زمان خرید سهام استقلال
نوشته شده توسط : heyvatech

مقدمه

در ادامه مقالات مرتبط به واگذاری سهام استقلال در بورس و پس از آشنایی با فرآیند خرید سهام این تیم در مقاله خرید سهام استقلال نوبت به آشنایی با زمان خرید سهام استقلال فرا می رسد. باشگاه استقلال در چهارم مهر سال 1323 در خیابان فردوسی تهران ابتدا با نام دوچرخه سواران پایه ریزی شد. بنیانگذاران این باشگاه چند جوان نظامی و دانشجوی دوچرخه سواری بودند. این باشگاه در ابتدا فقط به ورزش دوچرخه سواری اختصاص داشت، اما با گذشت زمان سایر رشته های ورزشی از جمله فوتبال در این باشگاه شروع به فعالیت کردند. دوچرخه سواران در سال 1328 به تاج تغییر نام داد که موسس آن سپهبد پرویز خسروانی بود تیم تاج تا بهمن ماه 1357 که انقلاب به پیروزی رسید ، یعنی در مدت 30 سال به عنوان یکی از تیم های طراز اول ایران و آسیا شناخته شد. پس از پیروزی انقلاب، نام تیم تاج به استقلال تغییر کرد. این باشگاه یکی از پرافتخارترین و دومین تیم پرطرفدار باشگاه فوتبال در ایران است. سهام تیمی با این مشخصات قاعدتا ارزنده بوده و طرفداران این تیم و همچنین سرمایه گذاران بازار سرمایه چشم انتظار تحقق وعده دولت در واگذاری این تیم به بخش خصوصی هستند. واگذاری سهام استقلال به بخش خصوصی از اوایل دوران خصوصی سازی مطرح بوده که به دلیل جذابیت مدیریت و مالکیت آن برای مدیران دولتی همواره به تاخیر افتاده است. سال نود و نه را می توان سال خصوصی سازی به معنای واقعی دانست زیرا به خاطر شرایط خاص کشور دولت چاره ای جز اجرای این قانون نداشته و در ابتدای تابستان زمزمه های واگذاری این دو باشگاه البته این بار از طریق بورس و واگذاری صد درصد سهام به مردم مطرح شد و دولت هیچ سهمی را از این دو باشگاه برای خود حفظ نخواهد کرد. در ابتدای شهریور ماه اعلام شد مراحل مربوط به عرضه سهام دو باشگاه با سرعت و دقت در حال انجام است و طبق زمانبندی هیئت عالی واگذاری انجام خواهد شد. 

با توجه به نزدیکی این واگذاری در گروه مشاوران هیواتک تصمیم گرفتیم در خصوص این واگذاری و تاریخ عرضه سهام استقلال در بورس مقاله ای را منتشر نماییم.  ورود به بازار سرمایه نیاز به آموزش دارد ، از این رو و با توجه به تب و تاب این روز های بازار سرمایه با توجه به واگذاری های دولتی و رونق این روز های بورس و همچنین قابل فروش شدن سهام عدالت در بورس و در نهایت واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال سعی کردیم با انتشار مقالات متعدد شما را با مقوله سرمایه گذاری در بورس آشنا نماییم که برخی از آن ها را در ذیل مشاهده می فرمایید. با مطالعه مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه باشید تا با زمان خرید سهام استقلال بیشتر آشنا شوید.

احراز هویت غیرحضوری سجام

روش های ثبت نام بورس

آزادسازی سهام عدالت در بورس



تاریخ عرضه سهام استقلال در بورس

تاریخ عرضه سهام استقلال در بورس قاعدتا همزمان با تاریخ عرضه سهام پرسپولیس خواهد بود بنابراین مطالعه مقاله تاریخ عرضه سهام پرسپولیس در بورس را به شما پیشنهاد می نماییم. با توجه به اقدامات انجام پذیرفته توسط دولت واگذاری سهام استقلال از طریق بورس مراحل پایانی خود را طی می کند. خصوصی سازی دو باشگاه پرطرفدار پایتخت را می توان یکی از قدیمی ترین مباحث در خصوصی سازی برشمرد که به دلایل گوناگون که مهمترین آن ها جذابیت این دو باشگاه و مدیریت آن برای مدیران دولتی می باشد همیشه با تاخیر مواجه شده و به نتیجه ای تا کنون نرسیده است. اما این بار امید است که با پیگیری های مداوم بتوان این دو باشگاه را به مردم واگذار کرده و مشکلات همیشگی این دو باشگاه را برطرف نمود. باشگاه استقلال به عنوان دومین تیم پرطرفدار ایران قاعدتا برای سرمایه گذاری جذابیت خاصی داشته است. در ابتدای شهریور ماه امسال اعلام شد مراحل مربوط به عرضه سهام باشگاه استقلال با سرعت و دقت در حال انجام است و طبق زمانبندی هیئت عالی واگذاری انجام خواهد شد. در همین راستا دو ورزشگاه کمپ مرحوم ناصر حجازی و شهید مرغوبکار به استقلال واگذار شد  تا افزایش سرمایه مطلوب این باشگاه انجام شود. به این ترتیب صد در صد سهام باشگاه استقلال در فرابورس عرضه و به مردم واگذار می شود.

