نوشته شده توسط : heyvatech

در این نوشتار سایت سنجش نتایج کنکور مورد بررسی قرار گرفته و زمان و نحوه اعلام نتایج sanjesh.org در مرحله اولیه و نهایی ارائه شده است. همچنین اعلام نتایج کارنامه سبز کنکور در سایت سنجش و نحوه اعتراض به نتایج در ادامه مقاله ذکر شده است. 

 

 

سایت سنجش اعلام نتایج کنکور امکان اطلاع از وضعیت آزمون داوطلبان و پذیرش آن ها در رشته ها و دانشگاه های مختلف را فراهم می کند. کنکور سراسری هر ساله در پنچ گروه آزمایشی یعنی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی و فیزیک، هنر و زبان خارجی برگزار می شود. افرادی که قبلا نام نویسی شان را انجام داده باشند، باید در موعد مقرر در جلسه آزمون حضور یافته و در کنکور شرکت کنند. مدتی بعد نتایج این آزمون منتشر شده و متقاضیان می توانند از عملکرد خود مطلع شوند. با توجه به این که برگزاری کنکور سراسری توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود، تمام مراحل مربوط به آن از جمله اعلام نتایج هم از طریق این سامانه انجام می گیرد. بنابراین داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش نتایج کنکور می توانند نسبت به دریافت کارنامه شان اقدام کنند. البته نتایج این آزمون طی دو مرحله از طریق این سامانه اطلاع رسانی می شود که در هر مرحله یک سری اطلاعات در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

اولین مرحله اعلام نتایج به نمرات و درصدهای کسب شده توسط داوطلب و رتبه وی می پردازد. متقاضیان در این مرحله باید اطلاعات کارنامه را بررسی کرده و بر اساس آن انتخاب رشته شان را انجام دهند. مدتی پس از به پایان رسیدن مهلت انتخاب رشته، نتایج نهایی از طریق سایت سنجش کنکور اعلام نتایج منتشر می گردد. به این ترتیب، شرکت کنندگان از رشته و دانشگاه محل قبولی شان آگاه شده و می توانند بر اساس آن اقدامات لازم را انجام دهند. با توجه به این که افراد زیادی در آزمون سراسری گروه های مختلف شرکت کرده اند، در این جا روش ورود به سامانه مذکور و نحوه مشاهده نتایج از این طریق را به صورت مفصل بیان می کنیم. هم چنین به زمان بندی اعلام نتایج sanjesh.org خواهیم پرداخت تا بدانید برای مشاهده کارنامه هر مرحله از آزمون سراسری، چه موقع به این سامانه مراجعه کنید. پس اگر شما هم در آزمون سراسری شرکت کرده و قصد دریافت نتایج را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.



زمان اعلام نتایج کنکور در سایت سنجش

سازمان سنجش آموزش کشور ، چندین سال به عنوان متولی برگزاری کنکور سراسری، اقدامات مربوط به آن را از مرحله ثبت نام تا اعلام نتایج نهایی انجام می دهد. از جمله مهم ترین مراحل که برای داوطلبان از اهمیت زیادی برخورداری است، مرحله اعلام نتایج می باشد. شرکت کنندگان باید از زمان انتشار کارنامه در سایت سنجش اعلام نتایج کنکور مطلع بوده و در این بازه زمانی، جهت دریافت کارنامه به سامانه مذکور مراجعه کنند. با توجه به این که نتیجه آزمون سراسری طی دو مرحله اطلاع رسانی می شود و پس از انتشار کارنامه در هر مرحله داوطلبان باید اقدامات خاصی را انجام دهند، اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج اهمیت زیادی دارد. تاریخ و زمان دقیق انتشار نتیجه آزمون سراسری در هر مرحله توسط خود سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود. پس با ورود به سایت سنجش نتایج کنکور و مطالعه اطلاعیه های مربوطه می توانید از این زمان مطلع شوید. در ادامه، زمان انتشار نتایج در هر مرحله را بررسی کرده ایم.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور در سایت سنجش

معمولا زمان انتشار نتایج اولیه آزمون سراسری برای سال های مختلف با هم مشابه است. به این صورت که تقریبا در حدود یک ماه بعد از برگزاری کنکور، کارنامه اولیه در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. بر اساس آخرین اطلاع رسانی های انجام شده در سایت سنجش کنکور اعلام نتایج، کارنامه اولیه تا ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ در این سامانه منتشر می شود. متقاضیان با ورود به این سامانه می توانند نتیجه اولیه آزمون شان را مشاهده کرده و از مواردی هم چون نمره تراز، رتبه کسب شده در سهمیه، درصد دروس مختلف و وضعیت مجاز بودن برای انتخاب رشته مطلع شوند. چند روزی پس از اعلام نتایج اولیه، دفترچه راهنمای انتخاب رشته هم بر روی سایت سنجش قرار گرفته و شرکت کنندگان می توانند بر اساس اطلاعات کارنامه خود، این فرایند را انجام دهند. سامانه انتخاب رشته هم همان سایت اعلام نتایج sanjesh.org است که به محض آغاز این فرایند، فرم مربوطه در آن فعال می شود.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور در سایت سنجش

پس از این که داوطلبان انتخاب رشته شان را انجام می دهند، سازمان سنجش بررسی های لازم را انجام داده و متقاضیان را بر اساس رتبه و نمره ترازشان اولویت بندی می کند. این فرایند به طور معمول در حدود یک ماه زمان می برد. از این رو شرکت کنندگانی که انتخاب رشته را انجام داده اند، در حدود یک ماه بعد با مراجعه به سایت سنجش اعلام نتایج کنکور می توانند از نتیجه نهایی خود مطلع شوند. در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر زمان انتشار نتایج نهایی از طریق سامانه سنجش منتشر نشده است. بنابراین نمی توان در مورد تاریخ دقیق این مرحله از اعلام نتایج اظهار نظر کرد. با این حال، از آن جایی که نتایج اولیه قرار است تا ۱۰ مرداد اطلاع رسانی شوند، نتایج نهایی هم به احتمال زیاد تا اوسط شهریور از طریق سایت سنجش نتایج کنکور منتشر خواهند شد. بنابراین اگر در آزمون سال جاری شرکت کرده اید، می توانید خود را برای دریافت نتایج نهایی در حدود اواسط شهریور آماده کنید.

 

 

نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری در سایت سنجش

حال که اطلاعات لازم را در مورد زمان تقریبی اعلام نتایج کنکور به دست آوردید، به راحتی می توانید در زمان تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. اما موضوع مهم در این رابطه، نحوه مشاهده کارنامه در سایت سنجش اعلام نتایج کنکور است. از آن جایی که بسیاری از داوطلبان برای اولین بار در این آزمون شرکت کرده اند، ممکن است با روش انجام این کار آشنا نباشند. به همین خاطر، در این بخش روش مشاهده نتایج را از طریق این سامانه بیان می کنیم تا کسانی که در آزمون سراسری شرکت کرده اند، به راحتی بتوانند کارنامه شان را دریافت نموده و از وضعیت عملکرد خود مطلع شوند. البته همان طور که  گفتیم، نتایج آزمون سراسری طی دو مرحله از طریق سایت سنجش نتایج کنکور اطلاع رسانی می شوند. در این جا نحوه مشاهده نتایج اولیه را بیان کرده و در ادامه هم به نحوه دریافت کارنامه نهایی می پردازیم تا جهت این امر با مشکلی رو به رو نشوید.

برای دریافت کارنامه اولیه و مشاهده نتیجه آزمون تان از طریق سایت سازمان سنجش، باید یک سری مراحل ساده را به صورت گام به گام پشت سر بگذارید که در این بخش به آن ها پرداخته ایم. این مراحل لازم جهت ورود به سامانه و دریافت کارنامه به شرح ذیل می باشند:

  1. ابتدا باید نشانی اینترنتی سامانه اعلام نتایج sanjesh.org را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید. برای دریافت کارنامه اولیه در این سامانه می توانید از گوشی موبایل یا سیستم های رایانه ای استفاده کرده و از این نظر با محدودیتی مواجه نیستید.
  2. بعد از این که نشانی فوق را سرچ کردید، صبر کنید تا گوگل نتیجه جست و جوی تان را نمایش دهد. اولین سامانه بالا آمده در لیست گوگل با همین نشانی و عنوان مربوط به سایت سنجش کنکور اعلام نتایج است. پس بر روی آن کلیک کرده و وارد شوید.
  3. سپس وارد صفحه اصلی سایت سنجش شده و شکل زیر را مشاهده خواهید کرد. در سمت راست این صفحه، لیستی از گزینه های رنگی وجود دارد که باید اولین گزینه یعنی «سراسری» را انتخاب کنید.
  4. با انتخاب گزینه قبل، تمام لینک ها و اطلاعیه های مربوط به آزمون سراسری برای تان نمایش داده می شوند. در صورتی که در زمان انتشار نتایج به این بخش مراجعه کرده باشید، لینک مربوط به مشاهده کارنامه اولیه را هم مشاهده می کنید. این لینک با عنوان «اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1401» در سایت سنجش اعلام نتایج کنکور قرار می گیرد. پس بر روی آن کلیک کرده تا به مرحله بعدی مشاهده نتایج بروید.

    سایت سنجش اعلام نتایج کنکور

  5. در مرحله بعد، به صفحه ورودی بخش اعلام نتایج رسیده و شکل زیر را مشاهده می کنید. همان طور که می بینید، سه روش مختلف برای وارد شدن به این قسمت وجود دارد که هر کدام یک سری اطلاعات را درخواست می کنند. اطلاعات مورد نیاز برای اولین روش ورود به سایت سنجش نتایج کنکور شامل شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد می شوند. در روش دوم باید شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه را وارد کنید. روش سوم هم شماره پرونده، شماره سریال و شماره شناسنامه را درخواست می کند. پس بعد از این که روش ورود را انتخاب کردید، اطلاعات لازم را وارد کرده و کد امنیتی را تایید کنید. در نهایت، گزینه «جستجو» را بزنید تا نتیجه آزمون برای تان نمایش داده شود.

    مشاهده نتایج اولیه کنکور در سایت سنجش

  6. در صورتی که اطلاعات خواسته شده در بخش قبل را به درستی وارد کرده باشید، به حساب کاربری خود در سایت سنجش کنکور اعلام نتایج وارد شده و می توانید کارنامه اولیه را مشاهده کنید.

در این قسمت نحوه دریافت کارنامه اولیه آزمون سراسری را از طریق سامانه سنجش توضیح دادیم. به این ترتیب، اگر در کنکور شرکت کرده و قصد دریافت کارنامه اولیه را دارید، کافی است مراحل بالا را به صورت گام به گام پشت سر بگذارید. در ادامه، روش مشاهده کارنامه نهایی را هم از طریق سایت اعلام نتایج sanjesh.org بیان خواهیم کرد.

 

 

اعلام نتایج sanjesh.org نهایی کنکور سراسری

اکنون که روش دریافت کارنامه اولیه را فرا گرفته اید، به سادگی می توانید وارد سامانه سنجش شده و از نتیجه اولیه آزمون تان مطلع شوید. پس از دریافت کارنامه اولیه، با توجه به نمره تراز، درصدهای کسب شده، رتبه و وضعیت مجاز بودن،‌ می توانید انتخاب رشته تان را انجام دهید. با پایان مهلت تعیین شده جهت فرایند انتخاب رشته، بررسی ها توسط سازمان سنجش آغاز شده و در حدود یک ماه بعد نتایج نهایی اعلام خواهند شد. برای دریافت کارنامه نهایی هم باید به سایت سنجش اعلام نتایج کنکور مراجعه کنید. به این ترتیب می توانید از رشته و دانشگاه محل قبولی تان مطلع شده و اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام دهید. از آن جایی که بسیاری از دانشگاه ها برای ثبت نام یک بازه زمانی مشخص در نظر می گیرند، در این جا نحوه مشاهده نتایج نهایی را هم برای تان آورده ایم تا به راحتی بتوانید کارنامه را دریافت نموده و هر چه زودتر جهت نام نویسی به دانشگاه مربوطه مراجعه کنید.

برای مشاهده نتیجه نهایی آزمون سراسری از طریق سایت سنجش نتایج کنکور هم لازم است اقداماتی را انجام دهید که تا حد زیادی مشابه با دریافت کارنامه اولیه می باشند. این اقدامات لازم به منظور دریافت کارنامه نهایی در سامانه سنجش ، عبارتند از:

  1. در اولین گام باید نشانی اینترنتی سایت سازمان سنجش آموزش کشور یعنی sanjesh.org را در مرورگر خود قرار داده و سرچ کنید. سپس اولین سامانه بالا آمده در لیست نتایج گوگل را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک نمایید.
  2. بعد از این که به صفحه اصلی سایت سنجش کنکور اعلام نتایج وارد شدید، این بار هم باید بر روی گزینه «سراسری» از منو سمت راست کلیک کنید تا اطلاعیه ها و لینک های مربوط به آن برای تان نمایش داده شود.
  3. در صورتی که نتایج نهایی آزمون سراسری کنکور اعلام شده باشد، در  این صفحه می توانید لینک مربوط به آن را مشاهده کنید. این لینک با عنوان «نتایج نهایی آزمون سراسری و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 1401» نمایش داده خواهد شد. پس بر روی آن کلیک نمایید.

    اعلام نتایج sanjesh.org

  4. در مرحله بعد، به صفحه ورودی حساب کاربری خود در سامانه اعلام نتایج sanjesh.org می رسید. در این قسمت هم دو روش مختلف برای وارد شدن به سامانه پیش روی تان قرار گرفته است که هر کدام یک سری اطلاعات را درخواست می کنند. اطلاعات مورد نیاز در روش اول شامل شماره داوطلبی و شماره شناسنامه و اطلاعات لازم در روش دوم شامل شماره پرونده و شماره شناسنامه می شوند. یکی از این روش ها را انتخاب کرده و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده، کد امنیتی را هم وارد کرده و گزینه «مشاهده نتیجه» را بزنید.

    نتایج نهایی کنکور در سایت سنجش

  5. در صورتی که اطلاعات مورد نیاز در بخش قبل سایت سنجش اعلام نتایج کنکور را به درستی وارد کرده باشید، نتیجه آزمون برای تان نمایش داده خواهد شد. از این رو می توانید از رشته و دانشگاه محل قبولی تان مطلع شوید.

همان گونه که مشاهده کردید، با طی کردن این مراحل به سادگی می توانید از نتیجه نهایی کنکور سراسری آگاه شوید. پس اگر فرایند انتخاب رشته را انجام داده اید، برای دریافت کارنامه نهای این اقدامات را انجام دهید.

اعلام نتایج کارنامه سبز کنکور در سایت سنجش

کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یکی دیگر از اطلاعاتی است که از طریق سایت سنجش نتایج کنکور منتشر شده و اطلاعات مهمی را در اختیار شرکت کنندگان آزمون سراسری قرار می دهد. این کارنامه معمولا در حدود یک هفته پس از انتشار نتایج انتخاب رشته یا نتایج نهایی کنکور ، در سایت سنجش قرار می گیرد. مهم ترین اطلاعات این کارنامه هم شامل پذیرفته شدن یا نشدن داوطلب، در کد رشته های بعدی است. چرا که متقاضیان در هنگام تکمیل فرم انتخاب رشته، کد رشته های مد نظر را به ترتیب اولویت وارد می کنند. بنابراین باید در اولین رشته ای که موفق به قبولی در آن شده اند، ثبت نام کنند. اما گاهی اوقات ممکن است از این رشته رضایت نداشته باشند. به همین دلیل، می توانند با مراجعه به سایت سنجش کنکور اعلام نتایج نسبت به دریافت کارنامه سبز اقدام کرده و پذیرش در کد رشته های بعدی را بررسی کنند. در صورت پذیرفته شدن، امکان تغییر رشته و ثبت نام در کد رشته بعدی را خواهند داشت.

