نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

این روزها تعداد کسانی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند کم نیست ، پس طبیعی است که این سیستم عامل نیز گاهی با باگ هایی رو به رو شود. یکی از مشکلاتی که این روزها اکثر کاربران هنگام تماس با مشاوران هیواتک و یا در کامنت ها مطرح می کنند مشکل بیرون پریدن از برنامه در گوشی های اندروید است.

اگر شما هم هنگام بازی یا استفاده از نرم افزارهای دیگر در اندروید با مشکل بیرون پریدن از برنامه رو به رو می شوید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

پیشنهاد می کنیم دیگر مقالات سایت را نیز مطالعه فرمایید : نرم افزار های کاربردی اندورید ، باز کردن قفل گوشی اندورید



چرا با مشکل بیرون پریدن از برنامه در گوشی مواجه می شویم؟

همانطور که گفتیم مشکلی که این روزها اکثر کاربران اندروید با آن مواجه هستند مشکل خروج ناگهانی از بعضی برنامه های اندروید است و کاربران منشا این مشکل را خود برنامه نصب شده می دانند. اما واقعیت این است گه دلایل مختلفی وجود دارد که یک برنامه در گوشی شما به درستی اجرا نشود. از جمله آن ها می توان به ناسازگاری برنامه نصب شده با نسخه اندورید شما باشد چون بعضی از برنامه تنها از بعضی از نسخه های اندروید پشتیبانی می کنند. ( سری به مقاله " راهنمای آپدیت اندروید گوشی " بزنید )

اگر مدت زیادی است برنامه را آپدیت نکرده اید هم ممکن است با مشکل خروج ناگهانی از برنامه مواجه شوید. هچنین اگر فضای داخلی گوشی پر شده باشد هم برنامه به درستی اجرا نمی شود. البته مواردی که به آنها اشاره کردیم تنها بخشی از دلایل خروج ناگهانی از برنامه ها در اندورید است. برای بررسی بیشتر این موارد ادامه مطلب را دنبال کنید.

 

 

 



رفع مشکل بیرون پریدن از برنامه در اندروید

در بالاتر اشاره کردیم که برای رفع مشکل بیرون پریدن از برنامه در اندروید لازم است چند نکته را مورد توجه قرار دهید :

1- حافظه گوشی را بررسی کنید : پر بودن حافظه گوشی یکی از اصلی ترین دلایل برای اجرا نشدن برنامه هاست. در صورتی که حافظه گوشی پر شده است آن را خالی و سپس برنامه را اجرا کنید. ( مقاله " روش های پاکسازی فایل های اضافی اندروید " را بررسی کنید. )

2- برنامه را آپدیت کنید : گاهی اوقات ناسازگاری نسخه برنامه نصب شده با نسخه اندورید گوشی نیز مشکل ساز می شود. پس برنامه و اندروید خود را آپدیت کنید.

3- نصب مجدد برنامه : یکبار برنامه را به طور کل از گوشی پاک و مجدد آن را نصب کنید.

4- گوشی خود را ریستارت کنید : گاهی اوقات با یک ریستارت ساده هم مشکل بیرون پریدن از برنامه ها برطرف می شود.

5- حافظه کش برنامه مورد نظر را پاک کنید : همیشه یکی از راه کارهای اصلی برای از بین بردن باگ یک نرم افزار ، پاک کردن حافظه کش آن است. پس به تنظیمات گوشی مراجعه و حافظه کش برنامه را خالی کنید.

6- اتصالات اینترنت را بررسی کنید : برای اجرای برنامه هایی که به طور آنلاین هستند مثل تلگرام ، اینستاگرام و.. اتصال به یک شبکه اینترنت پر سرعت شرط اصلی است. پس بررسی کنید که حجم اینترنت تان تمام نشده باشد.

7- نصب ناقص برنامه : پیشنهاد می کنیم همیشه برنامه های مورد نظر خود را از استور های مطمئن مثل گوگل پلی دانلود کنید. در صورتی که برنامه را از مراجع نامعتبر دانلود کرده باشید نیز با مشکل بیرون پریدن از برنامه مواجه می شوید.

 

حل مشکل بیرون پریدن از بازی در اندروید

برای نصب بازی در گوشی های اندروید نیاز است یک سری نکات را در نظر بگیرید. به طور مثال هنگام نصب یک برنامه در اندروید فقط خالی بودن حافظه و نسخه اندروید گوشی اهمیت دارد ولی هنگامی که می خواهید یک بازی را در گوشی خود نصب و از آن استفاده کنید علاوه بر موارد فوق مقدار حافظه رم و پردازنده نیز مهم است. پس می توان گفت یکی از اصلی ترین دلایل بیرون پریدن از بازی در اندروید عدم توجه به  مقدار رم گوشی می باشد. البته دلایل دیگری هم وجود دارد که با بررسی آن ها می توانید مشکل را پیدا و آن را راحت تر برطرف کنید. البته راه حل های گفته شده تنها برای حل مشکل بیرون پریدن از بازی کاربرد ندارد بلکه برای رفع خطاهای مختلف و یا سیاه شدن صفحه هنگام بازی که در مقاله " متوقف شدن برنامه ها در اندروید " به آن پرداختیم هم می توانید از آن ها استفاده کنید.

1- مقدار حافظه رم : همانظور که گفتیم اصلی ترین فاکتور برای نصب بازی در گوشی ها اندروید مقدار حافظه رم و پردازنده گوشی است. به طور مثال برای نصب بازی های سنگین داشتن رم حداقل 1.5 گیگ و CPU چند هسته ای نیاز است.

2- اتصالات اینترنت : برای اجرای بعضی از بازی ها نیاز است به اینترنت وصل باشید.

3- ورژن اندورید گوشی : بعضی از بازی تنها روی نسخه های خاصی از اندورید نصب می شوند. پس هنگام دانلود بازی اندورید مورد نیاز و اندورید گوشی خود را تطابق دهید.

4- زبان گوشی : شاید این مورد از نظر شما خیلی پیش پا افتاده باشد ولی در بعضی مواقع فارسی بودن زبان گوشی نیز در بروز این گونه مشکلات تاثیر دارد. پس زبان گوشی خود را تغییر دهید.

5- ساخت اکانت گوگل : برای اجرای بعضی از بازی ها نیاز است یک اکانت گوگل داشته باشید. پس یک اکانت جیمیل بسازید و در بخش تنظیمات گوشی خود در قسمت Accounts به ترتیب گزینه های Add account و Google را انتخاب و اکانت خود را ثبت کنید.

 

 

6- خالی کردن حافظه کش : با مراجعه به تنظیمات گوشی حافظه کش بازی مورد نظر را خالی کنید.

7- کم بودن شارژ گوشی : بله کم بودن شارژ گوشی نیز می تواند یکی از علت های بیرون پریدن از بازی در اندورید باشد !

8- گوشی خود را ریستارت کنید : در بعضی مواقع هم با ریستارت کردن گوشی مشکل بر طرف می شود.

همچنین پیشنهاد می کنیم در کنار راه حل های گفته شده نکاتی که در بالا گفتیم را هم در مورد بازی های نصب شده روی اندروید بررسی کنید.

منبع : پریدن از برنامه در گوشی



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

 مستحضر هستید این روزها اکثر کارها به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام می شود. در مطالب قبلی هیواتک در مورد نوبت دهی های اینترنتی مثل " نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی خودرو " " نوبت دهی شعب تامین اجتماعی  "  تا انجام فرایند های غیر حضوری مثل " ثبت  چک در سامانه صیاد " صحبت کردیم.

در مقاله امروز قصد داریم شما را با سامانه درگاه ملی قوه قضاییه که به تازگی از آن رو نمایی شده است آشنا کنیم. همانطور که می دانید قوه قضاییه وظیفه برقراری عدالت و برقراری امنیت اقتصادی ، اجتماعی ، اخلاقی و حیثیتی را بر عهده دارد.  پس با یک حساب سر انگشتی می توان به وظایف و امکانات این سامانه پی برد. در ادامه این مطلب به امکانات ارائه شده در این سامانه و نحوه ورود به آن صحبت می کنیم.

قبل از اینکه ادامه مطلب را دنبال کنید توجه شما را به خواندن چند مقاله در مورد سامانه ثنا جلب می کنیم :

معرفی مدارک ثبت نام در سامانه ثنا ، نرم افزار اندروید سامانه ثنا



درگاه ملی قوه قضاییه چیست؟ eadl.ir

در 15 آذر ماه امسال درگاه ملی قوه قضاییه راه اندازی شد. هدف اصلی از راه اندازی این سامانه دسترسی تمامی مردم به خدمات قوه قضاییه به صورت یکپارچه است. این درگاه ملی بر اساس دستور قانون 365 قانون آیین دادرسی کیفری راه اندازی شد تا همه ی مردم به راحتی بتوانند به صورت غیر حضوری به تمامی مسائل مربوط به قوه قضاییه مثل آدرس تمامی مراکز قضایی ، بخشنامه های رئیس قوه قضاییه ، قوانین کشور ، آرای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ، سامانه آرای قضایی و بخش خدمات الکترونیک قوه قضاییه بپردازند. علاوه بر موارد فوق امکان گرفتن استعلام الکترونیک قضایی مثل استعلام وضعیت ثبت نام شخص در سامانه ثنا ، استعلام وضعیت کارشناس ، استعلام وضعیت وکیل ، استعلام مدرک قضایی ، استعلام سابقه طرح دعوای مرتبط با چک هم در این سامانه وجود دارد. البته لازمه گرفتن این استعلام ها ثبت نام در سامانه ثنا است که در مقالاتی همچون " ثبت ثنا دادگستری "  به طور مفصل در مورد آن صحبت کردیم. پس برای استفاده و گرفتن استعلام از درگاه ملی قوه قضاییه ابتدا ثبت نام خود در سامانه ثنا را تکمیل و سپس برای استفاده از امکانات این سامانه اقدام کنید.

سامانه درگاه ملی قوه قضاییه  تمامی موارد مربوط به قوه قضاییه را به طور الکترونیک و به صورت شبانه روزی انجام می دهد. یعنی شما در هر ساعتی از شبانه رو می توانید به سامانه مراجعه و از خدمات آن استفاده کنید.

همچنین برای دسترسی راحت تر اپلیکیشن عدالت همراه در دو نسخه اندروید و iOS نیز برای کاربرانی که قصد استفاده از نسخه وب و سایت ملی قوه قضاییه را ندارند راه اندازی شده است که در مطالب بعدی به معرفی و نحوه استفاده از آن ها می پردازیم.

 

 

 



نحوه ورود به درگاه ملی قوه قضاییه eadl.ir

همانطور که اشاره کردیم سامانه ملی قوه قضاییه به منظور سهولت تمامی اقشار جامعه راه اندازی شده است تا همه بتوانند از خدمات ارائه شده در این سامانه به طور غیر حضوری استفاده کنند.

برای ورود به درگاه ملی قوه قضاییه تنها لازم است وارد آدرس " eadl.ir " شوید.

البته لازمه ورود به این سامانه و استفاده از امکانات آن ثبت نام در سامانه ثنا است .

پس مراحل ورود به درگاه ملی قوه قضاییه به شکل زیر است :

1- ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام کنید. ( در این مورد در مقاله " آشنایی با سامانه ابلاغ قضایی قوه قضاییه " صحبت کردیم. )

2- سپس وارد سامانه ملی قوه قضاییه به آدرس  " eadl.ir " شوید و از بالای صفحه روی گزینه " ورود به درگاه خدمات الکترونیک قوه قضایی " کلیک کنید.

 

3- بعد از طی کردن مراحل بالا وارد صفحه ای مثل تصویر می شوید.

 

 

4- در صورتی که قبلا ثبت نام خود را در سامانه ثنا تکمیل کرده بودید ، با وارد کردن رمز شخصی سامانه ثنا و کد ملی خود وارد سامانه شوید و از امکانات سامانه استفاده نمایید.

در ادامه، خواندن مقاله " چک الکترونیکی " را به شما توصیه می کنیم.

 

خدمات قابل ارائه در درگاه ملی قوه قضاییه eadl.ir

تا به اینجای مطلب در مورد درگاه ملی قوه قضاییه و نحوه ورود به آن صحبت کردیم و در ادامه به خدمات قابل ارائه در این سامانه می پردازیم :

- امکان مشاهده و چاپ ابلاغیه های قضایی

- دریافت نوبت برای مراجعه حضوری به شعب قضایی

- درخواست گواهی سوء پیشینه

- اطلاع رسانی از روند پرونده های قضایی

- اعتراض نسبت به عملکرد دادسراها

- ارائه و پیگیری درخواست عفو

- امکان محاسبه هزینه های دادسری و پرداخت آن به صورت اینترنتی

- استعلام وضعیت ثبت نام شخص در سامانه ثنا

- استعلام وضعیت کارشناس ، وکیل و و مدرک قضایی

- استعلام سابقه طرح دعوی مرتبط با چک

- ثبت الکترونیکی صدور سند

- اطلاع رسانی به وکلا در مورد روند پرونده های قضایی

- مشاهده ابلاغیه های قضایی که قابل انتشار هستند

موارد گفته شده مهم و اصلی ترین خدمات قابل ارائه در سامانه ملی قوه قضاییه است که البته با مراجعه به این سامانه می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

البته همانطور که ذکر کردیم برای استفاده از این امکانات لازم است در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید.

منبع : درگاه ملی قوه قضاییه



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

اگر تا کنون ماشینی به اسم خود خریده باشید مسلما کارت آن ماشین را نیز در اختیار دارید. کارت ماشین شما در اصل مالکیت آن ماشین نسبت به شما را ثابت می کند. در این کارت اطلاعاتی مثل شماره پلاک ، شماره VIN ، نوع و مدل خودرو ، رنگ و مشخصات فنی خودرو و اطلاعات مالک مثل ، نام ، کدملی ، نام پدر و کد پستی درج شده است. هنگامی که کارت خودرو را در دست داشته باشید به راحتی می توانید مالکیت ماشین را ثابت کنید. به طور مثال هنگامی که پلیس از شما مدارک شناسایی ماشین را درخواست می کند ، کارت ماشین هم جزو این مدارک می باشد که در صورت نداشتن آن مطمئنا دچار دردسر می شوید.

همچنین برای انجام اموری مثل ترخیص خودرو از پارکینگ های راهنمایی و رانندگی ، سند زدن ماشین ، و.. در دست داشتن کارت ماشین الزامی است. اگر ماشینی را خریده اید و هنوز کارت آن را دریافت نکرده اید در این مقاله آموزش می دهیم چگونه پیگیری کارت ماشین خود را انجام دهید.



راه های پیگیری کارت خودرو

همانطور که گفتیم در اصل کارت ماشین اثبات کننده ی مالیک شما نسبت به آن خودرو است. اگر برای اولین بار خودرو ای را خریده اید باید توجه داشته باشید که دریافت کارت ماشین پروسه ای طولانی است که ممکن است تا حداکثر 3 ماه هم طول بکشد. اما چگونه می توانم کارت خودرو را دریافت کنم؟

هنگامی که به مراکز تعویض پلاک مراجعه می کنید یک فرم درخواست به شما داده می شود که باید اطلاعاتی مثل آدرس محل سکونت به طور کاملا دقیق  و کد پستی خود را وارد کنید تا برای پیگیری کارت ماشین خود دچار مشکل نشوید.

اما سوال اینجاست که برای پیگیری کارت خودرو خود باید به کجا مراجعه کنم؟

خوشبختانه با فراهم کردن فرایند های اینترنتی توسط اداره پست می توانید به راحتی و بدون مراجعه حضوری ، از طریق سایت پست کارت خودرو خود را پیگیری کنید.

البته در صورتی که مایل هستید می توانید به صورت حصوری نیز از یکی مراکز پست استعلام کارت ماشین خود را بگیرید. پیشنهاد می کنیم مقاله رهگیری مرسولا پستی ناجا را نیز بخوانید.

 

 

 



پیگیری کارت ماشین از پست

در بالا اشاره کردیم که اگر به تازگی خودرویی را خریداری کرده اید به راحتی و بدون مراجعه حضوری می توانید آن را از طریق سایت پست پیگیری کنید. در مطالب قبلی در مورد دیگر امکانات این سامانه مثل "رهگیری مرسولات پستی " صحبت کردیم اما امکانات این سامانه به همین جا ختم نمی شود و شما می توانید از طریق سامانه پست ایران برای پیگیری کارت خودرو خود اقدام کنید.

روی پیگیری کارت خودرو از طریق پست به دو روش انجام می شود.

 

پیگیری کارت خودرو از طریق سامانه پست ایران :

برای پیگیری کارت ماشین  در سامانه پست ایران به آدرس post.ir  گزینه " کارت خودرو " را جستجو کنید. وارد صفحه najatracking.post.ir می شوید که بعد از انتخاب نوع سند که در این مقاله کارت سوخت را انتخاب می کنیم ، باید اطلاعات خواسته شده مثل VIN خودرو و اعداد کنترلی را وارد کنید. به همین راحتی می توانید از آخرین وضعیت کارت خودرو خود با خیر شوید.

 

در تصویر فوق، شناسه vin مشخص می باشد.

 

 

پیگیری کارت خودرو از طریق تماس با اداره پست :

برای پیگیری کارت ماشین خود می توانید از طریق ارتباط با مشتریان شرکت پست به شماره 84470000-021 اقدام کنید.

- همچنین برای استعلام گرفتن از کارت ماشین می توانید از روش کد دستوری نیز استفاده کنید.

 

نحوه پیگیری کارت خودرو از طریق کد دستوری :

یکی دیگر از روش های استعلام کارت ماشین استفاده از کد دستوری #110* می باشد. با گرفتن این کد دستوری و انتخاب گزینه " خدمات راهور " می توانید با طی کردن مراحل خواسته شده،  از کارت خودرو خود استعلام بگیرید.

 

پیگیری کارت ماشین با پیامک

در این مدت اخیر دیده می شود که بسیاری از افراد با انتشار مطالب نا معتبر و تنها برای جذب کاربر موضوع استعلام کارت ماشین از طریق پیامک را مطرح می کنند. اما حقیقت این است که جز 3 روشی که در بالا گفتیم روش دیگری از طریق پیامک برای پیگیری کارت خودرو وجود ندارد. البته در مقاله " گرفتن خلافی خودرو " به این موضوع اشاره کردیم که برای گرفتن خلافی خودرو می توانید از طریق پیامک اقدام کنید.

پس اگر به دنبال روشی برای استعلام کارت ماشین خود هستید یکی از روش هایی که به آن اشاره کردیم را امتحان کنید.

منبع : پیگیری کارت ماشین



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

اگر از کاربران قدیمی اینستاگرام باشید به یاد دارید که در آپدیت های قدیمی اینستاگرام نیاز بود عکس مربعی برای پست های خود انتخاب کنید ، و اگر هم قصد گذاشتن عکس های افقی و عمودی را داشتید می بایست آن را به کمک نرم افزار های جانبی تغییر می دادید تا به شکل مربع در بیاید که مسلما با این کار قسمتی از عکس برش خود و زیبایی تصویر از بین می رفت.

این روزها در هر آپدیت یک ویژگی جدید به اینستاگرام اضافه می شود و نحوه به اشتراک گذاری فیلم و عکس ها تنها در گذاشتن پست خلاصه نمی شود. igtv اینستاگرام ، استوری ، لایو ، و.. همه این موارد این امکان را به شما می دهند تا لحظات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اما برای داشتن ظاهر زیباتر تصاویر منتشر شده لازم است به سایز این تصاویر دقت کنید . خوشبختانه این روزها  برای به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوها در اینستاگرام نیاز نیست فقط از کادر های مربع شکل استفاده کنید و برای جلوه بیشتر تصاویر در هر یک از روش های به اشتراک گذاری سایز متخص به آن را انتخاب کنید.

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با سایز کاور igtv اینستاگرام که امکان آپلود ویدیوهای تا یک ساعت را به شما می دهد آشنا کنیم. . پیشنهاد می کنیم مقاله " به اشتراک گذاری ویدیوهای یک ساعته با IGTV اینستاگرام " را دنبال کنید.



اهمیت اندازه کاور igtv اینستاگرام

مطمئنا در برهه اول زیبایی یک کاور فیلم ببینده را برای دیدن آن ویدیو ترغیب می کند. اگر برای ویدیوهایی که نه تنها در اینستاگرام بلکه در دیگر شبکه های اجتماعی مثل یوتیوب منتشر می کنید کاور جذاب با سایز متناسب نداشته باشید بی شک بازدید آن ویدیو به حداقل می رسد. همانطور که گفتیم قبل از رونمایی از igtv اینستاگرام امکان گذاشتن ویدیو با کیفیت و زمان طولانی وجود نداشت اما حالا که این ویژگی برای همه اکانت های اینستاگرام قابل دسترس است و با آپدیت اینستاگرام خود می توانید از آن استفاده کنید چه بهتر که یا قوانین آن هم آشنا باشید.

هنگامی که یک ویدیو igtv را می بینید به طور معمول یک تصویر ثابت که شامل نوشته ، عکس ، توضیحات در مورد ویدیو و.. می باشد را مشاهده و سپس ویدیو شروع می شود. به نظر شما اگر سایز مناسبی برای این کاور در نظر گرفته نشده باشد چه اتفاقی می افتد؟

اگر سایز کاور igtv اینستاگرام متناسب انتخاب نشده باشد علاوه بر ظاهر ناخوشایند باعث می شود بخشی از اطلاعات روی کاور اصلا دیده نشود !

پس اگر طراحی کاور igtv خود را به یک طراح سپردید حتما ذکر کنید که اندازه استاندارد آن را رعایت کند تا به مشکل بر نخورید.

این موضوع تنها مربوط به کاور igtv اینستاگرام نیست و برای به اشتراک گذاری یک پست به صورت اصولی هم نیاز است حتما به سایز کاور آن پست چه در قالب پست چه در قالب igtv و یا استوری دقت کنید.

پس اگر قصد انتخاب یک کاور برای IGTV خود را دارید به نکاتی که در ادامه به آنها می پردازیم توجه کنید.

 

 

 



سایز کاور IGTV چقدر باید باشد؟

همانطور که اشاره کردیم ویژگی IGTV اینستاگرام امکان آپلود ویدیوهای طولانی تر را به کاربران می دهد. با رعایت نکات مربوط به اندازه و رزولوشن ویدیو ها و کاور IGTV می توانید یک پست با کیفیت و زیبا را منتشر کنید.

سایز ایده آل و استاندارد برای کاور IGTV اینستاگرام 420 پیکسل در 654 پیکسل است.

اگر سایزی غیر از اندازه گفته شده برای کاور ویدیو خود انتخاب کنید ، کاور ظاهر زیبایی نخواهد داشت و ممکن است بخشی از آن هنگام آپلود ویدیو Crop شود.

یکی از علت های آپلود نشدن فیلم در IGTV اینستاگرام هم به خاطر رعایت نکردن همین قبیل نکات است که بسیاری از کاربران هنگام تماس با کارشناسان هیواتک از آن گلایه دارند. در مقاله " رفع مشکل IGTV اینستاگرام " به بررسی این مشکل پرداختیم.

 

نکات مربوط به اندازه کاور IGTV

- فرمت ویدیوهای آپلود شده در IGTV باید MP4 و  رزولوشن ایده آل برای ویدیو های IGTV می بایست حداقل 720 پیکسل باشد.

- بعد از آپلود ویدیو در IGTV امکان تغییر کاور آن را نخواهید داشت.

- ابعاد مربوط به فیلم های IGTV اینستاگرام شامل موارد زیر است  :

   فیلم های عمودی IGTV اینستاگرام با نسب ابعاد 4:5 ، 9:16

   فیلم های افقی IGTV اینستاگرام با نسبت ابعاد 5:4 ، 16:9

منبع : اندازه کاور IGTV



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

کمتر کسی است که اسم یوتیوب به گوشش نخورده و از آن استفاده نکرده  باشد. البته این روزها بازار شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام میان مردم به خصوص در کشور ما داغ تر است و شاید افراد کمتری سراغ یوتیوب بروند. هم اینستاگرام هم یوتیوب امکان به اشتراک گذاری ویدیو را به کاربرانشان می دهند با این تفاوت که یوتیوب بزرگترین منبع ویدیویی جهان است که با یک سرچ ساده کاربر را به ویدیو دلخواه می رساند. جالب است بدانید یوتیوب روزانه بیش از 1 بیلیون بازدید کننده دارد اما چرا در کشور ما انقدر استفاده از آن کمرنگ است؟

در سال های اخیر و قبل از فیلتر شدن یوتیوب ، این مرجع ویدیویی در کشور ما نیز طرفداران زیادی داشت اما بعد از اعمال ممنوعیت های استفاده از آن در کشور از طرفدارانش در ایران کاسته شد. این بدان معنا نیست که از محبوبیت این مرجع ویدیویی در جهان کم شده بلکه روز به روز شاهد پیشرفت های این مرجع هستیم. مخصوصا که این روزها بازار کسب درآمد از آن نیز داغ است!

 فیلتر شدن یوتیوب به این معنی نیست که دیگر امکان استفاده از آن را ندارید بلکه با توضیحاتی که در ادامه خواهیم داد می توانید به راحتی یوتیوب را روی گوشی خود نصب و از آن استفاده کنید.

در هیواتک می توانید به مطالعه بقیه مطالب مربوط به یوتیوب هم بپردازید : روش گذاشتن فیلم در یوتیوب ، دانلود از یوتیوب



چرا باید به فکر راه اندازی یوتیوب باشیم؟

این روز ها و با شیوع کسب و کارهای اینترنتی افراد به دنبال بهترین اپلکیشن و مرجع های اینترنتی برای کسب درآمد خود هستند. همانطور که گفتیم در سال های اخیر به دلیل محدودیت های یوتیوب برای ایران  این مرجع ویدیویی در کشور ما کمرنگ تر دیده شده است. سوال اینجاست که آیا در درگیر کشور های جهان هم همینطور است؟

خیر. مدت هاست که افراد در سراسر جهان از طریق بازدید ویدیوهایشان در یوتیوب کسب درآمد می کنند. اما چطور؟ یوتیوب در ازای دیده شدن ویدیوهای شما حاضر است هزینه بپردازد. مدت زیادی است که اکثر مردم دنیا از طریق یوتیوب منبع درامد دارند. البته اگر در ایران زندگی می کنید نحوه کسب از یوتیوب برای شما سخت تر از بقیه افرادی که در ایران نیستند می باشد. اما جای نگرانی نیست به کمک این مرجع ویدیویی می توانید به طور غیر مستقیم از طریق انتشار ویدیو برای تبلیغ کسب و کار خود نیز کسب درآمد داشته باشید.

برای کسب درامد مستقیم از یوتیوب نیاز است یک حسابGoogle Adsense داشته باشید که داشتن این احساب در ایران امکان پذیر نیست. ولی اگر شخصی را در خارج از کشور دارید که این می تواند به نام خود یک حساب برای شما بسازد می توانید در ایران هم از یوتیوب کسب درامد کنید. در مقاله ای مجزا به نحوه کسب درآمد از یوتیوب می پردازیم.

پس در جمع بندی به جواب این سوال که  " چرا باید به فکر راه اندازی یوتیوب باشیم؟ " می رسیم که از طریق مرجع ویدیویی یوتیوب علاوه بر پیدا کردن ویدیو مودر نظر در کمترین زمان می توانید کسب درآمد هم کنید.

 

 

 



نحوه عضویت در یوتیوب

عضویت در یوتیوب شاید یکی از ساده ترین عضویت ها در سایت ها و اپلیکیشن ها مختلف باشد. اما در کشور ما نیاز است برای عضویت در یوتیوب و استفاده از امکانات رایگان آن از نرم افزار های تغییر آی پی استفاده کنید. انجام تمامی مراحل فوق با روشن بودن فیلتر شکن امکان پذیر است. شما می توانید هم از طریق سایت و هم از طریق اپلیکیشن وارد یوتیوب شوید. در ادامه نحوه عضویت از طریق سایت یوتیوب را آموزش می دهیم.

1- ابتدا وارد یوتیوب شوید.

2- برای عضویت در یوتیوب تنها کافی است یک حساب گوگل داشته باشید. اگر قبلا حساب گوگل ساخته اید ثبت نام شما تمام شده است ! اما اگر اولین بار است که به یوتیوب مراجعه می کنید روی SIGN IN کلیک کنید.

 

3- برای ساخت اکانت گوگل روی Create Account کلیک و سپس اطلاعات خواسته شده مثل ایمیل ، نام و نام خانوادگی و.. را وارد کنید. ( اگر قصد ساخت ایمیل را دارید مقاله " آموزش ساخت ایمیل یاهو " و " ساخت جیمیل " را مطالعه کنید )

 

 

4- بعد از انتخاب پسورد روی گزینه Next  کلیک کنید.

5- برای تایید حساب کاربری خود وارد ایمیلی که در مراجل قبل وارد کردید شوید و کد تایید ایمیل شده را در پنجره یوتیوب وارد کنید. سپس روی Verify کلیک نمایید.

 

 

6- بعد از انتخاب تاریخ تولد و جنسیت خود برای فعال سازی یوتیوب روی I Agree کلیک تا به صورت خودکار وارد سایت یوتیوب شوید.

با طی کردن این مراحل شما یکی اکانت یوتیوب ساختید و می توانید به راحتی از این مرجعه ویدیویی استفاده کنید.

 

نحوه فعال سازی یوتیوب در گوشی

نحوه فعالسازی یوتیوب در گوشی به دو روش امکان پذیر است. هم از طریق اپلیکشن یوتیوب و هم از طریق مرورگر گوشی می توانید به یوتیوب دسترسی داشته باشید. برای دسترسی از طریق مرورگر ، لازم است ابتدا فیلتر شکن خود را روشن و آدرس یوتیوب (Toutube.com) را درمروگر گوشی وارد کنید. طبق روشی که در بالا گفتیم ، ساخت اکانت را انجام و یا اگر قبلا اکانت ساخته اید به راحتی وارد یوتیوب شوید.

برای استفاده از یوتیوب در گوشی نیاز است این برنامه را از یکی از مارکت ها گوگل پلی ، اپ استور و.. دانلود کنید. برای اجرای برنامه هم نیاز است فیلتر شکن شما روشن باشد.

محیط برنامه یوتیوب هم به شکل نسخه وب آن است و با یک سرچ ساده می توانید به ویدیو دلخواه خود برسید. برا کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله " روش های جستجو در یوتیوب " را بررسی کنید.

نکات مربوط به راه اندازی یوتیوب در اندروید

گاهی اوقات کاربران اندروید از باز نشدن یوتیوب در گوشی خود گلایه دارند. در صورتی که شما هم جزو این افرد هستید به نکات زیر توجه کنید :

- در صورتی که اپلیکیشن یوتیوب در گوشی شما باز نمی شود آن را به روز رسانی کنید.

- پاک کردن کش همه برنامه در اکثر اوقات باگ آن نرم افزار را برطرف می کند. پس با مراجعه به تنظیمات گوشی کش نرم افزار یوتیوب را پاک کنید.

- به هم خودرن تاریخ و ساعت گوشی نیز می تواند باعث بروز مشکل شود. پس این مورد را بررسی نمایید.

- برای باز کردن یوتیوب در گوشی خود از مرورگر کروم استفاده کنید.

- در صورتی که با موارد فوق مشکل برطرف نشد اتصالات اینتنرت خود را بررسی و یکبار اپلیکیشن را حذف و مجدد نصب کنید.

منبع : فعال سازی یوتیوب در گوشی



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

در مطالب قبلی در مورد طرح رجیستری گوشی صحبت کردیم. طبق این طرح که مهرماه سال 1396 اجرایی شد جلوی واردات گوشی های قاچاق به کشور گرفته شد. به این صورت که اگر اصالت گوشی شما تایید نشود آن دستگاه دیگر در کشور قابل استفاده نیست. برای تشخیص اصالت گوشی سامانه همتا راه اندازی شد تا با وارد کردن IMEI گوشی خود در این سامانه از قاچاق نبودن دستگاه مطمئن شوید. در این طرح اصالت بسیاری از دستگاه ها تایید و متاسفانه بعضی از دستگاه ها نیز به دلیل ورود غیر قانونی به کشور از کار افتادند.

اگر هنوز از اصالت دستگاه خریداری شده خود مطمئن نیستید به سامانه همتا مراجعه کنید و همراه با مطالعه مقالاتی همچون " استعلام گوشی از سامانه همتا " رجیستری گوشی خود را انجام دهید.

اما اگر از آن دسته افرادی هستید که بعد از خرید گوشی متوجه شدید که گوشی قاچاق است در ادامه این مطلب با هیواتک همراه باشید.

پیشنهاد می کنیم دیگر مقالات سایت مثل " اپلیکیشن رسمی ثبت و رجیستری گوشی موبایل " ، " نحوه رجیستری گوشی هدیه "  را نیز مطالعه فرمایید.



اگر گوشی قاچاق بود چه کنیم؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم طرح رجیستری گوشی از سال 96 راه اندازی شد و طبق این طرح تمامی گوشی های هوشمندی که به طور قاچاق وارد کشور شده باشند از کار می افتند و فقط گوشی هایی که از طریق گمرک به طور قانونی وارد کشور شده اند فعال باقی می مانند. پس به همین خاطر لازم است تمامی گوشی های هوشمند رجیستری انجام دهند. نحوه رجیستری به این صورت است که باید کد IMEI گوشی را به شماره 30008887 ارسال کنید تا پیامکی مبنی بر اینکه گوشی شما در گمرک ثبت شده است یا خیر را دریافت کنید. در این مورد به طور مفصل در مقاله " استعلام گوشی از سامانه همتا " صحبت کردیم. اما سوال اینجاست که اگر با تمامی این شرایط متوجه شدیم که گوشی قاچاق است چه کار کنیم؟

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که گوشی خود را از طریق مسافری وارد کشور کرده و حقوق و عوارض گمرکی آن را پرداخت نکرده اید ، باید به گمرک مبدا مراجعه و برای ثبت گوشی عوارض گمرکی آن را پرداخت کنید. در این مورد به طور مفصل تر در مقاله " کد فعال سازی گوشی موبایل مشمول طرح رجیستری " صحبت کردیم.

اما اگر گوشی خود را در کشور خریداری کرده اید می بایست به فروشنده مراجعه و تلفن همراه را پس بدهید. فروشنده نیز ملزم است که یا هزینه گوشی را به شما پس بدهد و یا گوشی را با یک تلفن همراه رجیستر شده در کشور تعویض کند.

اگر بنا به هر دلیلی فروشنده یه گفته های بالا عمل نکرد می توانید از او شکایت کنید. برای شکایت می توانید به وب سایت اینترنتی سازمان تعزیرات به آدرس www.tazirat135.ir و یا به سازمان حکایت مصرف کنندگان به آدرس  www.cppo.ir برای ثبت و تنظیم شکوائیه اقدام کنند.

 

 

 



آیا گوشی قاچاق رجیستر می شود؟

اگر یک گوشی جدید خرداری کرده و یا دستگاهی که قبلا خریداری کرده بودید را با تازگی و بعد از اجرایی شدن طرح رجیستری گوشی روشن کردید و با پیامک هشدار قطع با مضمون " پیامک هشدار: دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت‌شده نمی‌باشد و از تاریخ ******** در شبکه سرویس نخواهد گرفت. " را دریافت کردید به این معناست که گوشی شما قاچاق و به طور غیر قانونی وارد کشور شده است. با اجرا شدن طرح رجیستری دستگاه هایی که بعد از این طرح در کشور روشن نشده باشند و یا به طور غیر قانونی وارد شده باشند هم این پیامک را دریافت می کنند. پس اگر به تازگی گوشی ای را خریداری کردید و بالافاصله پیامک هشدار قطع را دریافت کردید و یا با مراجعه به سامانه همتا اصالت دستگاه ثابت نشد متاسفانه گوشی شما به طور غیر قانونی وارد کشور شده است و شامل طرح رجیستری نمی شود. این موضوع به این معناست که دستگاه شما نمی تواند به طور دائم از خدمات شبکه های اپراتوری کشور استفاده کند و بعد از 30 روز قطع می شود. متاسفانه هیچ راه حلی برای رجیستری گوشی قاچاق جز عودت دستگاه به فروشنده وجود ندارد.

البته ذکر این نکته نیز مهم است که به تازگی بعضی از دستگاه های دو سیم کارته نیز پیامک هشدار قطع " دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت‌شده نمی‌باشد و از تاریخ ******** در شبکه سرویس نخواهد گرفت "  را دریافت می کنند. در مقاله " سیم کارت بهره بردار " در مورد این موضوع به طور مفصل صحبت کردیم و راه حل این مشکل را ارائه دادیم.

 

روش فعال سازی گوشی قاچاق

گوشی هایی که به طور غیر قانونی وارد کشور شده اند را با هیچ روشی نمی توان رجیستری کرد ، و همانطور که گفتیم اگر دستگاه شما رجیستر نشده باشد تنها 30 روز قابل استفاده است و از کار می افتد. پس امکان استفاده از شبکه های اپراتوی کشور را هم ندارد.

اگر بخواهیم روشی را برای فعال سازی گوشی قاچاق معرفی کنیم تنها پس دادن آن به فروشنده دستگاه و در قبال آن گرفتن هزینه گوشی و یا گرفتن یک گوشی رجیستر شده به طور قانونی است و راه حلی برای فعال سازی گوشی هایی که به طور غیر قانونی وارد کشور شده اند وجود ندارد.

پیشنهاد کلی ما این است که حتما دستگاه خود را از مراکز معتبر که ثبت شده هستند خریداری کنید تا با مشکل قاچاق بودن دستگاه مواجه نشوید و در صورتی که با این مشکل هم رو به رو شدید هم بتوانید به راحتی آن را پیگیری و دستگاه قاچاق را در ازای دریافت یک گوشی رجیستر شده یا مبلغی که پرداخت کرده بودید پس بدهید.

در انتها پیشنهاد می کنیم برای مواجه نشدن با این مشکل مقاله " تشخیص گوشی قاچاق از اصل " را مطالعه و سپس برای خرید گوشی اقدام کنید. به این دلیل که شما با دانستن چند نکته کوچک احتمال خرید گوشی قاچاق را به حداقل می رسانید. خوشبختانه به راحتی می توانید با وارد کردن کد IMEI گوشی در سایت www.numberingplans.com نیز مشخصات دستگاه خود را مشاهده و از اصالت یا غیر قانونی بودن آن مطلع شوید.

منبع : فعال سازی گوشی قاچاق



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()