 

 

زمان خرید سهام استقلال

 

سازمان خصوصی سازی اعلام کرده ابتدا پنج درصد سهام باشگاه‌ استقلال برای کشف قیمت و پنج درصد هم برای سهام شناور عرضه اولیه خواهد شد. اقداماتی که در مرحله اول انجام می ‌شود، اساسنامه این باشگاه طبق روال سازمان بورس به روز رسانی می‌ شوند. تا کنون قیمت ‌گذاری باشگاه استقلال مشخص نشده و باید ابتدا مشخص شود. بنابراین قرار نیست یک ‌باره سهم استقلال واگذار شود ، ابتدا اساسنامه ‌ها تغییر می ‌کند و سپس می بایست صورت‌ های مالی انجام شود و در ادامه با برگزاری مجمع‌ های فوق‌العاده روند ادامه پیدا خواهد کرد. هیات واگذاری مصوب کرده سهام پرسپولیس در بورس پذیرش شوند و تا پایان شهریور می بایست این کار انجام پذیرد. بنابراین تاریخ عرضه سهام استقلال در بورس پایان شهریور یا نهایتا پاییز امسال خواهد بود. برای آگاهی از قیمت سهام استقلال مطالعه مقاله ارزش سهام استقلال را به شما پیشنهاد می نماییم.

 

 

 



در زمان خرید سهام استقلال چه پیش نیازهایی لازم است ؟

با توجه به نزدیک شدن زمان خرید سهام استقلال که به شکل عرضه اولیه خواهد بود ، به این شکل که درصد مشخصی از کل سهام شرکت برای نخستین بار در بازار بورس عرضه می‌شود نیاز است با پیش نیاز های این واگذاری بیشتر آشنا شویم . تجربه نشان داده که بیش از نود درصد از عرضه ‌های اولیه ‌ای که در بورس انجام می‌‌ شوند سودآور هستند. عرضه اولیه یک شرکت در بورس به این معنی نیست که آن شرکت، تازه کار خودش را آغاز کرده است. بلکه به این معناست که به تازگی اجازه خرید و فروش سهام آن در بورس صادر شده است. گاهی شرکت ‌های دولتی با سال ‌ها سابقه کار در این عرضه شرکت کنند.شرایط خرید و فروش سهام در عرضه‌های اولیه کمی با سهام‌ های عادی متفاوت است. روال این است که ارزش هر سهم در عرضه اولیه مشخص شده و دارای کف و سقف معینی است. ولی معمولاً به دلیل استقبال عمومی، این عدد در مبلغ سقف معامله می‌شود. میزان نقدینگی لازم یا مبلغ موردنیاز برای هر عرضه اولیه با این فرمول به دست می‌آید که میزان سهام قابل عرضه را در تعداد خریداران تقسیم می‌کنیم و با ضرب آن در قیمت هر سهم، به این مبلغ می‌رسیم.

 

 

تاریخ عرضه سهام استقلال در بورس

 

در صورتی که کارگزاری دچار مشکل شد یا به هر دلیلی تعداد خریداران کاهش یافت، طبیعتاً سهام بیشتری به باقیماندگان می‌رسد و مبلغ بیشتری هم لازم است و همین ‌طور اگر به هر دلیلی میزان خریداران عرضه اولیه افزایش یافت و مورد استقبال قرار گرفت، سهام کمتری به همه می‌رسد. قاعدتا سهم استقلال از این قاعده مستثنا نبوده و مبلغ کمی برای خرید عرضه اولیه آن کافیست. در صورتی که در خصوص نحوه خرید سهام باشگاه رقیب یعنی پرسپولیس سوالی دارید ، مطالعه مقاله  خرید سهام پرسپولیس را به شما پیشنهاد می نماییم. پیش نیاز خرید این سهم عبارتند از :

- در صورتی که از طرفداران متعصب باشگاه استقلال هستید و قصد دارید در باشگاه خود سهیم شوید و یا سرمایه گذار هستید و از ارزندگی سهام استقلال خبر دارید ، حتما می دانید برای ورود به بازار سرمایه می بایست با انجام مراحل احراز هویت در سامانه سجام ، کد بورسی دریافت و با مراجعه به کارگزاری دسترسی خرید و فروش اینترنتی سهام را دریافت نمایید. مطالعه مقالات احراز هویت سجام با اپ سیگنال و  دریافت کد بورسی می تواند به شما در این زمینه کمک شایانی نماید.

- تامین مبلغ کمتر از سه میلیون ریال در حساب کاربری کارگزاری خود برای خرید عرضه اولیه کافی خواهد بود زیرا طبق اعلام سازمان خصوصی سازی ابتدا پنج درصد سهام باشگاه‌ استقلال برای کشف قیمت و پنج درصد هم برای سهام شناور عرضه اولیه خواهد شد. برای اطلاع از قیمت سهام باشگاه رقیب یعنی پرسپولیس مطالعه مقاله ارزش سهام پرسپولیس را به شما پیشنهاد می نماییم.

منبع : زمان خرید سهام استقلال





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: