهام عدالت خود را نزد بانک به صورت وثیقه سپرده و از ۵۰ درصد میزان ارزش سهام عدالت، از کارت اعتباری خود استفاده خواهد نمود. همانطور که پیش تر گفتیم دارایی سهام عدالت، پشتوانه اصلی کارت ‌های اعتباری خواهد بود و دارندگان سهام عدالت می ‌توانند بدون ارائه هیچگونه مدرک دیگری نزد شعب بانکی مربوطه رفته و درخواست کارت اعتباری کنند. بنابراین ثبت نام وام سهام عدالت منوط به نفروختن سهام عدالت خواهد بود. با استفاده از پنل کارگزاری ها می توانید ارزش روزانه سهام خود را پس از ثبت نام مشاهده فرمایید که در این زمینه مطالعه مقاله فروش سهام عدالت در سامانه کیان را به شما پیشنهاد می نماییم.

 

مبلغ وام سهام عدالت چقدر است ؟

 حال که با وام سهام عدالت و شرایط دریافت آن آشنا شدیم نوبت به آشنایی با مبلغ این وام فرا می رسد. مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق نظام بانکی تا سقف ۵۰ تا ۶۰ درصد از ارزش دارایی سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند و با استفاده از آن می‌ توانند با مراجعه به مراکز خرید، به صورت اعتباری خرید کنند، براساس این طرح، مشمولان سهام عدالت تا یک سال فرصت دارند وجه را به بانک تسویه کنند. زمان اجرای این اقدام نیز نیمه دوم مرداد ماه خواهد بود ، بانک مرکزی طی بخشنامه ‌ای به بانک ‌ها اجازه اجرای این کار را داده تا در قبال وثیقه الکترونیکی سهام عدالت به دارندگان این سهام اعتبار بدهند. فراهم شدن دستورالعمل و مقررات و همچنین ایجاد امکانات فنی وثیقه گذاری الکترونیکی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری نیازمند اقداماتی بود که در حال انجام می باشد.  

 

 

ثبت نام وام سهام عدالت

 

دارندگان سهام عدالت می ‌توانند بدون ارائه هیچگونه مدرک دیگری نزد شعب بانکی مربوطه رفته و درخواست کارت اعتباری کنند، این کارت به میزان ۵۰ درصد ارزش واقعی سهام عدالت هر فرد، اعتبار ریالی دارد. این کارت‌ ها در کلیه مراکز قابل ارائه خدمات امکان استفاده و خرید را ایجاد می ‌نماید. به منظور پیگیری سهام عدالت خود ، مطالعه مقاله پیگیری سهام عدالت با کد ملی را به شما پیشنهاد می نماییم.

ثبت نام وام سهام عدالت

در پایان این مقاله ذکر این نکته ضروریست که جزییات کامل تا امروز دهم مرداد سال 99 منتشر نشده ولی نیمه دوم مرداد ماه زمان اجرای آن خواهد بود که بانک ها در این زمینه اطلاع رسانی خواهند نمود. تا کنون سامانه ای برای ثبت نام وام سهام عدالت معرفی نشده و به احتمال زیاد مراجعه به بانک و سامانه های بانکی وظیفه ثبت نام این وام را خواهند داشت. هر گونه اطلاع رسانی جدید در همین مقاله به روز رسانی و در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای آشنایی با سامانه سهام عدالت و ثبت شماره حساب مطالعه مقاله سامانه سهام عدالت را به شما پیشنهاد می نماییم.

منبع : دریافت وام سهام عدالت



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

مودم زایکسل یکی از مودم های موجود در بازار ایران می‌باشد. این مودم ها در انواع مودم ADSL و مودم سیم کارت خور عرضه شده اند که این برند از پرفروش ‌ترین مودم‌ های بازار ایران می ‌باشند. مدل‌ های DEL1202 و DEL1201 از معروفترین مودم‌ های ای دی اس ال این شرکت می باشند. شرکت زایکسل در حوزه تولید تجهیزات و ارائه خدمات اینترنت و شبکه است که در سال 1989 در تایوان تاسیس شده است. یکی از موارد و مفاهیم مهم و پر کابرد در خصوص تمام مودم ها پیدا کردن آدرس آی پی مودم برای ورود به تنظیمات آن ، تغییر پسورد وایرلس ، افزایش امنیت و ... می باشد. برای ورود به صفحه تنظیمات مودم نیاز است آی پی ورود به تنظیمات مودم همچنین یوزرنیم و پسورد ورود به تنظیمات مودم را بدانید . این آی پی ها بر روی دفترچه راهنمای مودم نوشته شده است ولی اگر به هر دلیلی دسترسی به دفترچه راهنمای مودم نداشتید مطالعه این مقاله می تواند به شما کمک نماید ، همچنین به دلایل امنیتی می توانید این آی پی را تغییر دهید که این مورد نیز در بخش پایانی این مقاله مورد توجه قرار گرفته است. در مقالات آی پی مودم دی لینک و آی پی مودم تی پی لینک این مفاهیم را برای مودم های دی لینک و تی پی مورد بررسی قرار دادیم. با مطالعه مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه باشید تا شما را با آی پی مودم زایکسل آشنا نماییم. 

مودم های این شرکت در ایران نیز پر طرفدار بوده و بسیاری از ما از این مودم ها برای اینترنت خانگی خود استفاده می نماییم.  آی پی مودم zyxel و چگونگی عوض کردن آن موضوع مقاله امروز می باشد. هر مودم برای اتصال به تنظیمات خود یک آی پی تعریف شده دارد ، که می توانید با وارد کردن این آی پی در صفحه مرورگر خود به صفحه تنظیمات آن وارد شوید. در هیواتک به علت اهمیت اینترنت و مودم مقالات متعددی را در خصوص مسائل مربوط به مودم و اینترنت منتشر نموده ایم که برخی از آن ها را در ذیل مشاهده می فرمایید. با مطالعه مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه باشید تا با چگونگی پیدا کردن آدرس آی پی مودم زایکسل آشنا شوید.

تنظیمات مودم زایکسل

تنظیمات مودم دی لینک 

تنظیمات مودم تی پی لینک 



آدرس آی پی مودم zyxel چیست ؟

همانطور که در مقدمه این مقاله بیان کردیم هر مودم برای اتصال به تنظیمات خود یک آی پی تعریف شده دارد ، که می توانید با وارد کردن این آی پی در صفحه مرورگر خود به صفحه تنظیمات آن وارد شوید. این آی پی ها بر روی دفترچه راهنمای مودم نوشته شده است ولی اگر به هر دلیلی دسترسی به دفترچه راهنمای مودم نداشتید روش هایی وجود دارد که به این آدرس آی پی ها دسترسی داشته باشید که در ادامه مقاله با آن آشنا خواهیم شد. هنگامی که با کامپیوتر خود وارد شبکه اینترنت می شوید، یک آدرس اینترنت وجود دارد که به آن آی پی آدرس می گویند. برای این که کامپیوتر ها بتوانند بر روی یک شبکه یا بستر اینترنت از یکدیگر به صورت مجزا شناخته شوند، حداقل باید دارای یک آدرس IP باشند. در این صورت بدون این که هیچ اختلالی در مسیر انتقال داده بین مبداء و مقصد بوجود بیاید، هر کامپیوتر داده هایی را دریافت یا ارسال می کند که فقط مختص به همان کامپیوتر باشد.راه ارتباطی شبکه داخلی با دنیای اینترنت مود و یا روتر می باشد. با این توضیحات قاعدتا مودم های زایکسل نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

آی پی مودم زایکسل

آی پی مودم زایکسل 192.168.1.1 می باشد. به عبارتی با باز کردن صفحه مرورگر سیستم خود و تایپ این آی پی در آدرس بار می توانید به صفحه تنظیمات مودم دسترسی داشته باشید. البته با وارد کردن یوزرنیم و پسورد که به صورت پیش فرض admin می باشد. پس از وارد شدن به صفحه تنظیمات مودم زایکسل مواردی مانند دادن مک ادرس به مودم زایکسل که در مقاله مک فیلتر مودم زایکسل با آن آشنا شدیم و ... امکان پذیر می باشد.

 

 

 



پیدا کردن آی پی مودم های زایکسل

ممکن است آی پی پیش فرض مودم تی پی لینک شما تغییر کرده باشد ، خوشبختانه پیدا کردن آدرس آی پی مودم زایکسل باز هم امکان پذیر می باشد. آی پی مودم zyxel را با استفاده از یک کامپیوتر متصل به مودم می توانید با استفاده از دو روش با طی مراحل ذیل بدست آورید.

روش اول :

- کلیدهای Windows+R را فشار دهید، این کار برنامه Run را باز خواهد کرد. حال در قسمت فیلد خالی برنامه Run عبارت cmd را وارد کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.

- با باز شدن صفحه سیاه رنگ دستور ipconfig را تایپ و سپس اینتر را بزنید .

- در صورتی که با کابل شبکه به مودم وصل شده اید در قسمت Ethernet adapter Ethernet در ردیف Default Gateway آدرس  آی پی رابط مودم خود را می توانید ببینید .

آی پی مودم زایکسل

 

روش دوم : 

همچنین می توانید آدرس آی پی روتر خود را از طریق تنظیمات شبکه کامپیوتر شخصی خود نیز پیدا کنید. ، به این صورت که :

- ابتدا اطمینان حاصل کنید که با روش بی سیم یا از طریق کابل اترنت به شبکه متصل باشید.

- در صفحه دسکتاپ روی آیکون نردبانی یا آیکون مانیتور کلیک و سپس گزینه Open Network and Sharing Center را انتخاب نمایید.

- حال یک پنجره نمایان خواهد شد، در این پنجره روی لینک آبی رنگ کنار گزینه Connection کلیک کنید. نام این لینک بر اساس وضعیت اتصال شما میتواند متفاوت باشد.

- در پنجره بعدی، روی Details کلیک کنید تا در یک پنجره جداگانه تمام جزئیات مربوط به شبکه خود را مشاهده کنید. در اینجا آدرس آی پی روتر در کنار گزینه Default Gateway مشخص شده است.

 

تغییر آی پی مودم زایکسل

حال که با روش های بدست آوردن آی پی مودم زایکسل آشنا شدیم ، بهتر است بدانید به دلایل امنیتی و جلوگیری از هک شدن مودم می بایست این آی پی پیش فرض را تغییر دهیم. برای این کار مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهید :

- مرورگر سیستم خود را باز کرده در نوار آدرس 192.168.1.1 را تایپ و اینتر کنید. برای ورود به تنظیمات مودم زایکسل می بایست user name و password خود را وارد کنید . در صورتی که قبلا آن را تغییر نداده باشید یوز و پسورد شما هر دو admin می باشد ، در صورتی که با مشکل مواجه شدید پسورد 1234 را تست کنید.

پیدا کردن ادرس ایپی مودم زایکسل

- صفحه تنظیمات مودم برای شما باز می شود ، از منوی Network setting گزینه Home networking را انتخاب کرده و در سربرگ LAN Setup، در قسمت IP ،IP Address مودم را تغییر دهید. سپس بر روی گزینه Apply کلیک کنید ، تغییر آی پی مودم zyxel شما انجام شد .

منبع : آدرس آی پی مودم زایکسل



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

مودم های شرکت دی لینک ( D-Link ) که در ایران بسیار پر طرفدار می باشد محصول یک شرکت تجهیزات مخابراتی و شبکه است که در چین تایپه با نام داتکس سیستم تأسیس و در سال ۱۹۹۴ نام این شرکت به دی لینک تغییر کرده است. هر مودم برای اتصال به تنظیمات خود یک آی پی تعریف شده دارد ، که می توانید با وارد کردن این آی پی در صفحه مرورگر خود به صفحه تنظیمات آن وارد شوید. این آی پی ها بر روی دفترچه راهنمای مودم نوشته شده است ولی اگر به هر دلیلی دسترسی به دفترچه راهنمای مودم نداشتید مطالعه این مقاله می تواند به شما کمک نماید ، همچنین به دلایل امنیتی می توانید این آی پی را تغییر دهید که این مورد نیز در بخش پایانی این مقاله مورد توجه قرار گرفته است. در مقالات آی پی مودم تی پی لینک و آی پی مودم زایکسل این مفاهیم را برای مودم های تی پی لینک و زایکسل مورد بررسی قرار دادیم. با مطالعه مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه باشید تا شما را با آی پی مودم دی لینک آشنا نماییم. هنگامی که با کامپیوتر خود وارد شبکه اینترنت می شوید، یک آدرس اینترنت وجود دارد که به آن آی پی آدرس می گویند. برای این که کامپیوتر ها بتوانند بر روی یک شبکه یا بستر اینترنت از یکدیگر به صورت مجزا شناخته شوند، حداقل باید دارای یک آدرس IP باشند. در این صورت بدون این که هیچ اختلالی در مسیر انتقال داده بین مبداء و مقصد بوجود بیاید، هر کامپیوتر داده هایی را دریافت یا ارسال می کند که فقط مختص به همان کامپیوتر باشد.راه ارتباطی شبکه داخلی با دنیای اینترنت مود و یا روتر می باشد. مودم های دی لینک نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در هیواتک به علت اهمیت اینترنت و مودم مقالات متعددی را در خصوص مسائل مربوط به مودم و اینترنت منتشر نموده ایم که برخی از آن ها را در ذیل مشاهده می فرمایید. با مطالعه مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه باشید تا با چگونگی پیدا کردن آدرس آی پی مودم دی لینک آشنا شوید.

تنظیمات مودم زایکسل

تنظیمات مودم دی لینک 

تنظیمات مودم تی پی لینک 



آدرس آی پی مودم dlink چیست ؟

همانطور که در مقدمه این مقاله بیان کردیم هر مودم برای اتصال به تنظیمات خود یک آی پی تعریف شده دارد ، که می توانید با وارد کردن این آی پی در صفحه مرورگر خود به صفحه تنظیمات آن وارد شوید. برای پیدا کردن و تغییر آدرس آی پی مودم دی لینک باید بدانیم که آی پی مودم چیست ؟ در واقع آی پی یک آدرس است و از اعداد سه رقمی و کمتر تشکیل شده است که با نقطه از یک دیگر جدا می شوند . این آدرس برای رسیدن به صفحه تنظیمات مودم شما در نظر گرفته شده است . آی پی های مودم دی لینک 192.168.1.1 و  192.168.0.1می باشد. به عبارتی با باز کردن صفحه مرورگر سیستم خود و تایپ این آی پی ها که به مدل مودم دی لینک شما وابسته است در آدرس بار می توانید به صفحه تنظیمات مودم دسترسی داشته باشید. البته با وارد کردن یوزرنیم که به صورت پیش فرض admin و پسورد 1234 یا admin باز هم بسته به مودل مودم دی لینک شما می باشد.

آی پی مودم دی لینک

پس از وارد شدن به صفحه تنظیمات مودم دی لینک مواردی مانند دادن مک ادرس به مودم دی لینک که در مقاله تنظیم مک آدرس مودم دی لینک با آن آشنا شدیم یا بالا بردن امنیت این مودم ها که در مقاله روش های جلوگیری از هک شدن مودم های وای فای D-Link با آن آشنا شدیم و ... امکان پذیر می باشد. با آشنایی با آی پی مودم دی لینک نوبت به روش های پیدا کردن این آی پی و نحوه تغییر آی پی مودم dilink فرا می رسد که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

 

 

 



پیدا کردن آی پی مودم های دی لینک

ممکن است آی پی پیش فرض مودم دی لینک شما تغییر کرده باشد ، خوشبختان پیدا کردن آدرس آی پی مودم دی لینک باز هم امکان پذیر می باشد. آی پی مودم dilink را با استفاده از یک کامپیوتر متصل به مودم می توانید با استفاده از دو روش با طی مراحل ذیل بدست آورید.

روش اول :

می توانید آدرس آی پی روتر خود را از طریق تنظیمات شبکه کامپیوتر شخصی خود نیز پیدا کنید. ، به این صورت که :

- ابتدا اطمینان حاصل کنید که با روش بی سیم یا از طریق کابل اترنت به شبکه متصل باشید.

- در صفحه دسکتاپ روی آیکون نردبانی یا آیکون مانیتور کلیک و سپس گزینه Open Network and Sharing Center را انتخاب نمایید.

- کلیدهای Windows+R را فشار دهید، این کار برنامه Run را باز خواهد کرد. حال در قسمت فیلد خالی برنامه Run عبارت cmd را وارد کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.

پیدا کردن آدرس ای پی مودم دی لینک

- با باز شدن صفحه سیاه رنگ دستور ipconfig را تایپ و سپس اینتر را بزنید .

- در صورتی که با کابل شبکه به مودم وصل شده اید در قسمت Ethernet adapter Ethernet در ردیف Default Gateway آدرس  آی پی رابط مودم خود را می توانید ببینید .

 

روش دوم : 

- کلیدهای Windows+R را فشار دهید، این کار برنامه Run را باز خواهد کرد. حال در قسمت فیلد خالی برنامه Run عبارت cmd را وارد کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.

- با باز شدن صفحه سیاه رنگ دستور ipconfig را تایپ و سپس اینتر را بزنید .

- در صورتی که با کابل شبکه به مودم وصل شده اید در قسمت Ethernet adapter Ethernet در ردیف Default Gateway آدرس  آی پی رابط مودم خود را می توانید ببینید .

 

تغییر آی پی مودم دی لینک

حال که با روش های بدست آوردن آی پی مودم دی لینک آشنا شدیم ، بهتر است بدانید به دلایل امنیتی و جلوگیری از هک شدن مودم می بایست این آی پی پیش فرض را تغییر دهیم. برای این کار مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهید :

- مرورگر سیستم خود را باز کرده در نوار آدرس 192.168.1.1 را تایپ و اینتر کنید. برای ورود به تنظیمات مودم دی لینک می بایست user name و password خود را وارد کنید . در صورتی که قبلا آن را تغییر نداده باشید یوز و پسورد شما هر دو admin می باشد ، در صورتی که با مشکل مواجه شدید پسورد 1234 را تست کنید.

آی پی مودم dlink

- صفحه تنظیمات مودم برای شما باز می شود ، وارد سر برگ SETUP شوید و زیر شاخه Local Network را انتخاب کنید .

- در قسمت Router settings در بخش router IP Address آی پی مودم خود را تغییر دهید ، روی گزینه save کلیک کنید ، تغییر آی پی مودم دی لینک شما انجام شد . توجه کنید که محدوده تغییر آی پی مودم dlink شما 33 تا 254 است .

منبع : آدرس آی پی مودم دی لینک



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

یکی از موارد و مفاهیم مهم و پر کابرد در خصوص مودم ها پیدا کردن آدرس آی پی مودم برای ورود به تنظیمات آن ، تغییر پسورد وایرلس ، افزایش امنیت و ... می باشد. برای ورود به صفحه تنظیمات مودم نیاز است آی پی ورود به تنظیمات مودم همچنین یوزرنیم و پسورد ورود به تنظیمات مودم را بدانید . این آی پی ها بر روی دفترچه راهنمای مودم نوشته شده است ولی اگر به هر دلیلی دسترسی به دفترچه راهنمای مودم نداشتید مطالعه این مقاله می تواند به شما کمک نماید ، همچنین به دلایل امنیتی می توانید این آی پی را تغییر دهید که این مورد نیز در بخش پایانی این مقاله مورد توجه قرار گرفته است. در مقالات آی پی مودم دی لینک و آی پی مودم زایکسل این مفاهیم را برای مودم های دی لینک و زایکسل مورد بررسی قرار دادیم. با مطالعه مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه باشید تا شما را با آی پی مودم تی پی لینک آشنا نماییم.شرکت تی ‌پی لینک (TP-Link) یک شرکت تولید کننده محصولات شبکه ‌های رایانه‌ای و موبایل در چین است. محصولات این شرکت شامل مسیر یاب ، تجهیزات مخابراتی، سوئیچ شبکه، تجهیزات شبکه محلی بی‌سیم، مودم‌های ای ‌دی ‌اس ‌ال و کارت شبکه می‌شود. تی ‌پی ‌لینک در حال تبدیل شدن به سومین برند تجهیزات شبکه در دنیا می‌باشد.

مودم های این شرکت در ایران نیز پر طرفدار بوده و بسیاری از ما از این مودم ها برای اینترنت خانگی خود استفاده می نماییم.  آی پی مودم tplink و چگونگی عوض کردن آن موضوع مقاله امروز می باشد. هر مودم برای اتصال به تنظیمات خود یک آی پی تعریف شده دارد ، که می توانید با وارد کردن این آی پی در صفحه مرورگر خود به صفحه تنظیمات آن وارد شوید. در هیواتک به علت اهمیت اینترنت و مودم مقالات متعددی را در خصوص مسائل مربوط به مودم و اینترنت منتشر نموده ایم که برخی از آن ها را در ذیل مشاهده می فرمایید. با مطالعه مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه باشید تا با چگونگی پیدا کردن  آدرس آی پی مودم تی پی لینک آشنا شوید.

تنظیمات مودم زایکسل

تنظیمات مودم دی لینک 

تنظیمات مودم تی پی لینک 



آدرس آی پی مودم tplink چیست ؟

همانطور که در مقدمه این مقاله بیان کردیم هر مودم برای اتصال به تنظیمات خود یک آی پی تعریف شده دارد ، که می توانید با وارد کردن این آی پی در صفحه مرورگر خود به صفحه تنظیمات آن وارد شوید. این آی پی ها بر روی دفترچه راهنمای مودم نوشته شده است ولی اگر به هر دلیلی دسترسی به دفترچه راهنمای مودم نداشتید روش هایی وجود دارد که به این آدرس آی پی ها دسترسی داشته باشید که در ادامه مقاله با آن آشنا خواهیم شد. هنگامی که با کامپیوتر خود وارد شبکه اینترنت می شوید، یک آدرس اینترنت وجود دارد که به آن آی پی آدرس می گویند. برای این که کامپیوتر ها بتوانند بر روی یک شبکه یا بستر اینترنت از یکدیگر به صورت مجزا شناخته شوند، حداقل باید دارای یک آدرس IP باشند. در این صورت بدون این که هیچ اختلالی در مسیر انتقال داده بین مبداء و مقصد بوجود بیاید، هر کامپیوتر داده هایی را دریافت یا ارسال می کند که فقط مختص به همان کامپیوتر باشد.

آی پی مودم تی پی لینک

راه ارتباطی شبکه داخلی با دنیای اینترنت مود و یا روتر می باشد. با این توضیحات قاعدتا مودم های تی پی لینک نیز از این قاعده مستثنا نیستند. آی پی مودم تی پی لینک 192.168.1.1 می باشد. به عبارتی با باز کردن صفحه مرورگر سیستم خود و تایپ این آی پی در آدرس بار می توانید به صفحه تنظیمات مودم دسترسی داشته باشید. البته با وارد کردن یوزرنیم و پسورد که به صورت پیش فرض admin می باشد. پس از وارد شدن به صفحه تنظیمات مودم تی پی لینک مواردی مانند دادن مک ادرس به مودم تی پی لینک که در مقاله دادن مک ادرس به مودم tp-link با آن آشنا شدیم یا بالا بردن امنیت این مودم ها که در مقاله جلوگیری از هک وای فای مودم tp-link با آن آشنا شدیم و ... امکان پذیر می باشد.

 

 

 



پیدا کردن آی پی مودم های تی پی لینک

ممکن است آی پی پیش فرض مودم تی پی لینک شما تغییر کرده باشد ، خوشبختان پیدا کردن آدرس آی پی مودم تی پی لینک باز هم امکان پذیر می باشد. آی پی مودم tp link را با استفاده از یک کامپیوتر متصل به مودم می توانید با استفاده از دو روش با طی مراحل ذیل بدست آورید.

روش اول :

- کلیدهای Windows+R را فشار دهید، این کار برنامه Run را باز خواهد کرد. حال در قسمت فیلد خالی برنامه Run عبارت cmd را وارد کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.
- با باز شدن صفحه سیاه رنگ دستور ipconfig را تایپ و سپس اینتر را بزنید .

آی پی مودم tplink


- در صورتی که با کابل شبکه به مودم وصل شده اید در قسمت Ethernet adapter Ethernet در ردیف Default Gateway آدرس  آی پی رابط مودم خود را می توانید ببینید .

 

روش دوم : 

همچنین می توانید آدرس آی پی روتر خود را از طریق تنظیمات شبکه کامپیوتر شخصی خود نیز پیدا کنید. ، به این صورت که :

- ابتدا اطمینان حاصل کنید که با روش بی سیم یا از طریق کابل اترنت به شبکه متصل باشید.

- در صفحه دسکتاپ روی آیکون نردبانی یا آیکون مانیتور کلیک و سپس گزینه Open Network and Sharing Center را انتخاب نمایید.

آی پی مودم تی پی لینک

- حال یک پنجره نمایان خواهد شد، در این پنجره روی لینک آبی رنگ کنار گزینه Connection کلیک کنید. نام این لینک بر اساس وضعیت اتصال شما میتواند متفاوت باشد.

- در پنجره بعدی، روی Details کلیک کنید تا در یک پنجره جداگانه تمام جزئیات مربوط به شبکه خود را مشاهده کنید. در اینجا آدرس آی پی روتر در کنار گزینه Default Gateway مشخص شده است.

 

تغییر آی پی مودم تی پی لینک

حال که با روش های بدست آوردن آی پی مودم تی پی لینک آشنا شدیم ، بهتر است بدانید به دلایل امنیتی و جلوگیری از هک شدن مودم می بایست این آی پی پیش فرض را تغییر دهیم. برای این کار مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهید :

- مرورگر سیستم خود را باز کرده در نوار آدرس 192.168.1.1 را تایپ و اینتر کنید.
- برای ورود به تنظیمات مودم تی پی لینک می بایست user name و password خود را وارد کنید . در صورتی که قبلا آن را تغییر نداده باشید یوز و پسورد شما هر دو admin می باشد.

پیدا کردن آدرس ای پی مودم تی پی لینک


- صفحه تنظیمات مودم برای شما باز می شود ، برای ورود به تنظیمات تغییر آی پی مودم تی پی لینک وارد سر برگ interface setup شوید.
- زیر شاخه LAN را انتخاب کنید و در قسمت ip address رقم آخر را به رقمی که فراموش نکنید تغییر دهید.
- روی گزینه save کلیک کنید . تغییر آی پی مودم tplink شما با موفقیت انجام شد .

منبع : آدرس آی پی مودم تی پی لینک



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

شاید تنها مزیت نسبی شیوع ویروس کرونا در کنار خطرات و ضرر هایی که به زندگی اجتماعی و کسب کار مردم دنیا وارد کرد تحقق دولت الکترونیک در کشورهایی مانند ایران بود. مراجعات بی مورد حضوری به ادارات و نهاد ها و اتلاف وقت مردم در صفوف انتظار و بروکراسی های متداول اداری ضرورت تحقق الکترونیک را در ایران روشن کرده و با شیوع ویروس کرونا نهاد ها و وزارت خانه ها مکلف به ایجاد سامانه های غیر حضوری برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی شده اند. یکی از مراکز شلوغ که خطر شیوع و انتقال ویروس کرونا در آن زیاد می باشد مراکز شماره گذاری خودرو می باشد. پلیس راهور ناجا قصد دارد فرآیند شماره ‌گذاری خودرو ها را به صورت اینترنتی انجام دهد. قرار است این کار در ابتدا در دو مرکز تعویض پلاک میثم و خاوران تهران به صورت آزمایشی انجام و به تدریج در سراسر کشور اجرایی شود. فرآیند اداری شماره گذاری خودرو از جمله احراز هویت خریدار و فروشنده با رؤیت طرفین، احراز اصالت مدارک وسایل نقلیه و احراز سکونت خریدار، تأیید بیمه نامه ثالث و معاینه فنی، پرداخت جرائم و دیون دولتی و پرداخت هزینه های پلاک برابر قانون برای تأیید اصالت خودرو باید توسط پلیس ارکان خودرو بازید شود، پیش از این در پشت باجه ها انجام می شد اما از این پس، بعد از انجام فرایند اداری در اینترنت، متقاضی به یکی از دو مرکز پلاک آزمایشی معرفی شده و پس از تأیید اصالت خودرو در همان مرکز به صورت حضوری، پلاک بر روی خودروی وی نصب می شود. در مقاله امروز هیواتک قصد داریم شما را با فرایند شماره گذاری اینترنتی خودرو آشنا نماییم.

راه اندازی سامانه های غیر حضوری با شیوع ویروس کرونا سرعت گرفته و ما در هیواتک نیز به رسالت خود در خصوص معرفی این سامانه ها و نحوه استفاده از آن ها عمل کرده ایم که می توانید برخی از این مقالات را در قسمت ذیل مشاهده فرمایید. با مطالعه مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه شوید تا با انجام مراحل تعویض پلاک اینترنتی خودرو بیشتر آشنا شوید.

ورود به سایت سامانه سما لایو samalive.ir

سامانه ثبت بیمه بیکاری برای بیکار شدگان ناشی از کرونا

احراز هویت غیرحضوری سامانه سجام



انجام شماره گذاری اینترنتی خودرو

همانطور که در مقدمه این مقاله ذکر شد با شیوع ویروس کرونا اهمیت تحقق دولت الکترونیک بیش از پیش احساس شد و به همین خاطر پلیس راهور ناجا برای انجام فرایند تعویض پلاک تمهیداتی را در نظر گرفته است. اینکه با شماره گذاری اینترنتی خودرو بتوان از مراجعات متعدد و ایجاد صف در این مراکز جلوگیری کرد اتفاق مبارکی برای مردم می باشد. قرار است این کار در ابتدا در دو مرکز تعویض پلاک میثم و خاوران تهران به صورت آزمایشی انجام و به تدریج در سراسر کشور اجرایی شود. این اتفاق از مرداد ماه امسال آغاز خواهد شد. اما قبل از معرفی و امکانات این سایت لازم است با فرایند تعویض پلاک بیشتر آشنا شوید تا بدانید چه تکالیف و تهیه مدارک لازم بر عهده شما خواهد بود. زیرا پس از ثبت نام و طی مراحل اداری از طریق سایت لازم است به این مراکز مراجعه نمایید.

تعویض پلاک اینترنتی خودرو

شرايط و مدارک لازم جهت نقل و انتقال خودرو عبارتند از :

- حضور خريدار و فروشنده يا نماينده قانوني ايشان به همراه خودرو

- اصل شناسنامه فروشنده و خريدار یا كارت ملي آن ها

- اصل سند مالكيت خودرو صادر شده توسط پليس راهور ناجا

- اصل كارت شناسايي خودرو

- ارائه گواهي مفاصا حساب از اجرائيات در صورت عدم پرداخت وجوه جرائم معوقه

- گواهی مفاصا حساب عوارض شهرداری

- مدارك احراز سكونت خريدار در آدرس اعلامي

- ارائه بیمه نامه شخص ثالث معتبر

- برگ معاینه فنی صادره از مراکز مکانیزه مجاز برای خودروهای شخصی و دولتی که بیش از 4 سال از زمان تولید و خودروهای عمومی که بیش از یک سال از زمان تولید سپری شده باشد.

- پرداخت هزينه مصوب بابت هزینه نقل و انتقال خودرو و صدور و ارسال كارت هوشمند مشخصات خودرو

توجه فرمایید کلیه هزینه های نقل و انتقال و تعویض پلاک از طریق دستگاه های کارت خوان موجود در مراکز تعویض پلاک دریافت می گردد. با آشنایی با مدارک لازم حال به معرفی سایت شماره گذاری اینترنتی خودرو خواهیم پرداخت.

 

 

 



سایت شماره گذاری اینترنتی خودرو چیست ؟

با آشنایی با ضرورت راه اندازی و مدارک لازم نوبت به معرفی سایت شماره گذاری اینترنتی خودرو فرا می رسد. شما می توانید از طریق این لینک وارد سامانه تعویض پلاک اینترنتی خودرو شوید. توجه فرمایید این سایت علاوه بر خدمات تعويض پلاک و شماره گذاری خودرو ، خدمات تعويض پلاک موتورسيکلت و خدمات صدورگواهينامه را نیز انجام می دهد که با این خدمات در قسمت پایانی این مقاله آشنا خواهیم شد. برای تعویض پلاک اینترنتی خودرو بر روی گزینه خدمات تعویض پلاک خودرو در قسمت میانی سایت کلیک کنید. توجه فرمایید که تا ابتدای مرداد ماه این لینک به صورت کامل راه اندازی نشده و قرار است نهایتا تا پایان مرداد ماه این امکان به صورت کامل فراهم شود.

 

شماره گذاری اینترنتی خودرو

در مقاله نوبت دهی اینترنتی شماره گذاری خودرو می توانید به صورت کامل با این فرایند آشنا شوید. مراحل نقل و انتقال خودرو تا پیش از راه اندازی نوبت دهی اینترنتی به این شکل می باشد که می توانید از این طریق اقدام نمایید :

- دريافت قبض ورودي پاركينگ 

- مراجعه به اطلاعات و نوبت دهي و تعيين غرفه مربوطه 

- مراجعه به غرفه تعيين شده و ارائه مدارك لازم و بررسي مدارك متقاضيان توسط كارشناس حقوقي

- اخذ فرم بازديد فني خودرو از غرفه تعيين شده

- بازديد فني وسيله نقليه توسط كارشناس مركز و تأييد اصالت خودرو

- ارائه گواهي مفاصا حساب از اجرائيات در صورت عدم پرداخت وجوه جرائم معوقه

- پرداخت هزينه مصوب بابت هزینه نقل و انتقال خودرو و صدور و ارسال كارت هوشمند مشخصات خودرو

- مراجعه به غرفه مربوطه جهت دريافت تأييديه نقل و انتقال و سند مالكيت خودرو 

- مراجعه به محل فك جهت فك پلاك خودرو 

- مراجعه به انبار پلاك جهت تحويل پلاك قديم و اخذ پلاك جديد

- مراجعه به محل نصب جهت نصب پلاك جديد

- مراجعه به درب خروج با ارائه قبض ورود به پاركينگ و خروج از مركز

با فعال سازی لینک اینترنتی 90 درصد این اقدامات به صورت اینترنتی انجام و تنها مراحل احراز هویت فروشنده و خریدار و خودرو و نهایتا تعویض پلاک به صورت حضوری انجام خواهد شد.

 

امکانات سایت تعویض پلاک اینترنتی خودرو

همانطور که در قسمت قبل بیان کردیم علاوه بر خدمات تعويض پلاک اینترنتی خودرو و شماره گذاری خودرو ، خدمات تعويض پلاک موتورسيکلت و خدمات صدورگواهينامه را نیز می توانید از طریق همین سایت انجام دهید که البته مانند خدمات تعویض پلاک به زودی این قسمت ها نیز فعال خواهند شد. توجه داشته باشید تا زمان راه اندازی کامل این دو قسمت برای دریافت گواهینامه و تعویض پلاک موتور سیکلت می بایست مراحل ذیل را انجام دهید :

 

تعویض پلاک موتور سیکلت :

- حضور خريدار و فروشنده يا نماينده قانوني ايشان به همراه موتورسيكلت

- اصل شناسنامه فروشنده و خريدار  یا كارت ملي آن ها

- اصل سند مالكيت موتورسيكلت صادر شده توسط پليس راهور ناجا

- اصل كارت شناسايي موتورسيكلت

- ارائه گواهي مفاصا حساب از اجرائيات در صورت عدم پرداخت وجوه جرائم معوقه

- مدارك احراز سكونت خريدار در آدرس اعلامي

-ارائه بیمه نامه شخص ثالث معتبر

- پرداخت هزينه مصوب بابت هزینه نقل و انتقال موتورسیکلت و صدور و ارسال كارت هوشمند مشخصات موتورسیکلت

 

سایت شماره گذاری اینترنتی خودرو

 

صدور گواهی نامه :

- داشتن 18 سال سن تمام

- حضور متقاضی برای تمام مراحل در آموزشگاه الزامی است.

- ارائه اصل شناسنامه عكس دار به همراه يك برگ تصوير صفحه اول و در صورت داشتن توضيحات از صفحه توضيحات
اصل كارت ملي يا تائيديه صادره از اداره ثبت احوال ، دارندگان شناسنامه جدید نیاز به ارائه کارت ملی ندارند.

- تعداد 8 قطعه عكس 4×3 جدید ( مربوط به سال جاری) سیاه وسفید تمام رخ با زمينه روشن بدون عينك ،كلاه ، کروات و بدون روتوش

- برخورداری از سلامت جسمانی به تایید پزشکان معاین طرف قرارداد بهداری ناجا(برابر لیست پزشکان نصب شده در آموزشگاه)

- مشخص بودن گروه خون هنرجو با ارائه مدرک مستند از مراکز پزشکی مجاز ویا خوداظهاری به صورت مکتوب

- ارائه كد پستي محل سكونت براساس مدرك معتبر ( قبض، آب ، برق ، تلفن )

- عقد قرارداد با آموزشگاه رانندگی جهت طی دوره های آموزش و پرداخت هزینه های مربوطه،وفق مصوبات سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، شرکت و طي دوره  آموزش تئوري به میزان ده ساعت ( چهار جلسه 2 ساعت آئین نامه و یک جلسه 2 ساعت فنی )- شرکت و طی دوره آموزش  عملي ده ساعت (پنج جلسه 2 ساعت )و دریافت گواهی آموزش مهارت

منبع : شماره گذاری اینترنتی خودرو



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

شماره گذاری خودرو و تعویض پلاک امری مهم برای تمامی دارندگان خودرو می باشد که حداقل یک بار این مسیر را طی کرده و با آن آشنا شده اند. شما برای خرید و فروش خودرو نیاز به مراجعه برای تعویض پلاک خواهید داشت. تا قبل از شیوع ویروس کرونا مراجعه حضوری از ابتدای مراحل تعویض پلاک لازم بود ، ولی با راه اندازی سایت راهگشا می توانید مراحل اولیه و اداری تعویض پلاک خودروی خود را که البته بصورت آزمایشی در دو مرکز تعویض پلاک میثم و خاوران تهران انجام داد تا به تدریج در سراسر کشور اجرایی شود. در مقاله شماره گذاری اینترنتی خودرو شما را با خدمات این سایت آشنا کردیم که مطالعه آن را که پیش نیاز مطالعه این مقاله می باشد به شما پیشنهاد می نماییم. اما در مقاله امروز هیواتک قصد داریم شما را با نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک آشنا نماییم.  فرآیند اداری شماره گذاری خودرو از جمله احراز هویت خریدار و فروشنده با رؤیت طرفین، احراز اصالت مدارک وسایل نقلیه و احراز سکونت خریدار، تأیید بیمه نامه ثالث و معاینه فنی، پرداخت جرائم و دیون دولتی و پرداخت هزینه های پلاک برابر قانون برای تأیید اصالت خودرو باید توسط پلیس ارکان خودرو بازید شود، پیش از این در پشت باجه ها انجام می شد اما از این پس، بعد از انجام فرایند اداری در اینترنت، متقاضی به یکی از دو مرکز پلاک آزمایشی معرفی شده و پس از تأیید اصالت خودرو در همان مرکز به صورت حضوری، پلاک بر روی خودروی وی نصب می شود.

راه اندازی سامانه های غیر حضوری با شیوع ویروس کرونا سرعت گرفته و ما در هیواتک نیز به رسالت خود در خصوص معرفی این سامانه ها و نحوه استفاده از آن ها عمل کرده ایم که می توانید برخی از این مقالات را در قسمت ذیل مشاهده فرمایید. با مطالعه مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه شوید تا با سایت نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک بیشتر آشنا شوید.

نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی خودرو 

سامانه رهگیری مرسولات سازمانی

دریافت خلافی خودرو



معرفی سایت نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

سایتی که پلیس راهور ناجا به منظور نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک ایجاد نموده است سایت راهگشا می باشد که می توانید از طریق این لینک وارد این سامانه شوید. علاوه بر خدمات تعويض پلاک اینترنتی خودرو و شماره گذاری خودرو ، خدمات تعويض پلاک موتورسيکلت و خدمات صدورگواهينامه را نیز می توانید از طریق همین سایت انجام دهید که البته مانند خدمات تعویض پلاک به زودی این قسمت ها نیز فعال خواهند شد. همچنین در این سایت می توانید آدرس مراکز تعویض پلاک ، مراکز شماره گذاری ، آموزشگاه های رانندگی را نیز دریافت نمایید.

 

سایت نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

 

تا قبل از راه اندازی کامل نوبت دهی اینترنتی در این سایت می توانید با موارد مربوط به تعویض پلاک مانند موارد ذیل به طور کامل آشنا شوید :

- شرايط و مدارک لازم جهت نقل و انتقال خودرو

- مدارک احراز محل سكونت خريدار

- شرايط و مدارک لازم جهت فک رهن خودرو

- شرايط و مدارک صدور سند المثنی مالکيت خودرو

- شرايط و مدارک صدور كارت المثنی مشخصات خودرو

- شرايط و مدارک لازم جهت صدور المثنی تأييديه نقل و انتقال

- شرايط و مدارک لازم جهت اصلاح مشخصات خودرو

- شرايط و مدارک لازم درصورت تعويض زوج پلاک مخدوش خودرو

- شرايط و مدارک لازم در صورت مفقودي يا سرقت تک پلاک يا زوج پلاک خودرو

- مراحل نقل و انتقال خودرو

- ساعت کار مراکز تعویض پلاک

- شرايط و مدارک لازم جهت شماره گذاری وسايل نقليه وارداتی

با راه اندازی کامل این پروؤه تا پایان مرداد ماه می توانید از طریق این سایت نوبت دهی خود را برای تعویض پلاک انجام دهید. همچنین برای آشنایی بیشتر با مراکز تعویض پلاک مطالعه مقاله مراکز تعویض پلاک را به شما پیشنهاد می نماییم.

 

 

 



نحوه نوبت دهی اینترنتی شماره گذاری خودرو

به منظور نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک می بایست به سایت راهگشا مراجعه کرده و در قسمت میانی سایت بر روی لینک خدمات تعویض پلاک خودرو کلیک نمایید. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم برای فعال سازی این بخش می بایست تا پایان مرداد تامل فرمایید. با کلیک بر روی این گزینه مواردی در خصوص مدارک لازم و معرفی مراکز به شما اطلاعات خوبی داده خواهد شد. همچنین با کلیک بر روی خدمات شماره گذاری خودرو در قسمت میانی سایت می توانید به اطلاعاتی نظیر معرفی خدمات شماره گذاری خودرو ، ساعات كار مراكز شماره گذاري مستقر در كارخانجات سازنده خودرو ، سوالات متداول در رابطه با کارت مشخصات وسیله نقلیه ، پیگیری خودروهای تولیدی شرکت زامیاد دست یابید.

 

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

 

اما مراحل نقل و انتقال خودرو تا پیش از راه اندازی نوبت دهی اینترنتی به این شکل بود که ابتدا لازم بود دريافت قبض ورودي پاركينگ سپس مراجعه به اطلاعات و نوبت دهي و تعيين غرفه مربوطه ، در مرحله بعد مراجعه به غرفه تعيين شده و ارائه مدارك لازم و بررسي مدارك متقاضيان توسط كارشناس حقوقي همچنین اخذ فرم بازديد فني خودرو از غرفه تعيين شده سپس بازديد فني وسيله نقليه توسط كارشناس مركز و تأييد اصالت خودرو و ارائه گواهي مفاصا حساب از اجرائيات در صورت عدم پرداخت وجوه جرائم معوقه سپس پرداخت هزينه مصوب بابت هزینه نقل و انتقال خودرو و صدور و ارسال كارت هوشمند مشخصات خودرو سپس مراجعه به غرفه مربوطه جهت دريافت تأييديه نقل و انتقال و سند مالكيت خودرو  همچنین مراجعه به محل فك جهت فك پلاك خودرو سپس مراجعه به انبار پلاك جهت تحويل پلاك قديم و اخذ پلاك جديد همچنین مراجعه به محل نصب جهت نصب پلاك جديد و در نهایت مراجعه به درب خروج با ارائه قبض ورود به پاركينگ و خروج از مركز که با فعال سازی لینک اینترنتی 90 درصد این اقدامات به صورت اینترنتی انجام و تنها مراحل احراز هویت فروشنده و خریدار و خودرو و نهایتا تعویض پلاک به صورت حضوری انجام خواهد شد.

 

الزامات مربوط به نوبت دهی تعویض پلاک خودرو

در پایان این مقاله به الزامات مربوط به نوبت دهی تعویض پلاک خودرو خواهیم پرداخت. الزاماتی که در واقع اماده بودن مدارک مربوط به تعویض پلاک می باشد که می بایست در دسترس داشته باشید. اطلاعات خريدار و فروشنده يا نماينده قانوني ايشان و همچنین خودرو ، اطلاعات شناسنامه فروشنده و خريدار و كارت ملي آن ها ، اطلاعات سند مالكيت خودرو صادر شده توسط پليس راهور ناجا، اطلاعات كارت شناسايي خودرو ، ارائه گواهي مفاصا حساب از اجرائيات در صورت عدم پرداخت وجوه جرائم معوقه ، گواهی مفاصا حساب عوارض شهرداری ، مدارك احراز سكونت خريدار در آدرس اعلامي ، ارائه بیمه نامه شخص ثالث معتبر ، برگ معاینه فنی صادره از مراکز مکانیزه مجاز برای خودروهای شخصی و دولتی که بیش از 4 سال از زمان تولید و خودروهای عمومی که بیش از یک سال از زمان تولید سپری شده باشد ، پرداخت هزينه مصوب بابت هزینه نقل و انتقال خودرو و صدور و ارسال كارت هوشمند مشخصات خودرو می باشد.با آماده بودن این مدارک می توانید بلافاصله پس از فعال سازی نوبت دهی نوبت دهی را در سایت نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک انجام داده و بدون اتلاف وقت با مراجعه به مراکز تعویض پلاک خود را انجام دهید. 

منبع : نوبت دهی اینترنتی شماره گذاری خودرو



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها با گسترش روز افزون و همچنین افزایش محبوبیت روبرو هستند ، در صدر آن ها می توان به اینستاگرام اشاره کرد که توجهات زیادی را به خود جلب کرده و هر روز به کاربران این شبکه اجتماعی افزوده می شود. اما هر شبکه اجتماعی ضعف هایی هم ممکن است داشته باشد یا پس از مدتی تکراری شده و یا به هر دلیل دیگری علاقه ای به ادامه فعالیت در آن را نداشته باشید. در تمام این شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها این امکان برای شما فراهم است که هر زمان که اراده کردید اکانت خود را حذف نمایید. در مقالات حذف اکانت تلگرام ، دیلیت اکانت یوتیوب و حذف اکانت واتساپ به موضوع حذف اکانت در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی مختلف پرداخته ایم ، با مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه شوید تا با حذف آسان اینستاگرام آشنا شوید. توجه داشته باشید دو روش برای انجام این کار پیش روی شما خواهد بود ، یکی حذف آسان اینستاگرام از طریق خود برنامه و دیگری حذف اسان اینستاگرام از طریق سایت که در مقاله پیش رو به هر دو روش خواهیم پرداخت. در مقالات قبلی هیواتک به تفصیل در خصوص ترفند های این شبکه اجتماعی محبوب صحبت کرده ایم که برخی از آن ها را در ذیل مشاهده می فرمایید. با مطالعه این مقاله نیز با ما همراه باشید تا با نحوه حذف اسان اینستاگرام آشنا شوید.

دیلیت اکانت اینستاگرام

بازگردانی اکانت اینستاگرام

حل مشکل وصل نشدن اینستاگرام​



روش های حذف آسان اینستاگرام

تا پیش از این تنها یک روش برای حذف اکانت اینستاگرام وجود داشت که از طریق سایت اینستاگرام مقدور بود ، اما به تازگی این امکان از طریق خود برنامه نیز برای شما مهیا شده تا بتوانید بدون ورود به سایت اینستاگرام اکانت خود را حذف کنید. قبل از توضیح هر کدام از این روش ها لازم است با نکاتی در این خصوص آشنا شوید که پس از دیلیت اکانت اینستاگرام چه اتفاقاتی برای اکانت شما خواهد افتاد. پس از دیلیت اکانت اینستاگرام تمام عکس ها ، فیلم ها ، لایک ها ، کامنت ها ، فالوورها و ... غیر قابل دسترس خواهند شد و به هیچ وجه قادر به بازیابی اکانت اینستاگرام خود حتی از طریق اینستاگرام نخواهید بود. همچنین پس از دیلیت اکانت اینستاگرام دیگر قادر نخواهید بود با استفاده از ایمیلی که برای ساخت آن اکانت استفاده کرده اید یک اکانت دیگر بسازید بنابراین در صورتی که قصد دارید با استفاده از همان ایمیل دوباره یک اکانت دیگر بسازید قبل از دیلیت اکانت اینستاگرام وارد بخش Edit Profile شده و در صفحه پروفایل خود آن ایمیل را حذف یا آن را تغییر دهید. دیلیت اکانت اینستاگرام بدون داشتن پسورد آن اکانت و دسترسی به آن امکان پذیر نیست . بنابراین ابتدا باید رمز عبوری که برای اکانت خود تعیین کرده اید به خاطر بیاورید و یا آن را بازیابی کنید که در این خصوص مطالعه مقاله بازیابی اکانت اینستاگرام را به شما پیشنهاد می نماییم. در نهایت پس از دیلیت اکانت اینستاگرام دیگر نمی توانید تحت هیچ عنوانی اکانتی با همان نام کاربری ایجاد کنید . با دانستن این موارد و چنانچه مصمم به حذف اکانت اینستاگرام خود هستید ، به ادامه مقاله توجه فرمایید تا با دو روش حذف آسان اینستاگرام آشنا شوید.

 

 

 



حذف اینستاگرام از داخل برنامه

به منظور حذف اسان اینستاگرام از طریق اپلیکیشن مراحل ذیل را انجام دهید :

- پس از باز کردن اکانت اینستاگرام به پروفایل خود رفته و گزینه Setting را انتخاب کنید. در پایین صفحه گزینه Help Center را انتخاب کنید.

حذف اسان اینستاگرام

- سپس در صفحه بعد گزینه Managing your account را لمس کنید و سپس بر روی گزینه Delete Your Account تاچ کنید.

- گزینه How do I delete my account را تاچ کنید. به قسمت پایین صفحه رفته و به Go to the Delete Your Account page که رسیدید بر روی هایپر لینک آبی کلیک کنید. 

حذف اسان اینستاگرام

- علت پاک کردن اکانت اینستاگرام خود را انتخاب کنید و سپس برای آخرین بار پسورد خود را در کادر مستطیلی وارد کنید و در نهایت بر روی Permanently delete my account کلیک کنید. ( توضیحات مربوط به هر کدام از دلایل را می توانید در بخش پایانی مطالعه کنید )

اکانت شما با موفقیت پاک می شود. در صورتی که در خصوص اینکه چه کسانی اینستاگرام شما را دیده اند سوالی دارید مطالعه مقاله بازدیدکنندگان اینستاگرام شما را به شما پیشنهاد می نماییم . با مطالعه قسمت پایانی مقاله با ما همراه شوید تا با حذف آسان اینستاگرام از طریق سایت آشنا شوید.

 

حذف آسان اینستاگرام از طریق سایت

برای دیلیت کردن اکانت خود از طریق سایت می توانید از طریق سایت اینستاگرام اقدام کنید. برای این کار کافی است یکی از مرورگر های موجود در لپ تاپ یا کامپیوتر خود را باز گرده و سپس بر روی این لینک کلیک کرده تا وارد قسمت دیلیت اکانت سایت اینستاگرام شوید. با وارد شدن به این لینک شما وارد بخش دیلیت اکانت در اینستاگرام خواهید شد. البته به شرطی که قبلا در مرورگر مربوطه، وارد اکانت خود در سایت اینستاگرام شده باشید که در غیر این صورت، اینستاگرام از شما ابتدا خواهد خواست که با وارد کردن اطلاعات اکانت خود که در واقع همان اکانتی است که می خواهید آن را پاک کنید را وارد کرده و سپس مراحل بعدی را طی کنید. پس از ورود به اکانت خود، شما به صورت مستقیم وارد همان صفحه حذف پیج اینستاگرام خواهید شد که حال می توانید برای رهایی از اکانت خود، گزینه های مربوط را انتخاب کنید. بلافاصله با سوال ?why are you deleting your account مواجه خواهید شد و گزینه های موجود در این کادر، سوالی است که اینستاگرام از شما، دلایل پاک کردن اکانت شما را می پرسد که در نهایت باید یکی از گزینه های موجود را انتخاب کنید.

حذف آسان اینستاگرام

 

این موارد با توضیحات مختصر به شرح ذیل می باشد :

 

can’t find people to follow : این گزینه به منظور ناتوان ماندن شما از فالو کردن دیگر اکانت ها می باشد که در صورت انتخاب این مورد اینستاگرام برای شما پیشنهاد مطالعه چند مورد از مقاله های مربوطه را درخواست خواهد خواست.
too busy/too distracting : اگر اینستاگرام زمان زیادی از فعالیت روزانه شما را مشغول کرده اینستاگرام توصیه می کند به جای بستن اکانت اینستاگرام برای مدتی برنامه اینستاگرام را از گوشی خود حذف کنید و درواقع به نوعی از حذف دائمی حساب خود خودداری کرده باشید.
want to remove something : اگر دلیل دیلیت اکانت رهایی از برخی فعالیت ها مانند نظرات و گفتگو های رد و بدل شده در دایرکت و یا فعالیت های دیگری می باشد می توانید از طریق مقاله های ارائه شده در این گزینه از پاک کردن حساب خود منصرف شوید.
too many ads : در صورتی که دلیل خداحافظی شما از اینستاگرام دریافت پست و یا استوری های تبلیغاتی به تعداد زیاد میباشد می توانید این گزینه را انتخاب کنید.
privacy concerns : اگر دلیل دیلیت اکانت شما مسائل حریم خصوصی می باشد. می توانید این گزینه را انتخاب کنید که البته در این قسمت نیز اینستاگرام برای شما مقاله هایی همچون خصوصی کردن پیج، نحوه بلاک کردن یک اکانت دیگر و… ارائه میدهد.
trouble getting started : اگر تازه در اینستاگرام ثبت نام کرده اید و با نحوه کار با این برنامه آشنایی کافی ندارید. می توانید این گزینه را برای پاک کردن حساب خود انتخاب کرده و اینستاگرام برای شما مطالعه مقاله ای را توصیه می کند که تمام موارد لازم برای شروع کار با اینستاگرام را برای شما توضیح خواهد داد.
created a second account : اگر دلیل خداحافظی شما از اینستاگرام، باز کردن یک حساب دیگر و یا به قول خود اینستاگرام باز کردن حساب دوم می باشد. می توانید این گزینه را انتخاب کنید.
concerned about my data : اگر از اطلاعات شخصی خود نگران هستید این مورد را انتخاب کنید. 
something else : در صورتی که شما دلایل دیگری برای خداحافظی از اینستاگرام دارید می توانید از این گزینه برای ادامه راه استفاده کنید.

حذف اسان اینستاگرام

 

در قسمت بعد شما لازم است گزینه To continue, please re-enter your password ( این کادر برای وارد کردن پسورد اکانت مربوطه می باشد تا به نوعی اطمینان حاصل شود که فرد حذف کننده ، ادمین اصلی آن اکانت می باشد ) را در این قسمت وارد کنید.در نهایت کادر قرمز رنگ permanently delete my accoun  نیز بعد از طی مراحل قبل با کلیک کردن بر روی آن و سپس تایید آن می توانید اقدام به پاک كردن اكانت اينستاگرام براي هميشه کنید.  البته این قسمت نیز توضیحاتی در مورد پیامد های بعد از پاک کردن حساب مانند از بین رفتن تمامی فعالیت های قبلی شما و غیر قابل استفاده شدن آن اسم پیج به خاطر خفظ حریم خصوصی است که البته اگر بخواهید دوباره در اینستاگرام ثبت نام کرده باشید برای شما اهمیت خواهد داشت.

منبع : حذف اسان اینستاگرام



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

هر چند با شنیدن نام قوه قضاییه ، پرونده های قضایی ، ابلاغیه ، دادگاه و ... حس ناخوشایندی برای همه ما بوجود می آید ، اما گاهی لازم است برای احقاق حق خود در هر زمینه ای به دادگاه مراجعه کنیم یا برای اتهام بی موردی از خود دفاع کنیم. بنابراین نیاز خواهیم داشت با مفاهیم اولیه قضایی آشنا شویم تا بتوانیم در مواقع لازم از حق خود به خوبی دفاع کنیم. در این جند سال اخیر با الکترونیکی شدن بسیاری از فرآیند های قضایی ، این مهم بوسیله سامانه های اینترنتی در جریان می باشد. در واقع شما تنها در مواقع لازم که حضور در برخی از دادگاه ها می باشد لازم است مراجعه حضوری داشته باشید و از ارسال دادخواست ، تمامی ابلاغیه های قضایی و اطلاع رسانی های لازم ، ارسال مدارک و ... به صورت الکترونیکی و از طریق سامان ثنا قوه قضاییه انجام می شود. با توجه به گسترش شبکه های مجازی و بهره مندی و ارتقاء سطح دسترسی عموم مردم در سطوح مختلف به اینترنت نسبت به گذشته ، درسال 95 سامانه ثنا راه اندازی شد . این سامانه برای ثبت شکایت ، ارایه لایحه ، محاسبه هزینه دادرسی ، اطلاع رسانی پرونده شامل رویت خلاصه موضوعات پرونده ، اطلاع از آخرین وضعیت پرونده ، مشاهده روند کار پرونده ، مشاهده ردیف های فرعی ، ارایه مدارک و مستندات پرونده ، ارائه و پیگیری دادخواست ، ارائه و پیگیری اظهارنامه ، ارائه و پیگیری شکواییه و همچنین دریافت ابلاغیه ها کاربرد دارد.

یکی از موارد مهم سامانه ثنا رویت ابلاغیه می باشد که در مقاله امروز هیواتک قصد داریم شما را با نحوه رویت ابلاغیه قضایی آشنا نماییم. همانطور که می دانید از دیرباز ابلاغیه ها و احضاریه های دادگستری به صورت سنتی و دستی به مردم ابلاغ می شد و این موضوع باعث می شد بسیاری از ابلاغیه ها به دست مخاطب نرسد و یا اینکه توسط اشخاص دیگر دریافت و خوانده شوند و مشکلاتی نظیر حضور مکرر مردم به مراجع دادگستری برای پیگیری پرونده ، طولانی شدن فرایندهای دادرسی ‌های قضایی و شلوغی مراجع دادگستری و نبود امنیت کافی در فرآیند دادرسی را در پی داشت. به همین دلایل با توجه به حفظ حریم خصوصی و لزوم الکترونیکی شدن ابلاغیه ها در سامانه ثنا این مورد نیز در نظر گرفته شده و می توان با ثبت نام در این سامانه موفق به رویت ابلاغیه در سامانه ثنا شد.در مقاله های قبلی هیواتک که در ذیل آن ها را مشاهده می کنید ، به سامانه های مرتبط با قوه قضاییه به تفصیل پرداخته ایم. با مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه باشید تا شما را با نحوه رویت ابلاغیه آشنا نماییم.

سایت ابلاغیه طلاق 

تغییر شماره موبایل سامانه ثنا

ثبت نام در سامانه ثنا برای وام



ابلاغیه قضایی چیست ؟

قبل از هر گونه توضیحی در خصوص نحوه رویت ابلاغیه قضایی ، ابتدا به مفهوم ابلاغیه می پردازیم.  پس از این که دعوایی در دادگستری مطرح شد، اولین دستور قضایی که در مورد آن صادر می‌شود، ابلاغ است. مدیر دفتر دادگاه پس از صدور دستور ابلاغ یک نسخه از دادخواست و ضمایم آن را در پرونده بایگانی کرده و نسخه دیگر به انضمام سایر اوراق برای ابلاغ و تسلیم به خوانده ارسال می ‌‌شود که این همان ابلاغ اوراق قضایی می باشد. ابلاغیه ها در حقیقت نامه های رسمی دادگستری هستند که برای احضار افراد به دادگاه، درخواست حضور در دادگاه، اعلام آرای نهایی و تجدید نظر و ... استفاده می شوند. در واقع ابلاغ همان تشریفات اعلام خواست مراجع قضایی به مخاطبان آن است که از مهم ترین ارکان ابلاغ در دادرسی عادلانه محسوب می‌شود و اجرا نشدن صحیح تشریفات مربوط به آن، موجب تضییع حقوق افراد در دادرسی می‌شود ، پس تا زمانی که ابلاغ صحیحی در کار نباشد و دو طرف دعوا، از زمان و مکان ابلاغ در دادرسی اطلاع نداشته باشند، جلسه ابلاغ در دادرسی نیز تشکیل نخواهد شد. بنابراین می‌ توان اجرای عدالت و احقاق حق در دادگاه‌ها را موکول به اجرای صحیح ابلاغ دادخواست و ضمایم آن به دو طرف دعوی دانست.

نحوه رویت ابلاغیه قضایی

در حقیقت شعب دادگستری با ابلاغ کردن دستورات به افراد، پرونده های قضایی را به جریان می اندازند و آن را پیگیری می کنند. همانطور که در مقدمه اشاره کردیم تا سال 1395 این ابلاغیه ها به صورت دستی به مخاطبین ارسال می شد که با مشکلات بسیاری همراه بود ، از آن سال به بعد و با ایجاد سامانه ابلاغ ثنا این امر الکترونیکی شد. پس از ثبت شدن هر ابلاغیه در سامانه ابلاغ قوه قضاییه ، یک پیامک به فرد مخاطب ارسال می شود و از او می خواهد ابلاغیه خود را ظرف مدت زمان خاصی مطالعه و بر روی آن اقدامات لازم را صورت دهد که در ادامه به نحوه کار این فرآیند آشنا خواهید شد. در صورتی که در این خصوص توضیحات تکمیلی لازم بود ، مطالعه مقاله سامانه الکترونیکی ابلاغ قضایی ( ثنا ) را به شما پیشنهاد می نمایم. پس از آشنایی شما با این مفهوم نوبت به آشنایی با  رویت ابلاغیه در سامانه ثنا فرا می رسد.

 

 

 



رویت ابلاغیه در سامانه ثنا

ابلاغیه های قضایی در سامانه ثنا ثبت می شوند و شما برای دریافت این ابلاغیه ها نیاز به ثبت نام در ثنا دارید. مطالعه مقاله مراحل ثبت نام ثنا می تواند در این زمینه به شما کمک نماید ولی به طور خلاصه در اینجا می توانیم به این مراحل اشاره نماییم. برای رویت ابلاغیه در سامانه ثنا شما نیاز به ثبت نام در سامانه و دریافت رمز شخصی دارید . در صورتی که تا کنون در این سامانه ثبت نام نکرده اید ، لازم است ابتدا این کار را انجام دهید . به صورت کلی رمز شخصی بعد از ثبت نام در سایت ابلاغ به شما پیامک می شود و برای ثبت نام لازم است از طریق این لینک پیش ثبت نام خود را انجام و در مرحله بعد با مراجعه حضوری به یکی از دفاتر خدمات قضایی جهت فعال سازی حساب و دریافت رمز شخصی ثبت نام خود را کامل نمایید . برای آشنایی با مدارک لازم ثبت نام ثنا ، مطالعه مقاله مدارک ثبت نام ثنا را به شما پیشنهاد می نماییم.

رویت ابلاغیه

 

در صورتی که موفق به ثبت نام و دریافت رمز شخصی شدید و یا از قبل در این سامانه ثبت نام کرده اید ، برای مشاهده ابلاغیه در سایت ثنا از طریق این لینک اقدام نمایید. توجه فرمایید در این صفحه چهار لینک دیگر قرار داده شده که در صورت اختلال یا کندی سایت بتوانید از آن ها استفاده نمایید. در این صفحه سه گزینه در بالای صفحه ملاحظه خواهید نمود که عبارتند از شخص حقیقی ، شخص حقوقی و سمت قضایی ، که چون شما یک شخصیت حقیقی هستید لازم است این گزینه فعال باشد و در صورتی که برای دیدن ابلاغیه های یک شرکت وارد این سامانه شده اید گزینه شخص حقوقی را انتخاب نمایید. سپس شماره ملی و رمز شخصی خود را که در هنگام ثبت نام دریافت کرده اید وارد کنید. در صورت صحیح بودن اطلاعات، رمز موقت پیامک شده را نیز وارد می کنیم ، اکنون وارد صفحه شخصی خود در سامانه ابلاغ شده ایم.

رویت ابلاغیه در سامانه ثنا

در قسمت ابلاغیه های جدید می توانیم ابلاغیه هایی که به تازگی برای ما ثبت شده اند باز کنیم و در قسمت ابلاغیه های مشاهده شده می توانیم آرشیوی از ابلاغیه ها را مشاهده کنیم. در صورتی که توضیحات مفصل تری در این خصوص نیاز بود مطالعه مقاله مطالعه مقاله  سامانه ثنا را به شما پیشنهاد می نماییم.

 

نحوه رویت ابلاغیه قضایی در اپلیکیشن ثنا

از طریق نصب اپلیکیشن موبایل نسخه اندروید سامانه نیز می توانید رویت ابلاغیه در سامانه ثنا را انجام دهید. به این ترتیب که از طریق این لینک وارد صفحه ابلاغ شده و گزینه دانلودنرم افزار ابلاغ الکترونیک را انتخاب نمایید ( در تیر ماه سال 99 با پیام تا زمان ارائه نگارش اصلاح شده برای اندروید، از یکی از لینک های فوق استفاده کنید ) مواجه خواهید بود که به زودی لینک اصلاح شده در همین صفحه قرار خواهد گرفت. پس از دانلود این نسخه اصلاح شده برنامه را بر روی گوشی خود نصب کرده و آن را اجرا نمایید. در اولین محیطی که مشاهده خواهید کرد می بایست کد ملی و رمز شخصی خود را وارد نمایید. اگر در سامانه ابلاغ الکترونیکی ثبت نام نکرده اید مقاله ورود به سامانه ثنا را مطالعه کنید.

 

رویت ابلاغیه

 

پس از عبور از این مرحله ، در مرحله ی بعد رمز موقت به گوشی شما پیامک می شود که باید آن را وارد نمایید و در نهایت با وارد شدن به اپلیکیشن سامانه ثنا  از طریق منوی سمت چپ به سادگی می توان از امکانات نرم افزار استفاده کرد به این صورت که اگر اوراق قضایی جدیدی دریافت کردید برای مشاهده ابلاغیه و مشاهده احضاریه خود می توانید گزینه اول ( ابلاغیه های جدید ) را لمس کرده و ابلاغ مورد نظر را مشاهده کنید. همچنین ابلاغیه های مشاهده شده خود را نیز می توانید به سادگی دریافت کنید. مطالعه مقاله نرم افزار اندروید سامانه ثنا می تواند اطلاعات تکمیلی را در خصوص رویت ابلاغیه در اختیار شما قرار دهد.

منبع : رویت ابلاغیه 



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

همانطور که در مقالات قبلی هم اشاره کردیم سامانه ثنا قوه قضاییه در سال 1395 راه اندازی شد. با ایجاد این سامانه پیگیری پرونده های قضایی راحت تر شد. چون از این طریق ابلاغیه ها و نتایج آرا دعوی به صورت اینترنتی و غیر حضوری در پورتال شخصی افراد در این سامانه قرار می گیرد. برای استفاده از خدمات این سامانه نیاز است ابتدا در آن ثبت نام کنید و بعد از آن برای تکمیل فرایند ثبت نام در یکی از مراکز مربوطه احراز هویت انجام دهید. بعد از ثبت نام تمامی پرونده های قضایی از جمله ابلاغیه ها در این سامانه و در پورتال شخصی افراد قرار می گیرد تا در زمان معیین شده به دادسرا مراجعه کنند. ( مراجعه به دادسرا ملزم به ثبت نام در سامانه ثنا است ).

در مطالب قبلی در مورد سامانه ثنا بیشتر صحبت کردیم و در این مطلب قصد داریم به موضوع پرینت استعلام سامانه ثنا بپردازیم.



چه زمانی پرینت استعلام سامانه ثنا را نیاز داریم ؟

در مقالات قبلی نحوه ثبت نام در سامانه ثنا قوه قضاییه را توضیح دادیم و گفتیم ثبت نام در این سامانه در دو مرحله انجام می شود:

1- ثبت نام اولیه توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی

2- احراز هویت و بررسی اطلاعات ( که این مرحله بعد از انجام فرایند ثبت نام در سامانه ثنا با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می شود.)

بعد از تکمیل فرایند ثبت نام با در دست داشتن یک رمز عبور و وارد کردن رمز موقت سامانه ثنا ( اگر رمز عبور خود را فراموش کردید به مقاله رفع مشکل فراموشی رمز شخصی سامانه ثنا مراجعه کنید ) می توانید وارد سامانه شوید و اگر پرونده قضایی در جریان دارید از آخرین وضعیت آن با خبر شوید.

با ثبت اطلاعات مربوط به شاکی و متهم و نوع شکایت یک پرونده قضایی تشکیل و به جریان می افتد.

اما همانطور که در مقاله " ثبت نام در سامانه ثنا برای وام " هم اشاره کردیم مدتی است افراد برای درخواست وام هم در بعضی بانک ها نیاز به ثبت نام در سامانه ثنا دارند و برای به جریان در آمدن پرونده وام خود نیاز است پرینت استعلام سامانه ثنا را به بانک تحویل دهند. اگر در این مورد اطلاعاتی ندارید در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

 



برگ ثنا چیست؟

همانطور که گفتیم مدتی است که همه ی وام گیرنده ها و دریافت کنندگان تسهیلات از بانک مهر اقتصاد ( و بعضی بانک ها در مقاله ثبت نام در سامانه ثنا برای وام به آن ها اشاره کردیم ) اعم از وام گیرنده و ضامن لازم است در سامانه ثنا ثبت نام کرده و با در دست داشتن شناسه قضایی به بانک مراجعه کنند. از این پس تمامی اظهارنامه ها و سایر اوراق قضایی مربوط به بانک و مشتریان آن به صورت الکترونیکی در سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضاییه قرار می گیرد که به برگ ثنا در بانک ها معروف است. اگر قصد گرفتن برگ ثنا را دارید ابتدا با مراجعه به مقالاتی مثل  ثبت ثنا دادگستری ، مدارک ثبت نام در سامانه ثنا فرایند ثبت نام خود را تکمیل و سپس ادامه این مطلب را دنبال کنید.

 

نحوه پرینت ثنا ( برگ ثنا )

تا به اینجای کار در مورد سامانه ثنا و امکانات آن صحبت کردیم و گفتیم علاوه بر موارد قضایی برای گرفتن وام نیز نیاز است در این سامانه ثبت نام خود را تکمیل کرده باشید. برای گرفتن وام داشتن پرینت ثبت نام سامانه ثنا که به نام برگ ثنا معروف است از شما خواسته می شود که با روش زیر می توانید این استعلام سامانه ثنا ( برگ ثنا ) را دریافت کنید.

اگر قبلا در سامانه ثنا ثبت نام خود را تکمیل کرده اید با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیک گزینه تغییر اطلاعات را انتخاب کنید.

با وارد کردن اطلاعات خواسته شده ( شماره ملی و رمز شخصی سامانه ثنا ) وارد مرحله بعد شوید و اگر رمز موقت خود را فراموش کردید با انتخاب گزینه " رمز عبور خود را فراموش کرده ام " رمز شخصی جدیدی را دریافت کنید.

 

 

بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده صفحه ای مطابق صفحه زیر را مشاهده می کنید که با انتخاب گزینه " چاپ اطلاعات ثبت نام  می توانید" پرینت استعلام سامانه ثنا " را دریافت کنید.

 

منبع : پرینت استعلام سامانه ثنا



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

اولین بانک قرض الحسنه ای که توانسته است بسیاری از فعالیت های خودر را به صورت غیر حضوری و در راستای شعار دولت الکترونیک انجام دهد بانک قرض الحسنه رسالت می باشد. وقتی برای گرفتن وام های مختلف مثل خودرو ، مسکن و.. به بانکی مراجعه می کنید بعد از آشنایی با شرایط وام و میزان سود آن نوبت اعتبار سنجی توسط بانک است. همانطور که در مقاله سامانه مرات هم اشاره کردیم اعتبار سنجی به این معنی است که متقاضی وام شرایط بازپرداخت آن را دارد یا خیر ؟

در بعضی از بانک ها این اعتبار سنجی به صورت سنتی انجام می شود و بعضی از بانک ها نیز مثل بانک قرض الحسنه رسالت برای انجام امور اعتبار سنجی سامانه ای که مرات نام دارد را در اختیار مشتریانش قرار داده است. اگر به تازگی به یکی از شعب بانک قرض الحسنه رسالت مراجعه کرده باشید حتما با این جمله مواجه شده اید که باید در سامانه مرات اعتبار سنجی شوید. لازمه این اعتبار سنجی ثبت نام در این سامانه است پس در ادامه با هیواتک همراه باشید.



معرفی وام بانک رسالت

وام بانک قرض الحسنه رسالت در واقع یک وام بدون بهره و تنها با کامزد 2 درصد است که بر اساس مدت و میزن سپرده گذاری شما در اقساط دلخواه قابل پرداخت است. این وام تا سقف 30 میلیون تومان و با کارمزد 2 درصد می باشد و هر ماه معادل 20 درصد میانگین مبلغ سپرده گذاری شما امتیاز وام داده می شود. مدت زمان گذاشتن سپرده برای دریافت وام حداقل 3 ماه و تا حداکثر 6 ماه است که شخص وام گیرنده نباید به بانک بدهکار و یا وام تسویه نشده و همچنین چک برگشتی داشته باشد.

مدت زمان بازپرداخت اقساط وام بانک قرض الحسنه رسالت 1 تا 5 سال است که در ازای هر ماه بیشتر خواب سپرده 2 ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می شود. برای دریافت این وام ضامن کارمند رسمی و یا جواز کسب شغل های آزاد به همراه چک امکان پذیر است.

معمولا دو هفته بعد از تشکیل پرونده وام به حساب شما واریز می شود و اگر بعد از طی کردن مدت زمان سپرده گذاری شرایط گرفتن وام را نداشته باشید در صورت موافقت بانک می توانید امتیاز وام خود را به اقوام درجه یک خود انتقال دهید.

بعد از آشنایی با شرایط وام قرض الحسنه رسالت اگر قصد گرفتن و ثبت نام برای وام را دارید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

 

 



نحوه اعتبارسنجی بانک رسالت

برای ثبت نام وام بانک قرض الحسنه رسالت در صورتی که در این بانک حساب ندارید با مراجعه به سایت بانک رسالت به صورت غیر حضوری افتتاح حساب را انجام دهید. بعد از انجام مراحل احراز هویت توسط بانک و تطابق اطلاعات داده شده مراحل دریافت وام شروع می شود. برای  دریافت وام لازم است ابتدا با مراجعه به سامانه مرات مراحل اعتبار سنجی را انجام و مطابق آن درخواست وام را انجام دهید. مدارک مورد نیاز برای اعتبار سنجی در سامانه مرات و ثبت نام برای وام علاوه بر مدارک هویتی ، مدارک مربوط به شغل و درآمدتان مثل فیش حقوقی ، جواز کسب ، حکم کارگزینی و هر مدرکی که تایید شغل و درآمد شما باشد است.

اما همانطور که در مطالب پیش هم اشاره کردیم برای گرفتن وام قرض الحسنه رسالت انجام فرایند اعتبار سنجی الزامی است . پس بعد از مراجعه به سامانه مرات با در دست داشتن اطلاعات شخصی خود این مرحله را تکمیل کنید. اگر در هر یک از بخش های اعتبارسنجی نیاز به توضیحی داشتید به مقاله " اعتبار سنجی سامانه مرات " مراجعه کنید.

 

اعتبارسنجی بانک رسالت

 

بعد از انجام ثبت نام معمولا یک هفته طول می کشد تا نتیجه اعتبار سنجی شما اعلام شود که علاوه بر نتیجه اعتبارسنجی، رتبه ‌بندی متقاضی در سامانه مرآت نیز صورت می ‌گیرد که شامل رتبه‌های ممتاز، کاملاً متناسب، متناسب و نامتناسب خواهد بود که با توجه به این موضوع شرایط ضمانت وام تغییر می کند.

تمامی نکات گفته شده در مورد سامانه مرات و اعتبار سنجی بانک رسالت به طور مفصل در مقالات زیر بیان شده است. اگر با مطالعه مطالب بازهم سوالی داشتید با کارشناسان هیواتک تماس بگیرید.

ورود به سامانه مرات

ثبت نام در سامانه مرات

منبع : اعتبار سنجی وام رسالت



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

اینترنت امروزه به یکی از نیاز های اصلی بشر تبدیل شده است. یکی از تکنولژی های اینترنت ، اینترنت ADSL می باشد. اینترنتی که بر روی بستر مخابراتی سیم به منزل شما آمده و به کمک یک مودم می تواند اینترنت را به گوشی یا لپ تاپ شما برساند. اولین اقدام لازم پس از خرید اشتراک اینترنت ADSL کانفیگ مودم می باشد . کانفیگ کردن مودم به معنای تنظیم کردن آن برای وصل شدن به اینترنت است. مودم را می بایست حداقل یک بار تنظیم کنید تا بتوانید با دستگاه های مختلفی مانند موبایل یا کامپیوتر و ... به اینترنت وصل شوید. همچنین ممکن است به دلایل مختلف مانند فراموش کردن رمز عبور یا نیاز به تغییر رمز مودم برای امنیت بیشتر و جلوگیری از هک شدن نیاز به ورود به صفحه تنظیمات مودم و ایجاد تغییراتی در تنظیمات آن داشته باشید . Modem مخفف دو کلمه Modulator/Demodulator است و وظیفه تبدیل سیگنال‌ های صوتی آنالوگ به دیجیتال و بالعکس را در سیستم‌ های ارتباطی به ‌عهده دارد ولی امروزه با دیجیتال شدن خطوط تلفن به هر وسیله ارتباطی گفته می‌ شود که رابط بین رایانه با خط ارتباطی باشد .در توصیف مودم وایرلس نیز باید بگوییم همان‌ طور که از اسم این نوع مودم پیدا است، با مودم وای فای چندین دستگاه  می توانند به صورت بی ‌سیم و همزمان به اینترنت متصل شوند، البته تعداد دستگاه ‌ها به میزان سرعت و پهنای باند اینترنت بستگی دارد.

شرکت Tenda در سال 1999 در چین شروع به فعالیت نمود. تندا یکی از برند های معتبر در حوزه‌ تجهیزات شبکه است. محصولات تندا را با کیفیت نسبتا بالا و قیمت مناسب، می ‌توانید در بازار خریداری کنید. کانفیگ مودم‌ تندا در مدل های مختلف، بر یک پایه و اصول هستند و شما با یادگیری کلی تنظیمات، تمام مدل‌ های دیگر مودم ADSL تندا را نیز می‌توانید تنظیم کنید. در مقاله امروز هیواتک قصد داریم شما را با تنظیمات مودم تندا آشنا نماییم. در هیواتک به علت اهمیت اینترنت و مودم مقالات متعددی را در خصوص مسائل مربوط به مودم و اینترنت منتشر نموده ایم که برخی از آن ها را در ذیل مشاهده می فرمایید. با مطالعه مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه باشید تا با سایت مودم تندا بیشتر آشنا شوید.

تنظیمات مودم زایکسل

تنظیمات مودم دی لینک 

تنظیمات مودم تی پی لینک 



سایت تنظیمات مودم تندا Tenda

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم با یادگیری یک مدل از مودم های تندا می توانید با تنظیمات سایر مدل های این شرکت نیز آشنا شوید. هر مودم برای اتصال به تنظیمات خود یک آی پی تعریف شده دارد ، که می توانید با وارد کردن این آی پی به سایت مودم تندا ( صفحه تنظیمات آن ) وارد شوید.  با وارد کردن آدرس 192.168.1.1 در مرورگر به صفحه ورود به پنل تنظیمات مودم منتقل خواهید شد. نام کاربری ( username ) و رمز ورود ( password ) برای هر مودمی ممکن است متفاوت باشد. در مودم های تندا هم یوزرنیم هم پسورد admin می باشد. پس از ورود به تنظیمات می توانید مودم خود را تنظیم و قابل استفاده نمایید.

تنظیمات مودم تندا

 

در ادامه با تنظیمات مودم تندا آشنا خواهیم شد.در صورتی که با وارد کردن آی پی در مرورگر سایت مودم تندا باز نشد پس از خاموش روشن کردن مودم و عدم حل مشکل می بایست موارد ذیل را کنترل کرده تا مشکل برطرف شود :

 

- بررسی تنظیمات شبکه در مرورگر:

یکی از دلایل مهم که موجب عدم ورود به صفحه تنظیمات مودم می شود، تنظیمات شبکه در مرورگری است که از آن استفاده می کنید.  استفاده از هر گونه فیلترشکن ، پروکسی و سایر ابزارهایی که داده ها را با واسطه به مقصد می رسانند باعث بروز این مشکل می شوند. برای حل این مسئله ابتدا باید از همه این برنامه ها خارج شده و سپس اقدام به غیرفعال کردن Proxy و برگرداندن تنظیمات مرورگر به حالت پیش فرض نمایید. به صورت جزیی تر می توانید برای غیر فعال کردن پروکسی در مرورگر های مختلف از مقالات غیر فعال کردن پروکسی در مرورگر اکسپلورر ، غیر فعال کردن پروکسی در مرورگر کروم و غیر فعال کردن پروکسی در مرورگر فایرفاکس استفاده نمایید.

 

- چک کردن تنظیمات شبکه ویندوز:

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است موجب باز نشدن صفحه تنظیمات مودم شود، تنظیمات شبکه ویندوز است که ممکن است به صورت دستی و یا از طریق برنامه های دیگر تغییر داده شود. از قسمت Start ویندوز به Control panel رفته و سپس وارد بخش Network and Sharing Center شوید. به بخش Change adapter settings وارد شوید. بر روی کارت شبکه مورد نظر خود کلیک راست کرده گزینه Properties را انتخاب کنید. Internet protocol Version4 را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه Properties کلیک کنید.در پنجره ای که باز می شود در تب Genetal گزینه ها را مطابق تصویر زیر تنظیم کنید، یعنی Obtain an IP address automatically را در هر دو بخش فعال کنید و سپس به تب Alternate configuration بروید.در این تب گزینه Automatic private IP address را فعال کرده بر روی گزینه OK کلیک کنید. حال مجددا با استفاده از مرورگری که تنظیمات آن را تغییر داده اید به آدرس Gateway بروید.

کانفیگ مودم تندا

در نهایت ممکن است مشکل عدم ورود به تنظیمات مودم به دلیل بلاک شدن آی پی Gateway توسط برنامه های امنیتی مثل فایروال باشد که بهتر است تمام این برنامه ها بسته شوند. در صورت حل نشدن مشکل تلاش کنید با یک دستگاه دیگر مثل لپ تاپ یا گوشی موبایل و یا یک کامپیوتر دیگر به تنظیمات مودم وارد شوید. و در نهایت ممکن است مشکل وارد نشدن به تنظیمات مودم به دلیل پیکربندی نادرست تنظیمات اولیه مودم باشد. بنابراین با ریست کردن تنظیمات مودم آن ها را به حالت کارخانه تغییر دهید. طریقه ریست کردن مودم به این ترتیب است که دکمه کوچک پشت مودم خود را با وسیله ای نوک تیز به مدت 10 تا 30 ثانیه نگه دارید تا مودم ریست شود. از طریق این لینک می توانید وارد سایت اصلی شرکت تندا شده و با انواع مدل های مودم این شرکت آشنا شوید.

 

 

 



معرفی تنظیمات مودم تندا

حال که با نحوه باز کردن سایت مودم تندا آشنا شدیم ، نوبت به معرفی کانفیگ مودم تندا می رسد. با باز کردن صفحه تنظیمات مودم شما نیاز به اطلاعاتی از سوی سرویس دهنده اینترنت خود می باشید. در مرحله اول برای تنظیمات مودم  ، می بایست نام کاربری و رمز عبور اتصال به شبکه ADSL را از ISP خود ( فروشنده اینترنت ) دریافت نمایید . همچنین علاوه بر نام کاربری و رمز عبور ، اطلاعات دیگری که می بایست از ISP خود دریافت نمایید VPI و VCI می باشد . البته این مقادیر شرکت های ارائه دهنده سرویس ADSL به شرح ذیل می باشد :

مخابرات ،  آسیاتک ، پارس آنلاین ( تهران ) ، شاتل ، صبانت، داتک ، های وب و لایزر 

VPI=0 --- VCI=35

فن آوا و عصرتلکام ( حلماگسترخاورمیانه )

VPI=8 --- VCI=35

کارا امین ارتباط

VPI=0 --- VCI=32

پیشگامان

VPI=8 --- VCI=81

پارس آنلاین به جز تهران

VPI=0 --- VCI=59

اطلاعاتی نیز لازم است ، توسط شما تکمیل شود مانند نام وایرلس مودم ، پسورد وایرلس مودم که در مقاله تغییر رمز مودم تندا به صورت کامل با آن آشنا شدیم. برای تنظیمات مودم تندا ، این اطلاعات را لازم است وارد کرده تا مودم شما تنظیم شود. لازم است به ترتیب ، نام کاربری و پسورد دریافتی از سرویس دهنده اینترنت خود ، وی پی ای و وی سی ای ، نام و رمز وایرلس وارد کنید که در ادامه این مقاله با نحوه انجام کار آشنا خواهیم شد.

 

کانفیگ مودم تندا

در نهایت به بحث اصلی این مقاله که کانفیگ مودم تندا می باشد می پردازیم ، برای تنظیم مودم تندا مراحل ذیل را انجام دهید :

- در مرحله اول ، مودم را از طریق SPLITTER به خطوط تلفن متصل کنید. سپس با استفاده از کابل شبکه، یکی از پورت های LAN مودم را به کارت شبکه کامپیوتر متصل کنید. همچنین برای استفاده وای فای ابتدا می بایست در حالت کابلی تنظیمات مربوطه را انجام داد. در انتها آداپتور مودم را وصل کرده و مودم را روشن می نمایید.

- پس از روشن کردن مودم به چراغ ADSL توجه کنید که می بایست بعد از 30 ثانیه به صورت ثابت روشن باشد و نشان دهنده فعال بودن سرویس ADSL از سوی ISP می باشد. تنظیمات مودم تندا توسط مرورگر انجام می شود. در هر سیستم عاملی آدرس IP پیش فرض 192.168.1.1 را در یک مرورگر وارد کرده و اینتر کنید. در صفحه اول ورود به تنظیمات مودم تندا شما باید username و password را وارد کنید. در حالت پیش فرض هر دو admin می باشند. سپس بر روی login کلیک کنید.

تنظیمات مودم tenda

 

- در ادامه تنظیم مودم تندا بعد از ورود به صفحه اصلی تنظیمات مودم تندا در قسمت country گزینه ایران را انتخاب کنید. سپس باید نام سرویس دهنده اینترنت را انتخاب کنید. بعد از انتخاب سرویس دهنده مقادیر vpi و vci به صورت اتوماتیک انتخاب می شود. مقادیر vpi و vci برای هر isp می تواند متفاوت باشد. بنابراین این مقادیر را از ISP خود دریافت کنید و یا از قسمت قبل کمک بگیرید.

- در قسمت internet connection type گزینه PPPOE را انتخاب کنید. در ادامه اطلاعات username و password را در کادر مخصوص خود وارد نمایید. مراحل تنظیمات مودم تندا به اتمام رسیده است. تنظیمات مودم تندا را ذخیره کرده سپس مودم را خاموش و دوباره روشن کنید. بعد از روشن شدن مودم بعد از گذشت چند دقیقه می بایست چراغ adsl به حالت ثابت و چراغ internet در حالت چشمک زن قرار داشته باشد که نشان دهنده اتصال صحیح شما به اینترنت است.

سایت مودم تندا

 

- در صورتی که نیاز به تنظیم SSID ( نام وایرلس دستگاه ) یا سایر تنظیمات خاص دارید روی گزینه Advanced Setting در گوشه سمت راست بالای صفحه شکل قبلی کلیک نمایید و در صفحه نشان داده شده روی گزینه Wireless کلیک کنید. در زیرمجموعه Basic می توانید نام مورد نظر خود را در قسمت SSID وارد کرده و ذخیره نمایید. در قسمت Security نیز می توانید رمز وایرلس خود را تغییر دهید. رمز جدید را در قسمت WPA/WAPI Passphrase وارد نموده و روی Apply/Save کلیک کنید.

منبع : تنظیمات مودم تندا



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

معمولا تغییر رمز را به منظور جلوگیری از هک شدن و حفظ امنیت بیشتر انجام می دهیم همچنین مشکلات اصلی مردم در استفاده از مودم های وایرلس، فراموش کردن رمز وای فای مودم است که با کمک این مقاله می توانید رمز وای فای خود را پیدا کنید. با گسترش استفاده از اینترنت ، می توان گفت در هر خانه ایم مودمی برای اتصال به اینترنت افراد خانه وجود دارد. با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی های مورد استفاده در گوشی های موبایل ، نداشتن اینترنت عملا استفاده از امکانات آن را به نزدیک به صفر می رساند. برای اتصال هر وسیله ای به اینترنت از طریق وای فای نیاز به رمز وای فای دارید.مودم وایرلس شما وظیفه تبدیل سیگنال‌ های صوتی آنالوگ به دیجیتال و بالعکس را در سیستم‌ های ارتباطی به ‌عهده دارد ولی امروزه با دیجیتال شدن خطوط تلفن به هر وسیله ارتباطی گفته می‌ شود که رابط بین رایانه با خط ارتباطی باشد .در توصیف مودم وایرلس نیز باید بگوییم همان‌ طور که از اسم این نوع مودم پیدا است، با مودم وای فای چندین دستگاه  می توانند به صورت بی ‌سیم و همزمان به اینترنت متصل شوند. بر روی مودم ها رمز وایرلسی ست می شود که هر شخصینتواند از آن استفاده نماید.

در مقاله امروز هیواتک قصد داریم شما را با تغییر رمز مودم تندا آشنا نماییم. تغییر رمز امریست که به شما در جلوگیری از هک شدن وای فای کمک کند ، همچنین می توانید از این طریق رمز وای فای خود را بازیابی نمایید. در هیواتک به علت اهمیت امنیت اینترنت و رمز مودم مقالات متعددی را در خصوص مسائل مربوط به مودم و اینترنت منتشر نموده ایم که برخی از آن ها را در ذیل مشاهده می فرمایید. با مطالعه مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه باشید تا با پاسخ سوال چگونه رمز مودم تندا را عوض کنیم بیشتر آشنا شوید.

راهنمای تغییر رمز مودم دی لینک

راهنمای تغییر رمز مودم تی پی لینک

تغییر رمز وای فای zyxel



چگونه رمز مودم تندا را عوض کنیم ؟

رمز مودم را می بایست با ورود به تنظیمات مودم تندا که در مقاله تنظیمات مودم تندا با نحوه تنظیم این مودم آشنا شدیم انجام دهیم. هر مودم برای اتصال به تنظیمات خود یک آی پی تعریف شده دارد ، که می توانید با وارد کردن این آی پی به سایت مودم تندا ( صفحه تنظیمات آن ) وارد شوید.  با وارد کردن آدرس 192.168.1.1 در مرورگر به صفحه ورود به پنل تنظیمات مودم منتقل خواهید شد. نام کاربری ( username ) و رمز ورود ( password ) برای هر مودمی ممکن است متفاوت باشد. در مودم های تندا هم یوزرنیم هم پسورد admin می باشد. پس از ورود به تنظیمات می توانید مودم خود را تنظیم و قابل استفاده نمایید. اما انتخاب رمز مناسب و امن برای هک نشدن و امنیت بیشتر بسیار مهم می باشد. مطالعه مقاله ساخت رمز عبور قوی می تواند راهنمای بسیار خوبی برای انتخاب پسورد مناسب باشد. برای تغییر نام وایرلس دستگاه یا پسورد آن روی گزینه Advanced Setting در گوشه سمت راست بالای صفحه شکل قبلی کلیک نمایید و در صفحه نشان داده شده روی گزینه Wireless کلیک کنید. در زیرمجموعه Basic می توانید نام مورد نظر خود را در قسمت SSID وارد کرده و ذخیره نمایید. در قسمت Security نیز می توانید رمز وایرلس خود را تغییر دهید. رمز جدید را در قسمت WPA/WAPI Passphrase وارد نموده و روی Apply/Save کلیک کنید. در ادامه با جزییات بیشتری با تغییر رمز مودم تندا آشنا خواهیم شد.

 

مقاله باز نشدن صفحه تنظیمات مودم را نیز حتما مطالعه نمایید .

 

 

 



تغییر رمز مودم تندا با کامپیوتر

در صورتی که هدف از تغییر رمز مودم تندا فراموشی رمز باشد بهتر است به روش زیر در کامپیوتر و لپ تاپ رمز خود را بازیابی نمایید :

برای بازیابی رمز وای فای در ویندوز مراحل ذیل را انجام دهید :

-از قسمت Start ویندوز وارد Control Panel شده و گزینه Network & Sharing Center را انتخاب کنید . ( می توانید روی آیکون وای فای در پایین سمت راست ویندوز کلیک کرده و گزینه Open Network and Sharing Center را انتخاب کنید )
- بر روی کانکشن وای فای خود که از طریق آن به اینترنت متصل می شوید کلیک کنید و در پنجره ای که باز می شود دکمه Wireless Properties را انتخاب کنید .

تغییر رمز مودم

- در پنجره بعدی وارد تب Security شده و تیک Show Characters را فعال کنید . به این ترتیب رمز وای فای نمایش داده خواهد شد .

اما در صورتی که به دلیل مسائل امنیتی لازم است رمز مودم خود را عوض کنید لازم است وارد تنظیمات مودم خود شوید و به ترتیب ذیل تغییر رمز مودم تندا را انجام دهید :

- پس از روشن کردن مودم به چراغ ADSL توجه کنید که می بایست بعد از 30 ثانیه به صورت ثابت روشن باشد و نشان دهنده فعال بودن سرویس ADSL از سوی ISP می باشد. تنظیمات مودم تندا توسط مرورگر انجام می شود. در هر سیستم عاملی آدرس IP پیش فرض 192.168.1.1 را در یک مرورگر وارد کرده و اینتر کنید. در صفحه اول ورود به تنظیمات مودم تندا شما باید username و password را وارد کنید. در حالت پیش فرض هر دو admin می باشند. سپس بر روی login کلیک کنید.

- برای تغییر رمز وایرلس و این که مودم شما هک نشود یکی از ساده‌ترین راه ‌ها بعد از انتخاب یک رمز سخت و طولانی، استفاده ازرمزگذاری WPA2 است. برای ورود به بخش وایرلس بر روی Advanced در سمت راست بالا کلیک کنید و به بخش وایرلس وارد شوید. در زیرمجموعه Basic می توانید نام مورد نظر خود را در قسمت SSID وارد کرده و ذخیره نمایید. در قسمت Security نیز می توانید رمز وایرلس خود را تغییر دهید. رمز جدید را در قسمت WPA/WAPI Passphrase وارد نموده و روی Apply/Save کلیک کنید. در قسمت Security شوید و در قسمت Network Authentication  نوع رمزگذاری WPA2-PSK که امن‌ترین نوع رمزگذاری است را انتخاب کنید و همچنین برای تنظیمات را Save کنید.

رمز مودم تندا

 

یکی دیگر از راههای امنیت بیشتر مودم تندا، مخفی کردن اسم مودم است. برای این کار در صفحه Advanced، از سمت چپ دکمه Wireless و بعد Basic را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Hide Access Point مودم را مخفی کنید. یکی دیگر از تنظیمات مودم تندا، راه‌های مقابله با هک کردن مودم، استفاده از مک آدرس می‌باشد. Mac Address دستگاه‌ هایی که می‌خواهید به آن‌ ها اجازه دسترسی به مودم را بدهید، کافیست در مودم تندا خود ثبت کنید. با این کار حتی اگر کسی رمز مودم شما را هم بلد باشد، تا زمانی که شما مک آدرس گوشی یا کامپیوتر آن را در لیست خود قرار ندهید، نمی‌تواند به مودم شما وصل شود. برای فعال کردن مک آدرس به قسمت wireless و بعد mac filter میرویم. در صفحه mac filter ، اول دکمه Add  در پایین را می‌زنیم و در صفحه‌ای که باز می‌شود مطابق تصویر زیر مک آدرس دستگاه موردنظر را وارد کنید و در پایین دکمه Apply/Save را فشار دهید.  هنگامی ‌که مک آدرس‌ های موردنظر را وارد کردید در همین صفحه دکمه Allow را کلیک کنید.برای همه دستگاه‌ها همین کار را تکرار کنید، یعنی دکمه add و سپس وارد کردن mac address و بعد apply را فشار دهید.

 

تغییر رمز مودم تندا با گوشی

حال که پاسخ سوال چگونه رمز مودم تندا را عوض کنیم را دریافت کردید ، نوبت به نحوه تغییر رمز مودم تندا از طریق گوشی فرا می رسد. در صورتی که هدف از تغییر رمز مودم تندا فراموشی رمز باشد بهتر است به روش زیر در گوشی اندروید رمز خود را بازیابی نمایید :

- اگر به کامپیوتر و لپ تاپ دسترسی ندارید می توانید از طریق گوشی اندرویدی رمز وای فای خود را پیدا کنید . در صورتی که مایل به بازیابی رمز وای فای در اندروید می باشید ، نیاز به روت کردن گوشی اندروید می باشد. باید بدانید که بازیابی رمز وای فای اندروید بدون روت کردن گوشی امکان پذیر نمی باشد ، زیرا این اطلاعات در پوشه های سیستمی اندروید ذخیره می شوند . برای بازیابی رمز وای فای اندروید باید از برنامه های مدیریت فایل استفاده نمایید . یکی از نرم افزارهایی که برای نمایش رمز وای فای در اندروید می توانید استفاده کنید ES File Explorer Manager می باشد .

- نرم افزار File Manager را می توانید از اینجا دانلود نمایید  ، بعد از دانلود و نصب File Explorer آن را اجرا کنید  ، وارد بخش تنظیمات این نرم افزار شوید و به قسمت Other Settings وارد شوید و تیک گزینه Up to Root را فعال نمایید .

- با انتخاب این گزینه برای اولین بار از شما پرسیده می شود که آیا مطمئن می باشید که مایل به دستیابی به فایل های سیستمی هستید یا خیر ؟ در این مرحله شما باید گزینه Remember را فعال کرده و Allow را انتخاب کنید و در این مرحله وارد پوشه Android و سپس وارد پوشه Data شوید .

- وارد پوشه misc و بعد از آن پوشه Wifi شوید ، بر روی فایل wpa_supplicant.conf تپ کنید و text/HTML viewer را انتخاب کنید و در فایلی که برای شما باز می شود با پیدا کردن نام شبکه وای فای خود می توانید رمز وای فای خود را مشاهده نمایید .

اما در صورتی که به دلیل مسائل امنیتی لازم است رمز مودم خود را عوض کنید لازم است وارد تنظیمات مودم خود شوید و به ترتیب ذیل تغییر رمز مودم تندا را انجام دهید ، تمامی مراحل مانند تغییر رمز مودم تندا از طریق کامپیوتر می باشد ، با این تفاوت که این کار بهتر است از طریق کامپیوتر انجام شود ولی در صورتی که تنها گوشی در دسترس بود می توانید مانند مرحله قبل با باز کردن مرورگر گوشی و وارد تنظیمات مودم تندا شدن ، مراحل تغییر رمز را انجام فرمایید.

منبع : تغییر رمز مودم تندا 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 مرداد 1399 | نظرات ()