برای دریافت کارنامه سبز یا کارنامه نهایی از طریق سامانه سنجش هم لازم است یک سری اقدامات را انجام دهید. با توجه به اهمیت این کارنامه برای داوطلبان به خصوص کسانی که از رشته محل قبولی شان رضایت ندارند، در این جا اقدامات مورد نیاز جهت دریافت کارنامه نهایی از طریق سایت اعلام نتایج sanjesh.org را بیان کرده ایم. این موارد به شرح ذیل می باشند:

  1. در این مورد هم ابتدا باید وارد صفحه اصلی سایت سازمان سنجش شوید که در بخش های قبل نحوه انجام این کار را به صورت مفصل برای تان توضیح داده ایم. پس از این که وارد این صفحه شدید، از منو سمت راست بر روی گزینه «سراسری» کلیک کنید.
  2. در مرحله بعد، تمامی لینک های فعال مربوط به آزمون سراسری برای تان نمایش داده خواهند شد. اگر در زمان انتشار کارنامه نهایی یا همان کارنامه سبز به این سامانه مراجعه کرده باشید، می توانید لینک مربوط به این کارنامه را هم در سایت سنجش اعلام نتایج کنکور مشاهده کنید. این لینک با عنوان «کارنامه نهایی آزمون سراسری سال 1401» در این بخش قرار می گیرد. پس بر روی آن کلیک نموده تا به بخش مشاهده کارنامه سبز هدایت شوید.

    اعلام نتایج کارنامه سبز در سایت سنجش

  3. برای دریافت کارنامه نهایی هم مانند نتایج اولیه و نهایی آزمون سراسری، دو روش مختلف تعیین شده است. در روش اول باید شماره پرونده، شماره شناسنامه و سال تولدتان را وارد کنید. در روش دوم هم به اطلاعاتی از جمله شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد نیاز خواهید داشت. پس روش ورود به حساب کاربری خود در سایت سنجش نتایج کنکور را انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده را با دقت وارد کنید. در نهایت، کد امنیتی را هم در جایگاه مربوط به خود قرار داده و گزینه «جستجو» را بزنید.
  4. پس از این که اطلاعات مورد نیاز را به درستی وارد کردید، به حساب کاربری خود در این سامانه وارد شده و کارنامه سبز را به شکل زیر مشاهده می کنید. همان طور که می بینید، کارنامه سبز شما در سایت سنجش کنکور اعلام نتایج شامل پنج ردیف اصلی است. این موارد شامل ترتیب علاقه، کد رشته انتخابی، رتبه داوطلب، آخرین رتبه قبولی و نتیجه می شوند. در این میان، رتبه داوطلب و آخرین رتبه قبولی از اهمیت بیش تری برای تفسیر کارنامه برخوردارند؛ زیرا اگر رتبه داوطلب از آخرین رتبه در هر کد رشته پایین تر باشد، یعنی موفق به قبولی در آن گردیده است.

    نتایج کارنامه سبز کنکور در sanjesh.org

با انجام این اقدامات ساده می توانید کارنامه نهایی خود را از طریق سایت اعلام نتایج sanjesh.org دریافت کنید. از این رو اگر نسبت به رشته محل پذیرش خود رضایت ندارید، می توانید در موعد مقرر که معمولا یک هفته پس از اعلام نتایج نهایی است، به سایت سنجش مراجعه کرده و کارنامه سبز را دریافت کنید.

 

 

سایت سنجش اعتراض به نتایج کنکور

تا این جای کار نحوه مشاهده و دریافت نتایج آزمون سراسری کنکور از طریق سامانه سنجش هم در مرحله اول و هم در مرحله نهایی را بیان کردیم. بنابراین مشکلی جهت دریافت این کارنامه ها از طریق سایت سنجش اعلام نتایج کنکور نخواهید داشت؛ اما گاهی اوقات ممکن است داوطلبان پس از دریافت کارنامه، نسبت به نتیجه اعتراض داشته باشند. در این گونه موارد می توانند نسبت به ثبت اعتراض خود به صورت آنلاین در سامانه سنجش اقدام کنند. امکان ثبت اعتراض هم به نتایج اولیه و هم نتایج نهایی کنکور وجود دارد. از آن جایی که ممکن است این شرایط برای هر شرکت کننده ای پیش آید، در ادامه نحوه ثبت اعتراض در سایت سنجش نتایج کنکور را هم برای تان آورده ایم. جهت این امر هم باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. در اولین گام باید نشانی اینترنتی سایت سازمان سنجش را سرچ کرده و به آن وارد شوید. پس از این که به صفحه اصلی این سامانه رسیدید، در قمست بالا و سمت چپ صفحه بخش «سیستم پاسخگویی» را مشاهده می کنید. برای ثبت اعتراض باید از این قسمت گزینه «ورود به سیستم پاسخگویی» را انتخاب نمایید.
  2. سپس وارد صفحه دیگری به شکل زیر می شوید. در این بخش از سایت سنجش کنکور اعلام نتایج دو گزینه «عضویت در سامانه» و «ورود به سامانه» را در بخش میانی مشاهده می کنید. در صورتی که قبلا در سامانه نام نویسی نکرده اید، باید گزینه عضویت را انتخاب کرده و این فرایند را انجام دهید. اما اگر قبلا ثبت نام تان را انجام داده اید، بر روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک کنید.

    سایت سنجش اعتراض به نتایج کنکور

  3. در مرحله بعد، پنجره ورودی بخش ثبت اعتراض سامانه سنجش برای تان نمایش داده می شود. باید پست الکترونیک، رمز عبور و کد ملی خود را در این قسمت وارد کنید. هر کدام از این اطلاعات را در جایگاه خود قرار داده و گزینه «ورود» را بزنید تا به بخش ثبت عتراض سایت اعلام نتایج sanjesh.org وارد شوید.
  4. به این ترتیب، وارد حساب کاربری خود شده و شکل زیر را مشاهده می کنید. اکنون باید از منو سمت راست صفحه بر روی گزینه «درخواست جدید» کلیک کنید.

    اعتراض به نتایج در سایت سنجش

  5. در ادامه باید نوع آزمونی که به آن اعتراض دارید را انتخاب کنید؛ از این رو، در بخش آزمون گزینه «سراسری» را انتخاب کرده و در کادر سال هم «۱۴۰۱» را قرار دهید. سپس گزینه «جستجو» را از قسمت پایین صفحه بزنید تا امکان ثبت اعتراض در سایت سنجش اعلام نتایج کنکور برای تان فراهم شود.
  6. در نهایت، گزینه های مختلف قابل اعتراض از جمله «نتایج اولیه» و «نتایج نهایی» در یک جدول برای تان نشان داده می شوند. گزینه ای که نسبت به آن اعتراض دارید را انتخاب کنید. سپس باید نوع اعتراض را مشخص کرده و توضیحات را به صورت مختصر و مفید ارائه دهید. سرانجام هم درخواست تان را ثبت کرده و کد رهگیری دریافت نمایید.

با طی کردن این مراحل ساده، به راحتی می توانید نسبت به ثبت درخواست آنلاین از طریق سایت سنجش نتایج کنکور اقدام کنید. در ادامه هم با استفاده از کد پیگیری که در اختیارتان قرار گرفته، امکان پیگیری آن و اطلاع از وضعیت اعتراض تان را خواهید داشت.

منبع : سایت سنجش نتایج کنکور



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مرداد 1401 | نظرات ()